Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Wątek: Olej 5w50

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Prezeslaw
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    639
    BMW
    E38 4.0 M60
    Skąd
    Warszawa
    Polecę Wam .... Nie mam tam krewnych, ani znajomych, po prostu kupuję tam od dawna oleje i filtry do M60B40. Na ich produktach zrobiłem już dwie wymiany oleju w skrzyni. Trzeba gadać z właścicielem (p. Piotrem). Mają produkty raczej z wyższej półki i potrafią sensownie doradzić. Mi ostatnio polecili olej firmy Neste 5w40 (robią bazy olejowe dla wielu znanych marek). Dopiero zalałem, więc za wcześnie na recenzję. Przesiadałem się z Amsoila 5w40.
    Ostatnio edytowane przez Sebek ; 30-10-2017 o 16:17
    To co, że diesel? Pewnie świece zalane;)

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar oizo_pl
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    587
    BMW
    e65 730d indi.
    Skąd
    Gliwice
    Mobil to gówno
    bylo:P e32 735 automat e34 525 td automat e36 320i e36 323i automat e38 740i automat e39 528i automat ,
    obecnie e39 520i , e39 520i 400 tys km igła :) e65 730d individual

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN

    Post

    Cytat Zamieszczone przez oizo_pl Zobacz posta
    Mobil to gówno
    I to mnie powstrzymuje przed wlaniem tego oleju do mojej buni
    @Prezesław napisz mi na priv bo Sebastian był tu szybciej niż ja i już nie miałem co przeczytać :)
    W ASO i tak Castrola w butelce BMW nigdy w życiu nie kupię

    Edit Znalazłem jeszcze Motul Sport 5w50........Prawie 600Pln za 5 litrów tu https://www.ceneo.pl/44365701?se=9jC...yAAEgKtMfD_BwE
    a tu za 177 Pln http://pro-choice.pl/sport-5w50-ester-5l-p-1412.html
    Czegoś nie rozumiem bo na stronie Motula w ogóle tego oleju nie umiem znaleźć
    Ostatnio edytowane przez miro ; 30-10-2017 o 18:37

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar oizo_pl
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    587
    BMW
    e65 730d indi.
    Skąd
    Gliwice
    szkoda klawiatury 5w50 vavoline i koniec mam dwie e39 z m52 z wlanym olejem i jest ok
    bylo:P e32 735 automat e34 525 td automat e36 320i e36 323i automat e38 740i automat e39 528i automat ,
    obecnie e39 520i , e39 520i 400 tys km igła :) e65 730d individual

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Dlaczego ten jest taki tani ????? https://oil-land.pl/pl/p/Elf-Evolution-900-5w50-4L/1009
    Nawet IC jest tanio https://e-katalog.intercars.com.pl/#...cr_dItems.html
    Drogo to źle ale jak jest tak tanio to bardziej sie martwię :)

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Słowik Zobacz posta
    Przemawia czy nie przemawia parametry Mobil ma bardzo dobre. Mobile klasy 5W50 i 0W40 to bardzo dobrej klasy pełne syntetyki. Nie mają wcale gorszych parametrów od takiego Millersa, a mają lepsze od porównywalnego klasą Valvoline czy Motula ;) Ja jezdziłem na 0W40 Mobila ale teraz zalałem Millersa 0W40 i szczerze nie odczułem żadnej różnicy, a wręcz wydaje mi się że wzrosło nieco zapotrzebowanie na olej. O różnicy w cenie nie wspominam ;) Ja ze swojej strony polecam klasę lepkości 0W40.
    Mobil 5w50 nigdy nie był syntetykiem. Mobil nawet jest to chyba jedyny hydrocrack, który osiąga 0W, bo ma jakiś opatentowany proces SHC. Parametry są jak zwykle super, ale tylko i wyłącznie jak olej jest jako nowy. Kilka tysięcy ciężkiej pracy i parametry idą na pysk, gdzie syntetyk wciąż je dosyć dobrze trzyma.
    Zapotrzebowanie na olej Ci wzrosło, bo Mobil po kilku tysiakach to mineral, a Millers znacznie lepiej penetruje trudno dostępne szczeliny.

    Zanim zalejesz gęsty olej, zastanów się co Ci jest bardziej potrzebne, w jakich warunkach jeździsz. 5W50 ma sens, ale raczej na autach, które bardzo dużo latają z dużymi prędkościami w trasie, w zasadzie, do silników bardziej benzynowych, które bardziej się grzeją. W codziennej jeździe bardziej istotne jest, żeby olej jak najszybciej został przesmarowany podczas rozruchu. Szczególnie ma to znaczenie w niskich temperaturach. Jak porównasz 5W30 i 5W50 w -20'C, to różnica będzie bardzo duża. 40st.C to temperatura w zasadzie wstępnie rozgrzanego silnika (myślę, że jakieś 2km trzeba przejechać, jak na dworze jest 0'C).


    Streszczając i zakładając, że fabryka przewiduje 5W30:
    - odpalasz często, krótkie odcinki, średnio butujesz (bo przecież silnik w większości pod koniec trasy osiąga temperaturę) --> wtedy zaniżasz zalecenia producenta (lejesz np. 0W30)
    - jazda mieszana: trochę trasy, trochę miasta, normalne warunki - lejesz jak producent każe (5W30)
    - butujesz, latasz długie trasy, rozgrzewasz silnik na postoju zanim ruszysz, chłodzisz go jak się zatrzymasz, żeby wystudzić go butowaniu w smrodzie klocków, w zasadzie silnik zimny odpalasz raz dziennie - zawyżasz parametry lepkościowe (np. 10W60)

    Gęsty olej to też większe obciążenie np. dla łańcucha rozrządu (gorsze smarowanie, większe opory na zimnym silniku, większe opory tłoczenia oleju). Także nie tylko smarowanie w ekstremalnych warunkach ma to znaczenie.

    Jest ogólna zasada, że im bardziej skomplikowany i bardziej dokładnie wykonany silnik (bardzo ciasne tolerancje wykonania), tym rzadszy olej się wlewa. Kluczowy jest tutaj rozruch, bo auto pracuje przez chwilę w trybie smarowania mieszanego i to jest najbardziej niebezpieczne przy codziennej normalnej jeździe.

    Jak widzisz, parametr HTHS jest kluczowy dla bardzo mocnych samochodów. Jest to parametr przerywalności filmu olejowego przy 150'C. Istotny jest dla aut mocno obciążanych (wysoka temperatura i duże siły próbujące przerwać film olejowy). Gęste oleje mają go wyżej. Ten parametr tak naprawdę trzeba łączyć z lepkością. Najlepszy olej to taki, który jest maksymalnie rzadki (łatwa penetracja i tłoczenie), a ma maksymalnie wysokie HTHS. Do aut sportowych, jak np. Lancer EVO, czy Nissan GT-R zaleca się oleje, które mają HTHS >3,5mPa*s. Skoro w takich autach oleje o takich parametrach dają radę, to myślę, że i w rzędowym (lub rządowym) BMW spełni rolę. 10W60 ma bardzo wysokie HTHS, ale w zasadzie stosowany jest do aut stuningowanych.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 03-11-2017 o 18:18

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Powiem tak: Tydzień temu wlałem Total quartz 5w40. Zrobię na nim z 500km i zrzucam go. Będzie zamiast płukanki. :)
    Kupiłem u autoryzowanego dystrybutora środków smarnych Mobil olej o lepkości 5W50 Mobil 1 FS X1
    Ostatnie lata byłem na "NIE" dla Mobila, ale szefostwo moje kupuje tam oleje do swoich Cayenne ,Panamery i SLSa więc olej będzie pewny ,że jest oryginalny. Poczytałem trochę a nawet więcej niż trochę i stwierdziłem ,że tym razem 5w50.
    Do tego wszystkiego Ceratec Liqui moly i moje M54 powinno być zachwycone i zadowolone :)

  8. #18
    Początkujący Użytkownik Awatar xckamil
    Dołączył
    Apr 2017
    Posty
    62
    BMW
    E65 730d
    Skąd
    Sokolniki

    Olej 5w50

    Cytat Zamieszczone przez miro Zobacz posta
    Powiem tak: Tydzień temu wlałem Total quartz 5w40. Zrobię na nim z 500km i zrzucam go. Będzie zamiast płukanki.
    Kupiłem u autoryzowanego dystrybutora środków smarnych Mobil olej o lepkości 5W50 Mobil 1 FS X1
    Ostatnie lata byłem na "NIE" dla Mobila, ale szefostwo moje kupuje tam oleje do swoich Cayenne ,Panamery i SLSa więc olej będzie pewny ,że jest oryginalny. Poczytałem trochę a nawet więcej niż trochę i stwierdziłem ,że tym razem 5w50.
    Do tego wszystkiego Ceratec Liqui moly i moje M54 powinno być zachwycone i zadowolone :)
    Daj znać Miro jakie wrażenia z jazdy będziesz miał na tym oleju...


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Jasne . Spoko o ile będzie odczuwalne

  10. #20
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    A oleje xw50 to nie dla aut z mocą 400hp+ ?? Przecież M54 to i na półsyntetyku pójdzie :P

Podobne wątki

  1. [silnik] BMW E38 Olej
    Przez gronboss w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-09-2014, 20:02
  2. Zmiana Mobil 10W40 na Mobil 5W50
    Przez SkeYT w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 10-02-2013, 11:17
  3. [skrzynia] Czy mozna mieszac olej w 5hp24, jaki olej zalac ?
    Przez matraks w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-05-2011, 02:07

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •