Kat przy takim przebiegu nie powinien być zatkany, chyba że od dawna się coś złego działo z silnikiem. Temat wypadania zapłonu, którego nie da się uleczyć wymianą świec i cewek jest dość dobrze znany. Możesz spróbować najpierw wymienić komplet świec (na takie jak należy, ja brałem takie: https://www.aso-bmw.pl/product/view/id/58862/) i cewki, a jak to nie pomoże, to przeszukaj forum "wypadania zapłonu valvetronic", silniki gdy zakatowane, cierpią na przytarte dźwigienki pośrednie.
Olej w gniazdach świec to najprawdopodobniej dowód, że coś już było majstrowane i uszczelki na rurkach od świec puszczają, część nr 12:
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/d...indrow/#part12
Zestaw naprawczy dźwigienek jest dość drogi:
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/d...u-wlot/#part16
Podmienianie tylko przytartych może spowodować, że wypadanie przeniesie się na inne cylindry. Kolega Twin7 dość mocno temat przerabiał. Jak dobrze pamiętam, kupił komplet używanych i jakoś to pomiksował i ostatecznie się udało. Ważne jest, żeby dźwigienki były odpowiedniej klasy. Ale żeby nie straszyć, zacznij faktycznie od świec i cewek.