3.0D 231KM - paliwo w oleju

Wątek: 3.0D 231KM - paliwo w oleju

  1. Awatar M@rcin

    M@rcin powiedział/a:

    3.0D 231KM - paliwo w oleju

    Witam,

    Zauważyłem ostatnio, że olej śmierdzi ropą i na bagnecie wyraźnie przybywa mi stanu.
    Z autem nic poważnego się nie dzieje. Pracuje równo, nie dymi, ma moc i moment.
    Jedynie zauważyłem, że raz na kilka odpaleń zimnego po nocy silnika jakby przez chwilke nie pracował na wszystkie cylindry. Zatelepie nim i tyle - potem chodzi równo.
    W inpie brak błędów.
    Sprawdziłem korekcje wtrysków i wyglądają tak:
    Zaraz po odpaleniu:

    Po ~minucie pracy:

    I w temperaturze roboczej silnika:


    Może to być wina np. zacinającego się wtrysku? Czy może DPF nie dopala się?
     
  2. Awatar prezE32s

    prezE32s powiedział/a:
    Ropa w oleju to najpewniej dpf
    :)
     
  3. Awatar M@rcin

    M@rcin powiedział/a:

    3.0D 231KM - paliwo w oleju

    Cytat Zamieszczone przez prezE32s Zobacz posta
    Ropa w oleju to najpewniej dpf
    :)
    Rozumiem, że dzieje się tak bo jest zatkany, brudny? A jak się tego problemu pozbyć? Jak wymusić mu wypalanie?
    Ostatnio edytowane przez M@rcin ; 15-10-2017 o 18:39
     
  4. lukassolski powiedział/a:
    Dzieje sie tak ponieważ przerywasz proces wypalania. Podstawowa sprawa sprawdź termostaty, pozniej wypalanie wymuszone a jak to nie pomoże to albo nowy dpf albo kastracja.
    Głównym powodem problemów z dpf sa termostaty.
     
  5. Awatar M@rcin

    M@rcin powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez lukassolski Zobacz posta
    Dzieje sie tak ponieważ przerywasz proces wypalania. Podstawowa sprawa sprawdź termostaty, pozniej wypalanie wymuszone a jak to nie pomoże to albo nowy dpf albo kastracja.
    Głównym powodem problemów z dpf sa termostaty.
    Termostaty miałem uszkodzone - wymieniłem obydwa. Nie wiem ile wcześniej było jeżdżone na uszkodzonych.
    A jak wymusić wypalanie?
    Czy wypalanie jest jakoś oznaczone kontrolką/komunikatem?
     
  6. lukassolski powiedział/a:
    Musisz podjechac do kogoś z Ista albo innym softem diagnostycznym. Nie na żadnych informacji o procesie wypalania w idrive. Jedynie podczas jazdy troche przeciąga biegi i jak sie zatrzymasz słychać strzelanie z tłumika spowodowane wysoka temperatura.
     
  7. Awatar matsember

    matsember powiedział/a:

    Post

    Jak uporządkujesz sprawę to pomyśl o zmianie oleju, bo masz już go rozrzedzonego ropą i ten olej już nie ma oryginalnych właściwości. Nie wiem czy to potrzebne czy nie i mogę się mylić, ale ja bym chyba olej wymienił.
     
  8. Awatar Pawliko

    Pawliko powiedział/a:
    No oczywiście że wymiana oleju jest konieczna. Ale warto jak najszybciej wyeliminować problem - dpf out + mapa :D od razu mocy przybedzie
    Były:
    VW Jetta A2
    Opel Astra G Caravan
    BMW E32 730i[*][*]
    VW Passat B5 Variant
    BMW E38 728iA
    BMW E39 535iA
    Audi A3 8P 2.0T++
    Audi A6 C6 2.7 TDI++ Quattro
    BMW E91 318d+
    VW Phaeton 3.2
    Astra GTC OPC Line
    Mercedes CLK W209 200K lift
    BMW E90 320dA 177KM 08'
     
  9. LogiHuś powiedział/a:
    Wystarczy wykręcić DPF, w E65 jest to bajecznie proste i dać go do mycia. Po tym zabiegu będzie jak nowy.
    I zostaje ci EURO4 i dpf i ogólnie lepiej.
     
  10. Awatar M@rcin

    M@rcin powiedział/a:
    Wymiana oleju po wszystkim to taka oczywista oczywistość
    A jest sens bez odkręcania go wyczyścić? Widziałem jakieś specjalne preparaty które się wstrzykuje przez czujnik temperatury


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk