Gdzieś kiedyś czytałem taki ładny artykuł wyjaśniający różnice pomiędzy 98 a 95... Im mniej oktanów tym szybciej, gwałtowniej (lecz mniej dokładnie) spala się paliwo - szybsze spalanie = większa moc... W silnikach przystosowanych do 98 wolniejsze spalanie paliwa powoduje przyrost mocy ... Na czym dokładnie to wszystko polega to nie pamiętam, dużo w tym fizyki i dla przeciętnego Kowalskiego (takiego jak ja :P) brzmi to jak jakiś bełkot.
A te V-power i inne 98+ można o kant dupy obić - zwykła 98mka z "uszlachetniaczami" mieszanymi w proporcjach (żeby sie tylko nie pomylić) 1litr uszlachetniacza na tysiąc litrów pb98(?).
---Offtop
Szukając czegoś o róznicy między 98 a 95 natknąłem się na forum Seicento (www.seicento.pl) na taki oto cytat:
:hah: :hah: Nie wiem czemu ale to "but i but" brzmi strasznie zabawnie :PKod:W trasie spalam 5L/100km. W mieście ostatnio 7,6L, ale ta jazda to praktycznie but i but+hamowanie silnikiem :] .