Krzywdzenie to zbyt nocne określenie, ale z klapami wirowymi jest związanych w sterowniku kilkadziesiąt map, faktorów i switch'y, które niestety mają wpływ na inne ekokomponenty w aucie. Takie jak choćby dpf, egr. Wysterowanie turbo też jest ustawione pod współpracę z klapami. Usunięcie ich nie jest obojętne dla silnika i sterowania nim. Tak wiem, wielu usunęło i nie czują różnicy. Wręcz przeciwnie, twierdzą, że jest lepiej. Wielu też po zmianie softu i podniesieniu mocy o kilkadziesiąt koni też nic nie czuje, ale jak dostaną to na papierze w postaci wykresu to jest już OK. Usunięcie tych klap jest o wiele mniej szkodliwe dla silnika niż ich urwanie, ale jedno jest pewne. Nie jest obojętne. Sprawny silnik z klapami wykaże lepsze parametry w dolnym zakresie obrotowym (choćby na hamowni) niż takowy z wyciętymi klapami bez modyfikacji programowej.