Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Wątek: Jaki płyn hamulcowy i ile - BMW e65?

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2016
    Posty
    654
    BMW
    E66 750Li, E66 760Li, G31 530xD, G05 45E
    Skąd
    Poznań
    Pewnie ma inna lepkość/gęstość co w układach DSC wpływa na czas ich reakcji.

    Poprawcie mnie jeżeli się mylę.

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar twin7
    Dołączył
    Dec 2014
    Posty
    731
    BMW
    E65 735i + E65 730d
    Skąd
    Szczucin-Antwerpen
    Myślę że 5.1 ma lepsze i te parametry niż 4

    Ale chętnie się dowiem jeśli jest inaczej

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post

    Cytat Zamieszczone przez LogiHuś Zobacz posta
    Pewnie ma inna lepkość/gęstość co w układach DSC wpływa na czas ich reakcji.
    ... szybszy, niż ogólnie homologowany do układów hamulcowych, nawet bez ABS? Myślę, że to już zawiera się w normie dla o oznaczeniu "4", wyznaczonej przez testy Department Of Transport (DOT). Poza tym, ciecz jest uważana za nieściśliwą (jest ściśliwa w na tyle nieznacznym stopniu), więc jej szybkość działania jest niemal natychmiastowa.

    Różnice między numerami DOT to tylko zdolność zachowania stałej lepkości w możliwie szerokim zakresie temperatur. Poza tym DOT-3, DOT-4, DOT-5.1 można ze sobą mieszać, czyli można teoretycznie wymieniać płyn na DOT 5.1 w aucie, który miał DOT-4. Nie można za to wlewać tam DOT-5, bo ma inną bazę i jest niemieszalny z niższymi DOT i DOT-5.1.


    Poczekajmy jednak co napisze cursor. Może coś tam w szczegółach jest zapisane, na co nikt nie zwraca uwagi.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 29-07-2017 o 22:20

  4. #14
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,265
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Różnice między numerami DOT to tylko zdolność zachowania stałej lepkości w możliwie szerokim zakresie temperatur. Poza tym DOT-3, DOT-4, DOT-5.1 można ze sobą mieszać, czyli można teoretycznie wymieniać płyn na DOT 5.1 w aucie, który miał DOT-4.
    Tak mówi teoria.
    Na szkoleniu przedstawiciel ATE(który sam prowadził warsztat) zalecał z doświadczenia stosowanie DOT3 tam gdzie jest na korku taka informacja

    DOT 5 to zupełnie inny płyn hamulcowy, który potrafi nawet uszkodzić nasz układ hamulcowy



    Jeśli Dot4 to dot4 to m.in. ATE nie wprowadziłoby płynu SL6 dedykowanego do systemów ESP.
    Z tego co przedstawiciel twierdził to robili test w zimie i reakcja prawego tylnego koła w systemie ESP była wyraźnie wolniejsza niż w przypadku użycia płynu SL6


    Tyle na ten temat mówi TIS/ISTA:
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

Podobne wątki

  1. Jaki płyn do wspomagania ?
    Przez tequila1909 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 11-03-2014, 10:24
  2. Płyn hamulcowy
    Przez Megablast73 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 19-04-2013, 18:39
  3. [zawieszenie] Jaki płyn...Lenkung
    Przez Roobs w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-03-2012, 16:03
  4. Płyn do chłodnicy - jaki?
    Przez Oli... w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 02-12-2010, 15:50
  5. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-04-2009, 08:06

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •