Być może wstawił Ci zły termostat skoro temp. 110 (nie do tego modelu).
Być może wstawił Ci zły termostat skoro temp. 110 (nie do tego modelu).
Witam. Dzis jezdzem dosyc dluzsze trasy ok 200km. Temp silnika 100-106 w trasie, w miesie w korkach. Zauwazylem ze wiskoza nic nie wieje a swobodnie sie kreci (przy 106 stopniach zatrzymalem ja palcem). Wyjalem obudowe chlldnicy i patrze, termostat ktory mial byc ori jest Febi. Po weekendzie jade kupic sam, nowy termostat i wiskoze ori w salonie. Zastanawiam die jeszcze nad chlodnica (zamiennik) pozdrawiam.
Wiskoza nowa, chlodnica nowa, uklad przeplukany i dalej to samo. Co zauwazylem, termostat otwiera sie przy 98 stopniach (przewod cieply) 100 stopni (przewod goracy ale nie tak jak przed termastatem) ok102 stopni oba przewody gorace. Czyli termostat lipny. Jaka powinna byc temp otwarcia dla M52 1 vanos rok 1997.
Ja mam temoerature silnika na zegarach ciagle 96 wiec termostat pewnie powinien byc kolo 88
Tu masz to samo co kupisz w ASO i to jest termostat do M52B28 http://allegro.pl/behr-termostat-bmw...615003895.html
Temp otwarcia dla Twojego silnika to 97*C.
Masz problem z Visco i nic poza tym. Każde Visco przed montażem a właściwie przed uruchomieniem silnika po montażu powinno być kilkanaście godzin w pozycji pionowej.
Podaj 7 ostatnich znakow vin napewno nie jest to 97 stopni tylko pewnie 92 tak podaje realoem i napewno nie masz jeszcze grzalki na obudownie
Wiskoze mam nowa sprawna. Przed montazem 24h lezala w pionie. Sprawdzilem w realoem i jest 92 stopnie. 97 stopni podobno jest dla dwoch vanosow. Bede zmienoac termostat. Nie mam grzalki. Dzieki sliczne za pomoc. Pozdrawiam
Aaaaaaa Faktycznie, proszę.... jest termostat dla M52 również na 92*C http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=11537511083
Zmyliło mnie to: realoem podaje i takie http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...040&series=E38
Przepraszam. Niemniej jednak wiele to nie zmienia i Visco powinno się skleić przy temp 106*C .
Wg mnie to ono jest powodem całego zamieszania. Ja tez kiedyś kupiłem nowe i było fuck.
Oczywiście ,że termostat również bym zmienił bo te kilka stopni w dół to jest lepiej dla samej ASB a i będzie jak być powinno.
Witam. Auto naprawione. Silnik przerywal i gasl, wina przeplywomierza (kupilem uzywke, wszystko cacy). Kupilem nowe wisko firmy Meyle (stala w pionie 24h i dmucha jak szalona, a po puszczeniu gazu mocno zwieksza obroty), nowy termostat firmy Calorstat by Vernet made in France (temp otwarcia 92° a pelne otwarcie 96° dziala super), uklad odpowietrzony w smieszny sposob (moj patent). I problem z glowy. Auto lata jak nowe. Zero ubytku ani przybytu oleju i plynu. Temp silnika przy jezdzie w korku w miescie 98° (temp na zewnatrz 34°). Mechanior chcial zrobic mnie w hu... . bedac w serwisie BMW dowiedzialem sie ze normalna praca silnika M52 to od 95 do 105 stopni. Dziwkuje wszystkim za wskazowki i pomoc oraz pozdrawiam.