Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: 3.0d 218 śmierdzące spaliny

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2017
    Posty
    194
    BMW
    e65 730d 06/2006
    Skąd
    krk
    u mnie tez capi a szczegolnie na zimnym silniku, wtryski i ogolnie caly silnik w pedantycznym stanie wiec, ten typ tak chyba ma :P

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2015
    Posty
    140
    BMW
    e65 760i 2003r i e65 730d 2004r
    Skąd
    Bucze
    Bez katalizatora miałem właśnie taki smród jak z KaMaza nie mogłem z tym żyć i zakupiłem katalizatora , było całkiem inaczej .

  3. #13
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2016
    Posty
    51
    BMW
    725tdsA, 730d e65, 530d e39
    Skąd
    szczecin
    Cytat Zamieszczone przez alexrud Zobacz posta
    Bez katalizatora miałem właśnie taki smród jak z KaMaza nie mogłem z tym żyć i zakupiłem katalizatora , było całkiem inaczej .
    Piszesz o Dieslu czy benzynie?

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2015
    Posty
    140
    BMW
    e65 760i 2003r i e65 730d 2004r
    Skąd
    Bucze
    Pisze o 730d 218km, mam benzynę i disla.

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rexman
    Dołączył
    Jul 2015
    Posty
    670
    BMW
    e31
    Skąd
    Irlandia

    Post

    Nie mam DPFa, mam katalizatory. Zapach spalin żrący i jakby kwaśny. Mam wrażenie, że wszystkie CR'y tak mają.
    Spalanie w normie, więc się nie przejmuję.

    Pamiętam silniki diesla z lat 80. Może i kopciły, ale "zapach" spalin był inny.
    Zostań dawcą szpiku kostnego... dkms.pl

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Cytat Zamieszczone przez LogiHuś Zobacz posta
    Mam auta z DPF, i tam jeszcze bardziej śmiedzi.
    A u mnie jest słodki metaliczny zapach z DPF. Jak smrodu diesla nie lubię, to ten przefiltrowany DPF'em jest bardzo przyjemny.

    Wydaje mi się, że wtryski masz do roboty. Jaka korekcja na zimnym silniku jest wg ISTA? Olej bierze?

  7. #17
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2016
    Posty
    51
    BMW
    725tdsA, 730d e65, 530d e39
    Skąd
    szczecin
    Korekty w inpie na wszystkich wtryskach poniżej 0,75

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar prezE32s
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    Było 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Skąd
    Chojnów
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    A u mnie jest słodki metaliczny zapach z DPF. Jak smrodu diesla nie lubię, to ten przefiltrowany DPF'em jest bardzo przyjemny.

    Wydaje mi się, że wtryski masz do roboty. Jaka korekcja na zimnym silniku jest wg ISTA? Olej bierze?
    I to jest prawidłowy zapach spalin, ja mam tak samo taki chemiczny słodki, ogólnie nie przeszkadzający zapach.

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Sprawdź co ile zachodzi regeneracja. To chyba przynajmniej DIS'em musisz sprawdzić. Jak co kilka km, to DPF jest zabity już mocno sadzą z oleju silnikowego i wkład nie daje się już zregenerować. Być może cały czas regeneracja zachodzi.

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril
    Nawet jak filtr jest mocno "zabity" to można go wyczyścić. Najczęściej nawet bez demontażu. Pełna regeneracja raczej nie będzie zachodziła co kilka km. W M57N* jest tak, że filtr wypala, regeneruje się przy określonych warunkach. 75 st. C temp. płynu chłodniczego, brak "komornika" na wskaźniku ilości paliwa, temp. gazów wylotowych min. 240 st. C i samochód w ruchu. W przypadku zapchanego filtra ciśnienie zwrotne może być na tyle duże, że proces regeneracji jest przerywany i do niej nie dochodzi. Efekt regeneracji występującej cały czas pojawia się najczęściej w autach z usuniętym dpf gdzie przeprowadzono nieprawidłowo lub wcale usunięcie elektroniczne. Wtedy najczęściej mamy do czynienia z gryzącym dymem i nieprzyjemnym zapachem spalin wydobywających się z tłumika. Często też właściciele m57n* mają problem z komunikatem odnośnie filtra dpf i wizyty w serwisie na ekranie CCC z powodu niemożności rozpoczęcia regeneracji ponieważ warunek temp. nie jest spełniony przez znane powszechnie kłopoty z termostatami. Przy sprawnie działającym dpf nie ma mowy o jakimkolwiek dymieniu czy smrodzie spalin jeśli właśnie nie zachodzi regeneracja. Czyli na postoju i biegu jałowym nie może być zadymienia i smrodu bo wtedy regeneracja jest przerywana.
    Autor tematu napisał "nie kopci zbytnio przy butowaniu". Założyć należy więc, że nieco kopci co skłania do stwierdzenia, że jego M57n 218 KM 2004r. jest wersją jeszcze bez dpf lub z usuniętym (nie do końca) filtrem. W tym roku były auta zarówno z jak i bez dpf. VIN prawdę powie.

Podobne wątki

  1. [silnik] Spaliny śmierdzą niedopalonym paliwem
    Przez damned1 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-07-2015, 14:54
  2. Spaliny śmierdzą siarką przy odpalaniu.
    Przez Derreg w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-12-2010, 11:50
  3. [ pozostale] wciaga spaliny ....
    Przez luxfoto w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-12-2009, 11:36

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •