u mnie tez capi a szczegolnie na zimnym silniku, wtryski i ogolnie caly silnik w pedantycznym stanie wiec, ten typ tak chyba ma :P
u mnie tez capi a szczegolnie na zimnym silniku, wtryski i ogolnie caly silnik w pedantycznym stanie wiec, ten typ tak chyba ma :P
Bez katalizatora miałem właśnie taki smród jak z KaMaza nie mogłem z tym żyć i zakupiłem katalizatora , było całkiem inaczej .
Pisze o 730d 218km, mam benzynę i disla.
Nie mam DPFa, mam katalizatory. Zapach spalin żrący i jakby kwaśny. Mam wrażenie, że wszystkie CR'y tak mają.
Spalanie w normie, więc się nie przejmuję.
Pamiętam silniki diesla z lat 80. Może i kopciły, ale "zapach" spalin był inny.
Zostań dawcą szpiku kostnego... dkms.pl
Korekty w inpie na wszystkich wtryskach poniżej 0,75
Sprawdź co ile zachodzi regeneracja. To chyba przynajmniej DIS'em musisz sprawdzić. Jak co kilka km, to DPF jest zabity już mocno sadzą z oleju silnikowego i wkład nie daje się już zregenerować. Być może cały czas regeneracja zachodzi.
Nawet jak filtr jest mocno "zabity" to można go wyczyścić. Najczęściej nawet bez demontażu. Pełna regeneracja raczej nie będzie zachodziła co kilka km. W M57N* jest tak, że filtr wypala, regeneruje się przy określonych warunkach. 75 st. C temp. płynu chłodniczego, brak "komornika" na wskaźniku ilości paliwa, temp. gazów wylotowych min. 240 st. C i samochód w ruchu. W przypadku zapchanego filtra ciśnienie zwrotne może być na tyle duże, że proces regeneracji jest przerywany i do niej nie dochodzi. Efekt regeneracji występującej cały czas pojawia się najczęściej w autach z usuniętym dpf gdzie przeprowadzono nieprawidłowo lub wcale usunięcie elektroniczne. Wtedy najczęściej mamy do czynienia z gryzącym dymem i nieprzyjemnym zapachem spalin wydobywających się z tłumika. Często też właściciele m57n* mają problem z komunikatem odnośnie filtra dpf i wizyty w serwisie na ekranie CCC z powodu niemożności rozpoczęcia regeneracji ponieważ warunek temp. nie jest spełniony przez znane powszechnie kłopoty z termostatami. Przy sprawnie działającym dpf nie ma mowy o jakimkolwiek dymieniu czy smrodzie spalin jeśli właśnie nie zachodzi regeneracja. Czyli na postoju i biegu jałowym nie może być zadymienia i smrodu bo wtedy regeneracja jest przerywana.
Autor tematu napisał "nie kopci zbytnio przy butowaniu". Założyć należy więc, że nieco kopci co skłania do stwierdzenia, że jego M57n 218 KM 2004r. jest wersją jeszcze bez dpf lub z usuniętym (nie do końca) filtrem. W tym roku były auta zarówno z jak i bez dpf. VIN prawdę powie.