M52 automat Brak mocy do 3 tys obr.

Wątek: M52 automat Brak mocy do 3 tys obr.

  1. Awatar JustBringIt#

    JustBringIt# powiedział/a:

    Question M52 automat Brak mocy do 3 tys obr.

    Cześć,

    Temat na prośbę Kolegi.

    Może temat nie dotyczy serii 7 ale e39 523iA to niemalże identyczny silnik co B28.

    Krótko o aucie: Oryginalne 230 tys. przebiegu, 2.5 170km, 1996 rok, automat, sedan. Auto nie posiada LPG. Oryginalny katalizator. Skrzynia nie szarpie, nie huczy, nie przeciąga.

    Takich tematów jest masa ale wszystkie są związane z reguły z falowaniem, drganiami itp.

    Auto idealnie trzyma obroty, nic nie drga, nie wydaje dziwnych dźwięków. Objaw jest taki, że auto ledwo rusza z miejsca... zauważyłem wyraźnie spóźnioną reakcję na pedał gazu a konkretnie gdy docisnę gaz dosłownie do podłogi to tak po 3-4 sekundach dopiero łapie i zaczyna przyspieszać.

    Komputer wykrył błąd czujnika położenia wałka - jest to możliwe by powodował aż takie zamulenie ? Po 3k obrotów auto już normalnie się rozpędza.

    Kolega zgłosił mi, że auto spala bardzo dużo... około 15 litrów (mam taki sam silnik w e36 i spala 10l, w e39 miałem m52tu też automat i spalał 11L więc trochę dziwne)

    Wiadomo, że demon prędkości to to nie jest ale no auto zachowuje się jakby miało połowę mocy... Auto stało 2 lata w garażu i dopiero od 2 tygodni jeździ ale to chyba nic nie zmienia - przed wstawieniem do garażu przeszło wymianę wszystkich olejów, filtrów itp.

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
     
  2. jakubmw powiedział/a:
    Czujnik walka do wymiany tylko orginal zaden zakiennik jesli jest uszkodzony wtryskiwacze wtryskuja wiecej benzyny
     
  3. Awatar JustBringIt#

    JustBringIt# powiedział/a:
    Hey,

    Sorry, że tak późno ale w razie czego główną przyczyną był katalizator, po wycięciu i wstawieniu tłumika wygłuszającego jest znacznie lepiej i ze spalaniem i z mocą, dodatkowo nie ma efektu metalicznego dźwięku :)

    Pozdrawiam.
     
  4. Awatar JustBringIt#

    JustBringIt# powiedział/a:
    Cześć ponownie, odgrzewam temat BO po przejechaniu się innymi E39 z m52b25 dopiero odczułem różnicę. Okazało się, że jednak silnik wciąż jest przymulony jednak do 2.5k obr/min. Czujnik wałka wymieniony na używkę oryginał - bez większych różnic w zasadzie, delikatna różnica w odpalaniu na ciepłym, jednak INPA wciąż pokazuje błąd czujnika wałka. Padł ostatnio czujnik wału - wymieniony na nowy ori VDO Siemens. Auto na zimnym śmiga elegancko, jak rozgrzeje się to do 2.5k obr dostaje mega muła - jakby miał z połowę mocy.

    Ogólnie to tak - samochód nie faluje, nie przerywa, nie klekocze, nie hałasuje. Jedyne co zauważyłem to delikatnie czuć paliwem obok auta ale nie wiem czy to nie przez wycięty katalizator oraz na rozgrzanym silniku po zgaszeniu i odpaleniu jest taki jakby już odpalił ale jeszcze trochę trzeba - coś jakby zalewało go paliwem - tak wywnioskowałem. Czy jest możliwe by ten problem był spowodowany np. uszkodzonym wtryskiwaczem ? autentycznie auto ma z połowę mocy do 2k. obr/min. Może regulator ciśnienia paliwa, silnik krokowy ?

    Przepustnicę jak sprawdziłem to jest bardzo czysta, klapka bez problemu ani nadmiernego oporu chodzi. Może czujnik położenia przepustnicy na ciepłym wariuje ?

    aha, auto spala w zasadzie w normie... ok. 10-12l/100km po mieście (automat)

    Jakie są wasze typy ? :D Miał ktoś takie coś w M52 ?
     
  5. jakubmw powiedział/a:
    Slychac wtryski jak cykaja najlepiej sciagnij obudowe ta mniejsza od gory. Jesli cykaja ewidentnie czujnika walka nawet sprawny urzywka podczas montazu moze pasc bo skruszala izolacja rozlatuje sie w rekach
     
  6. Awatar JustBringIt#

    JustBringIt# powiedział/a:
    hmm... ogólnie to raczej nic nie słychać, ewentualnie delikatny charakterystyczny mini klekot (prawdopodobnie powoli vanos daje znaki). Miał ktoś coś takiego, że inpa w jednym aucie cały czas pokazywała błąd czujnika wałka mimo wymiany ? Aha, i czy ewentualnie znacie jakiś inny zamiennik oryginału poza VDO Siemens, ponieważ ten do silnika M52 (do 09/1998) jest już nie osiągalny w hurtowniach, a kosztował coś koło 200 zł (oryginał BMW 500zł :O).
     
  7. jakubmw powiedział/a:
    Tylko orginal aso nie kupuj zamiennikow. Odpal z podpietym czujnikiem i zachwile odpal z odpietym zobacZ czy slychac zmiane pracy wtryskow
     
  8. Awatar marcin1981m

    marcin1981m powiedział/a:
    Miałem taki sam efekt w 728 M52 przedlift. Wymiana czujnika wału pomogła. Czujnik miał uszkodzoną izolacje i daje zły sygnał po rozgrzaniu silnika i chłodnicy, jak jest zimny silnik i chłodnica to jest ok. Na komputerze też wyświetlało błąd wałka i wału.
     
  9. Awatar miro

    miro powiedział/a:

    Post

    Jak inpa pokazuje błąd czujnika to znaczy ,że jest błąd czujnika. Tak jak koledzy wyżej piszą tylko ori. Używka na którą wymieniliście na 100% uszkodzona. Błędne dane są gorsze niż ich brak. Zachowanie które opisujesz ewidentnie wskazują na jego usterkę. Kupując BMW trzeba się liczyć z tym ,że niektóre części są drogie a ,że niejednokrotnie są warte 10 czy 20 procent wartości auta nikogo nie interesuje.
     
  10. Awatar JustBringIt#

    JustBringIt# powiedział/a:
    HEY,

    sorry, że nie odpisywałem

    jakubbmw - VDO Siemens to zamiennik oryginału BMW jedyna różnica między nimi jest taka, że jeden ma logo VDO a drugi BMW. Nie bardzo czuję bym za logo na czujniku miał dopłacać około 250zł...

    marcin1981m - jak już wspomniałem, jest nowy czujnik wału VDO Siemens - padły 2 jednocześnie, niezły bigos... ale dzięki za odpowiedź :D

    miro - nie jest kwestia pieniędzy, tylko idiotycznej polityki cenowej BMW, dlaczego mam za TO SAMO płacić około 250zł więcej (VDO ok. 250zł, BMW ok. 500zł) ?

    Tak czy siak faktycznie czujnik wałka jest uszkodzony. Czy ktoś ma może dostęp do czujników VDO Siemens ? Bo we wszystkich hurtowniach brak :(