Witam,
Od jakiego¶ czasu borykam siê z problemem nierównej pracy silnika N62 b44 + LPG
Odnoszê wra¿enie jakby nie pracowa³ na wszystkich cylindrach.Objawy nasilaj± siê na zimnym silniku ,szczególnie zaraz po odpaleniu.
Je¿dzê tym autem od 4 lat i martwi mnie te¿ wysokie jak na ten silnik spalanie przy ekonomicznej jezdzie
miasto PB 25L/100 LPG 27L/100
Co zrobi³em:
Zakrêci³em butle z gazem i wypali³em resztkê ,aby wykluczyæ winê gazu (1000 km tylko na PB)
Wymienione ¶wiece na bosch wg katalogu.
Od³±cza³em kolejno cewki aby zdiagnozowaæ wypadaj±cy cylinder (silnik reagowa³ prawid³owo)
Sprawdzi³em czy nie ³apie lewego powietrza
Diagnozowa³em silnik kilkoma komputerami ka¿dy wskazywa³ b³êdy mieszanki i katalizatora(po skasowaniu za jaki¶ czas wraca³y) (INPA DIS CARLY)
1.Wypadanie zap³onu (za ka¿dym razem inne cylindry) b³±d sporadyczny
2.B³±d 283E VVT - wraca bardzo czêsto
3.B³±d 272D LR Adaption additiv pro zeit bank 2- Jest prawie zawsze
4.B³±d 27A0 E-box luefter (powraca ale jest ju¿ zakupiony i czeka na wymiane)
5.B³±d 2738 Katalysator-Konvertierung -Jest prawie zawsze
Zrobi³em jeszcze Live INP¡ (bieg ja³owy / 3500 Obr)
Wartosci Analogowe 1
Warto¶ci Analogowe 2
Warto¶ci Analogowe 3
Warto¶ci Stukowe
Adaptacja wa³ków rozrz±du WA¯NE ADAPTACJA WEJSCIA BANK 2 ( waroto¶æ ?)
Warto¶ci wa³ków rozrz±du
Warto¶ci skoku zaworu
B³êdy
![]()