Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Wątek: Poważny problem ,kręci nie odpala E65 745i

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2014
    Posty
    602
    BMW
    E65 4.4
    Skąd
    Łódź
    U mnie kiedyś jak padł moduł VVT nie szło ISTA nic zrobić tzn adaptacje itp.
    Na KTSie poszło ale tylko do jednego ze skrajnych położeń tzn zamkneło zawory i nie szło jej odpalić.
    Wymiana modułu VVT przywróciła auto do życia.
    Modùł był cały w środku wilgotny mimo że jest sklejany.

    Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

  2. #22
    Zaawansowany Użytkownik Awatar winmediacenter
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    534
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Sulejowek
    Mieliśmy u szwagra te same błędy. Wymiana ECU zażegnała ja całkowicie. Także polecam podmienić ale troszkę zabawy z tym jest.

  3. #23
    Początkujący Użytkownik Awatar lukggg
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    10
    BMW
    E65
    Skąd
    Wrocław
    Dzięki za odpowiedzi!
    @Cursor Adaptacje wyczyściłem przy którejś kolejnej próbie odpalenia - Niestety bez efektu.
    @Laso Przyznam szczerze, że do VVT nie zaglądałem (nie łączyłem się z nim) nie wywalał żadnego błędu, a gdzieś czytałem, że przy odpalaniu ilość powietrza regulowana jest przez przepustnice, dopiero później tę role przejmuje valvetronic - Ale teraz już nie wiem, skoro u Ciebie problem z odpalaniem po wymianie ustąpił.. To co jest pewne, to słychać przy włączonym zapłonie jak silniczek VVT rusza wałkiem min/max (muszę to jutro sprawdzić bo mam wrażenie, że tylko lewa strona)
    @winmediacenter Jeśli jutro po podpięciu aku(stwierdziłem, że dziś nie podpinam, żeby mieć 100% pewności) problem nie będzie rozwiązany zamierzam rzucić okiem na VVT. Obawiam się jednak, że wymiana DME może być nieunikniona. Gdyby tak było, jesteś w stanie coś pomóc w temacie?
    btw Na bimmerfescie w tym wątku chłopaki piszą o "CAS realignment" próbowałeś może przeprogramować ten sam ECU przed wymiana na inny?

  4. #24
    Zaawansowany Użytkownik Awatar winmediacenter
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    534
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Sulejowek
    Próbowałem parować ECU i CAS ale niestety bezskutecznie. ECU ma tylko pozwolenie na synchronizację 1 raz i akurat mi czyścił ECU jakiś medyk bo za nic nie chciało się synchronizować. Operacja chyba 500zł i synchronizacja przebiegła pomyślnie. Bez synchronizacji nawet nie zakręci.

  5. #25
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Sterowniki silnika padają bardzo, bardzo rzadko.


    Zrób tak.
    Skasuj adaptację za pomocą ISTA, postępując dokładnie tak jak ista podaje całą procedurę.
    Następnie skasuj błędy i sprawdź czy powrócą.
    Jeśli tak, to skasuj jeszcze raz adaptację, ale tym razem wyłączając zapłon poczekaj aż zgaśnie podświetlenie klawisza "start-stop" i dopiero włącz zapłon.
    Jeśli nadal błędów nie da się usunąć, to wymień przepustnicę, zdarzają się ich usterki, więc może to być jej wina(i na 99% tak jest).
    Po wymianie przepustnicy należy oczywiście ponownie skasować adaptacje

    Dopiero po pozbyciu się tych błędów możemy szukać dalej, jeśli nadal będą występować problemy
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  6. #26
    Początkujący Użytkownik Awatar lukggg
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    10
    BMW
    E65
    Skąd
    Wrocław
    Po podpięciu aku, żadnych zmian.
    Zrobiłem dokładnie tak jak piszesz, przy obu próbach błędy DME powracają od razu z przebiegiem 136504. Poszukam jutro przepustnicy na podmiankę - mam nadzieję, że wyhaczę gdzieś od ręki na miejscu.
    Zauważyłem też, że na zapłonie przy wciśnięciu gazu wywala na zegarach "Cruise Control Inactive!"
    Nie wiem czy ma to jakiś związek ale przestało działać otwieranie/zamykanie z pilota.

    Dzięki za podpowiedzi, dam jutro znać co i jak

    Po wymianie przepustnicy silnik od razu odpalił. Wskoczył na wysokie obroty ok 2 tyś następnie zaczął falować aż zgasł. Po ponownym usunięciu adaptacji zaczął chodzić, niestety po kilku minutach znowu zgasł. Albo trafiłem na uszkodzoną przepustnicę albo problem leży gdzie indziej. Pojawił się komunikat o słabym aku więc ładuję i podziałam jutro
    Ostatnio edytowane przez lukggg ; 14-11-2017 o 18:16 Powód: aktualizacja

  7. #27
    Zaawansowany Użytkownik Awatar winmediacenter
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    534
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Sulejowek
    Ja nadal uważam że padło ECU mieliśmy IDENTYCZNE objawy.
    Zmienialiśmy POWER MODULE , dokodowywaliśmy nowy aku i nic nie pomogło...

  8. #28
    Początkujący Użytkownik Awatar lukggg
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    10
    BMW
    E65
    Skąd
    Wrocław
    O dziwo po wyjęciu ECU, włożeniu dwa dni później i usunięciu adaptacji odpaliła jakby nigdy nic. Niestety dwa dni później przez nieuwagę zalałem ten sterownik woda (byłem tak zajarany, że nie przykręciłem obudowy) Spięcie na płytce doprowadziło do usmażenia części modułu odpowiedzialnego za zapłon na 1 cylindrze (dokładnie PIN3) i i tak skończyło się na wymianie DME.. Tymczasowo zamontowałem inny DME+CAS i kluczyk. W poniedziałek magik ma dopisać DME do mojego CAS i zrobić porządek z VIN:)

  9. #29
    Zaawansowany Użytkownik Awatar winmediacenter
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    534
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Sulejowek
    i Jak bo ciekawy jestem ? :)

  10. #30
    Początkujący Użytkownik Awatar lukggg
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    10
    BMW
    E65
    Skąd
    Wrocław
    Udało się dokodować ECU do mojego CAS, wgrał też taki sam soft jak miałem na starym ECU bo ponoć był inny(DME miało inne numery ale sprawdzałem, że jest zamienne). Pali i jeździ jak marzenie:) Jedyny problem to na zimnym falują obroty mocno (1-1,5tyś) przez kilka sekund i później trzyma 1 tyś obrotów. Nawet jak silnik jest nagrzany to trzyma cały czas wysokie obroty. Pomaga wyłączenie i włącznie silnika. Od razu po tym wskakuje na 500 obrotów i jeździ jak trzeba. Na początek idą do wymiany węże od odm bo gdzieś przy grzebaniu dostały nieszczelności

Podobne wątki

  1. Kręci ale nie odpala m30b35
    Przez matiswidnica w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-03-2016, 11:00
  2. [silnik] kręci ale nie odpala...
    Przez Michal750 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 12-12-2012, 10:15
  3. kręci a nie odpala
    Przez grzechu4don w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 22:21
  4. [elektryka] Nie odpala m60b30 kręci, a nie odpala
    Przez 7er Fanatic w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-08-2011, 16:17
  5. Kręci a nie odpala
    Przez Peluquero w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-03-2010, 19:35

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •