Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 69

Wątek: Geometria auta... jaki zakład polecacie (wawa i okolice)

  1. #31
    Vip Vip Awatar marcin8181
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    757
    BMW
    E65 750i (Shirley), 2005` N62B48B , e46 coupe 2.5 lift m3 (Buba)
    Skąd
    Piastów
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    nie róbcie z tego łatwego tematu. To, że jest na zielono nie oznacza, że jest dobrze. Wystarczy, że to będzie maks tolerancja, a tam min tolerancja.

    Poza tym najważniejsze poza zbieżnością połówkową jest KWSZ, na który większość kładzie lachę. To, że nie da się ustawić w BMW, nie oznacza, że należy to olać. Jak jest mocno nie w tolerancji , trzeba rwać wszystko I szukać, gdzie jest krzywo. Inaczej auto w życiu nie będzie dobrze jeździć.

    Tak samo z tyłu, tył ma dużo większy wpływ na poprawne prowadzenie niż przód.

    No chyba, że nie musi dobrze jeździć, to wtedy można wszystko olać.

    Sama maszyna nie gwarantuje sukcesu, jak obsługujący nie ma pojęcia o geometrii, co zdarzyło mi się nie raz. Ja mam swój warsztat, gdzie gość z uczniem ustawia geometrię od 30 lat, teraz maszyna jest z początku lat 90tych, ale potrafią ustawić geometrię w aucie, w którym przedni wahacz ma pełną regulację w dwóch punktach mocowania. Czyli zmiana jednej suby wpływa na wszystkie inne parametry. Warsztat jest w Łodzi I właśnie tam jeżdżę z Wawy. Oni robią tylko I wyłącznie geometrię, nic więcej.

    W Wawie swego czasu się najeździłem psu na budę. Nie mówię oczywiście, że nie ma gdzieś kogoś kto to robi dobrze, ale ja nie znalazłem.
    Masz namiar na ten warsztat co tak dobrze ustawia ??

  2. #32
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    pozdrawiam Bartek

  3. #33
    Vip Vip Awatar marcin8181
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    757
    BMW
    E65 750i (Shirley), 2005` N62B48B , e46 coupe 2.5 lift m3 (Buba)
    Skąd
    Piastów
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Dzieki ... skoro mowisz ze tak dobrze ustawiaja to moze sprawdze ten warsztat ..




    PS> ile jeszce powiedz się cenia za pełną geometrie ??
    Ostatnio edytowane przez marcin8181 ; 11-04-2017 o 14:13

  4. #34
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez miro Zobacz posta
    Najpierw muszą ustawić tył na 100% a potem względem tyłu robi się przód. W inny sposób to nie ma sensu. Najważniejsze to tak jak Ttrol napisał CYTUJĘ: "Poza tym najważniejsze poza zbieżnością połówkową jest KWSZ, na który większość kładzie lachę. To, że nie da się ustawić w BMW, nie oznacza, że należy to olać. Jak jest mocno nie w tolerancji , trzeba rwać wszystko I szukać, gdzie jest krzywo. Inaczej auto w życiu nie będzie dobrze jeździć. "
    Warto a nawet trzeba zwrócić na to szczególną uwagę a z doświadczenia wiem ,że egzemplarze powypadkowe mają z tym problem.
    A ktos wie gdzie to zrobią, skoro nieregulowalne?

  5. #35
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    nie róbcie z tego łatwego tematu. To, że jest na zielono nie oznacza, że jest dobrze. Wystarczy, że to będzie maks tolerancja, a tam min tolerancja.

    Poza tym najważniejsze poza zbieżnością połówkową jest KWSZ, na który większość kładzie lachę. To, że nie da się ustawić w BMW, nie oznacza, że należy to olać. Jak jest mocno nie w tolerancji , trzeba rwać wszystko I szukać, gdzie jest krzywo. Inaczej auto w życiu nie będzie dobrze jeździć.

    Tak samo z tyłu, tył ma dużo większy wpływ na poprawne prowadzenie niż przód.

    No chyba, że nie musi dobrze jeździć, to wtedy można wszystko olać.

    Sama maszyna nie gwarantuje sukcesu, jak obsługujący nie ma pojęcia o geometrii, co zdarzyło mi się nie raz. Ja mam swój warsztat, gdzie gość z uczniem ustawia geometrię od 30 lat, teraz maszyna jest z początku lat 90tych, ale potrafią ustawić geometrię w aucie, w którym przedni wahacz ma pełną regulację w dwóch punktach mocowania. Czyli zmiana jednej suby wpływa na wszystkie inne parametry. Warsztat jest w Łodzi I właśnie tam jeżdżę z Wawy. Oni robią tylko I wyłącznie geometrię, nic więcej.

    W Wawie swego czasu się najeździłem psu na budę. Nie mówię oczywiście, że nie ma gdzieś kogoś kto to robi dobrze, ale ja nie znalazłem.
    Maszyna maszyną, ale dane w nich nie są pełne, stąd mając wszystko na zielono nie koniecznie ma się poprawnie ustawione auto. Stąd odsyłam do TIS po wartości wszystkie i dopiero z nimi udać się na regulację.... Przynajmniej ja mam taki plan po kilku moich doświadczeniach.

    https://www.dropbox.com/s/4znkwsznzu...dures.pdf?dl=0

    https://www.dropbox.com/s/22tr884wxr...stems.pdf?dl=0
    Ostatnio edytowane przez shebi ; 11-04-2017 o 17:26

  6. #36
    Vip Vip Awatar marcin8181
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    757
    BMW
    E65 750i (Shirley), 2005` N62B48B , e46 coupe 2.5 lift m3 (Buba)
    Skąd
    Piastów
    pomocne informacje...
    ciekawe czy choć 10% tych psełdo geomeriarzy czy jak ich tam nazwać mają pojęcie o zasadzie działania czy ufaja na slepo maszynie ...

  7. #37
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Velocityraptor
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    315
    BMW
    było E38 750i, będzie E38 750i
    Skąd
    OKR
    Z mojego doświadczenia (w mojej 750 ustawiałem geometrię jakieś 5 razy), pierwsze 2 renomowane i polecane warsztaty w Opolu robiły zgodnie z instrukcją (odważniki, właściwy poziom paliwa, co do sekundy wg norm fabrycznych) i jeździć się nie dało (auto nie trzymało toru na wprost, nadrzucało zadkiem na uskokach tektonicznych), potem zeżarło trochę opony z jednej strony przednie.

    Pojechałem do lokalnych chłopaków ze SKP, wsiedlim we dwóch na przednie fotele, jeden gmerał pod autem, ustawili wg norm fabrycznych i miód malina.
    Potem po wymianie opon i po wymianie sprężyn przednich na obniżone ustawiałem tym sposobem u nich jeszcze 2 razy i cały czas jest w porządku (auto trzyma fabryczne normy).

    Tak więc zdarte z jednej strony opony mogą powodować niestabilny tor jazdy a przy 20 letnim zabytku można spróbować bez ciężarków, tylko 2 chłopy z przodu = średni ładunek.
    -------------------------------------
    Broń Masowego Wyprzedzania.

  8. #38
    Vip Vip Awatar marcin8181
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    757
    BMW
    E65 750i (Shirley), 2005` N62B48B , e46 coupe 2.5 lift m3 (Buba)
    Skąd
    Piastów
    u mnie w zeszłym roku jak robiłem generalnie cały tył i 4szt amorków to byłem na geo i właśnie we trzech nam kazał koleś wsiadać do auta i cos tam gmyrał i efekt był pozytywny .. ale opony 16 standard rozmiar zimowe.. natomiast na letnich 18 i szerszych zaczął się meksyk..
    A musiałem ustaiwć zbierzność bo koncówke wymieniałem i troche przedobryzłem z odelgloscia i kiera stała źle... wiec i mi geo sprawdzał i niby ustawił właśnie na arkiszowej..
    kiera prosto a reszta i tak niejest jak powinna być :(.....

  9. #39
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Marcin uwierz mi....kup sobie nowe opony i zapomnisz o problemie.

  10. #40
    Vip Vip Awatar marcin8181
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    757
    BMW
    E65 750i (Shirley), 2005` N62B48B , e46 coupe 2.5 lift m3 (Buba)
    Skąd
    Piastów
    Ahhh.. Może być.. Jednak narazie brak kasy zmusza na jazdę na tym co jest

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. [skrzynia] regeneracja konwertera jaki zakład polecacie
    Przez ruti w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 18-04-2018, 20:05
  2. Diagnostyka E32 750i - Wawa i okolice, gdzie?
    Przez mongooes w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-05-2014, 21:20
  3. Tapicer Pruszków wawa okolice
    Przez godles w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-01-2013, 17:33
  4. Zakup interfejsu do BMW jaki polecacie??
    Przez mario730i w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-06-2009, 21:08

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •