Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 69

Wątek: Geometria auta... jaki zakład polecacie (wawa i okolice)

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    nie róbcie z tego łatwego tematu. To, że jest na zielono nie oznacza, że jest dobrze. Wystarczy, że to będzie maks tolerancja, a tam min tolerancja.

    Poza tym najważniejsze poza zbieżnością połówkową jest KWSZ, na który większość kładzie lachę. To, że nie da się ustawić w BMW, nie oznacza, że należy to olać. Jak jest mocno nie w tolerancji , trzeba rwać wszystko I szukać, gdzie jest krzywo. Inaczej auto w życiu nie będzie dobrze jeździć.

    Tak samo z tyłu, tył ma dużo większy wpływ na poprawne prowadzenie niż przód.

    No chyba, że nie musi dobrze jeździć, to wtedy można wszystko olać.

    Sama maszyna nie gwarantuje sukcesu, jak obsługujący nie ma pojęcia o geometrii, co zdarzyło mi się nie raz. Ja mam swój warsztat, gdzie gość z uczniem ustawia geometrię od 30 lat, teraz maszyna jest z początku lat 90tych, ale potrafią ustawić geometrię w aucie, w którym przedni wahacz ma pełną regulację w dwóch punktach mocowania. Czyli zmiana jednej suby wpływa na wszystkie inne parametry. Warsztat jest w Łodzi I właśnie tam jeżdżę z Wawy. Oni robią tylko I wyłącznie geometrię, nic więcej.

    W Wawie swego czasu się najeździłem psu na budę. Nie mówię oczywiście, że nie ma gdzieś kogoś kto to robi dobrze, ale ja nie znalazłem.
    Maszyna maszyną, ale dane w nich nie są pełne, stąd mając wszystko na zielono nie koniecznie ma się poprawnie ustawione auto. Stąd odsyłam do TIS po wartości wszystkie i dopiero z nimi udać się na regulację.... Przynajmniej ja mam taki plan po kilku moich doświadczeniach.

    https://www.dropbox.com/s/4znkwsznzu...dures.pdf?dl=0

    https://www.dropbox.com/s/22tr884wxr...stems.pdf?dl=0
    Ostatnio edytowane przez shebi ; 11-04-2017 o 17:26

  2. #2
    Vip Vip Awatar marcin8181
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    757
    BMW
    E65 750i (Shirley), 2005` N62B48B , e46 coupe 2.5 lift m3 (Buba)
    Skąd
    Piastów
    pomocne informacje...
    ciekawe czy choć 10% tych psełdo geomeriarzy czy jak ich tam nazwać mają pojęcie o zasadzie działania czy ufaja na slepo maszynie ...

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Najpierw muszą ustawić tył na 100% a potem względem tyłu robi się przód. W inny sposób to nie ma sensu. Najważniejsze to tak jak Ttrol napisał CYTUJĘ: "Poza tym najważniejsze poza zbieżnością połówkową jest KWSZ, na który większość kładzie lachę. To, że nie da się ustawić w BMW, nie oznacza, że należy to olać. Jak jest mocno nie w tolerancji , trzeba rwać wszystko I szukać, gdzie jest krzywo. Inaczej auto w życiu nie będzie dobrze jeździć. "
    Warto a nawet trzeba zwrócić na to szczególną uwagę a z doświadczenia wiem ,że egzemplarze powypadkowe mają z tym problem.

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez miro Zobacz posta
    Najpierw muszą ustawić tył na 100% a potem względem tyłu robi się przód. W inny sposób to nie ma sensu. Najważniejsze to tak jak Ttrol napisał CYTUJĘ: "Poza tym najważniejsze poza zbieżnością połówkową jest KWSZ, na który większość kładzie lachę. To, że nie da się ustawić w BMW, nie oznacza, że należy to olać. Jak jest mocno nie w tolerancji , trzeba rwać wszystko I szukać, gdzie jest krzywo. Inaczej auto w życiu nie będzie dobrze jeździć. "
    Warto a nawet trzeba zwrócić na to szczególną uwagę a z doświadczenia wiem ,że egzemplarze powypadkowe mają z tym problem.
    A ktos wie gdzie to zrobią, skoro nieregulowalne?

  5. #5
    Vip Vip Awatar marcin8181
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    757
    BMW
    E65 750i (Shirley), 2005` N62B48B , e46 coupe 2.5 lift m3 (Buba)
    Skąd
    Piastów
    a ze tak zapytam co to jest to KWSZ ??

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Prezeslaw
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    641
    BMW
    E38 4.0 M60
    Skąd
    Warszawa
    Na pewno nie warto jechać tam, gdzie nie dociążają auta. Mi w tym First Stop kazali zatankować do połowy i gaz do pełna. Jak nie ma LPG, to paliwko full. Ogólnie wydrukowali mi cały raport ze zbieżności pod wytyczne dla konkretnej wersji zawieszenia z E38.
    To co, że diesel? Pewnie świece zalane;)

  7. #7
    Vip Vip Awatar marcin8181
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    757
    BMW
    E65 750i (Shirley), 2005` N62B48B , e46 coupe 2.5 lift m3 (Buba)
    Skąd
    Piastów
    Cytat Zamieszczone przez Prezeslaw Zobacz posta
    Na pewno nie warto jechać tam, gdzie nie dociążają auta. Mi w tym First Stop kazali zatankować do połowy i gaz do pełna. Jak nie ma LPG, to paliwko full. Ogólnie wydrukowali mi cały raport ze zbieżności pod wytyczne dla konkretnej wersji zawieszenia z E38.
    Zgadza sie .. mi tez babeczka mowila ze korek pod full ale jak mam LPG to zrobie jak ty mówisz...

    z drugiej strony na Arkuszowej jak wyzej podałem, głąb niczym nie obciążał cos pomierzył i tłumaczył mi ze auto wyzsze niz standardowe bo o 30 cm wyższe.. mysle co on.. WTF pier.... y.. ale mowie dobra moze sie nie znam..
    i tak ogołocili mnie na 170 zł i jak było tak jest...co ciekawe reklamacji nie uwzględniaja.. A wedle prawa polskiego jest 3 miesieczna gwarancja na usługę .. wiec postepuja wbrew prawu ogólnemu..
    kase zabrać i spadaj na kopach .. tak działa serwis Bartex ul. arkuszowa.


    W ursusie jak robiłem SCDS chyba firma.. to kazał gość we 3ech nam wsiąść do auta i cos tam ustawiał i było oki.. ale auto na zimowych kolach i 16ki..

  8. #8
    Vip Vip Awatar marcin8181
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    757
    BMW
    E65 750i (Shirley), 2005` N62B48B , e46 coupe 2.5 lift m3 (Buba)
    Skąd
    Piastów
    Cytat Zamieszczone przez Prezeslaw Zobacz posta
    Na pewno nie warto jechać tam, gdzie nie dociążają auta. Mi w tym First Stop kazali zatankować do połowy i gaz do pełna. Jak nie ma LPG, to paliwko full. Ogólnie wydrukowali mi cały raport ze zbieżności pod wytyczne dla konkretnej wersji zawieszenia z E38.

    A masz ten wydruk żęby spojrzeć na różnice co mi dali ??

  9. #9
    Vip Vip Awatar marcin8181
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    757
    BMW
    E65 750i (Shirley), 2005` N62B48B , e46 coupe 2.5 lift m3 (Buba)
    Skąd
    Piastów
    juz wiem
    Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (KWSZ)

  10. #10
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2015
    Posty
    25
    BMW
    jeszcze nie ma
    Skąd
    Kraków
    Jeśli chodzi o obciążenie to nie każde auto tego wymaga. Za to większość albo nawet każde BMW. Także inne marki mogą być bez obciążenia. W dobrym systemie wyskakuje komunikat o tym ile gdzie położyć

    Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. [skrzynia] regeneracja konwertera jaki zakład polecacie
    Przez ruti w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 18-04-2018, 20:05
  2. Diagnostyka E32 750i - Wawa i okolice, gdzie?
    Przez mongooes w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-05-2014, 21:20
  3. Tapicer Pruszków wawa okolice
    Przez godles w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-01-2013, 17:33
  4. Zakup interfejsu do BMW jaki polecacie??
    Przez mario730i w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-06-2009, 21:08

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •