Odnośnie ilości spalanego oleju:
Na 1000km dolewka ok 300ml. Zależne od stylu jazdy. Więc nie uważam aby to było bardzo dużo. Olej to 10W60 Valvoline VR1 Racing.

Cylindry które nie mają nagaru wyglądają całkiem ok.

Dane z pomiaru kompresji Cylinder - ciśnienie:
1 - 12
2 - 10.5
3 - 11
4 - 8
5 - 10
6 - 9
7 - 9
8 - 10
Zatarte cylindry: 1,2,4,6

Nagar również mógł powstać przez złe spalanie.
Nie mówię że silnik był igła, bo coś mu dolegało. Natomiast pogorszenie stanu było stosunkowo nagłe, dlatego obstawiałem sondę lambda. Jeszcze kilkaset km wcześniej zrobiłem trasę 3miasto - Łódź - 3miasto, i było ok.

Natomiast również uważam że bezpośrednim powodem zatrzymania było nieodłączenie paliwa w momencie sprawdzania kompresji. A że auto stało sobie trochę czasu, to olej spłynął, a benzyna zrobiła swoje.

Silnik nie miał żadnych problemów z odpalaniem na zimnym, również nie gasł na wolnych ani na zimnym, ani na ciepłym. Wydaje mi się, że przy zacieraniu się takiej liczby cylindrów to silnik stanąłby po nagrzaniu.

Jakie są objawy przegrzanego silnika?