Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 51

Wątek: Problem z sondą lambda, pacjent to M60B40 z 95 r.

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Prezeslaw
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    641
    BMW
    E38 4.0 M60
    Skąd
    Warszawa
    Korzeń, a jak masz rozgrzane auto, to pod digital values w INPIe załącza Ci się 'lambdaregulung', czy nie? Zastanawiam się, czy może być tak, że sondy pracują dobrze, a silnik nie korzysta z ich odczytów? U mnie 'lambdaregulung' jest cały czas 'aus', ale np. czujnik stukowy (klopfregulung) pracuje - na zimnym koryguje cały czas a na ciepłym przy przegazowaniu się włącza.
    To co, że diesel? Pewnie świece zalane;)

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    213
    BMW
    Jest 740iL 1995 r. Ex: e38 730i, e38 735i, E39 523i,E36 320i cabrio
    Skąd
    Warszawa
    Nie wiem, ale sprawdzę. Nigdy nie korzystałem z tej części inpy
    xxxxxxxxxxx (MOD edit) dysponuję blokadami rozrządu M60, M62, M62TU

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Prezeslaw
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    641
    BMW
    E38 4.0 M60
    Skąd
    Warszawa
    I jak? Patrzyłeś? Chyba opcja 1 albo 2 w bieżących odczytach silnika.
    To co, że diesel? Pewnie świece zalane;)

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    213
    BMW
    Jest 740iL 1995 r. Ex: e38 730i, e38 735i, E39 523i,E36 320i cabrio
    Skąd
    Warszawa
    Kilka dni mnie nie było, może dzisiaj podłączę inpę. Mam nadzieje, że jeszcze przed świętami uda mi się podjechać i zaprogramować to drugie DME. Dobrze rokuje bo jak Ci mówiłem już pokazuje prawidłowe wskazania sond lambda przed odpaleniem tj 0.45V. No ale żeby odpalić i badać dalej muszę pogramować...
    xxxxxxxxxxx (MOD edit) dysponuję blokadami rozrządu M60, M62, M62TU

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Prezeslaw
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    641
    BMW
    E38 4.0 M60
    Skąd
    Warszawa
    Korzeń, chyba byłem szybszy. Drugi DME wstawiony. Błędy komunikacji INPY z DME zniknęły, zaczęła pokazywać pracę obydwu sond a w digital values 1 uaktywniła się opcja 'lambdaregulung", czyli auto zaczęło korzystać z lambd. Nie jest jeszcze idealnie, ale już lepiej. Po trasie błędy lambd, co prawda pojawiły się liczone nie od zera, ale jest już dużo lepiej. Zdaje się, że muszę powalczyć z czujnikiem wałka rozrządu, ale mam na wymianę.
    To co, że diesel? Pewnie świece zalane;)

  6. #16
    Vip Vip Awatar marcin8181
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    757
    BMW
    E65 750i (Shirley), 2005` N62B48B , e46 coupe 2.5 lift m3 (Buba)
    Skąd
    Piastów
    Cytat Zamieszczone przez Prezeslaw Zobacz posta
    Korzeń, chyba byłem szybszy. Drugi DME wstawiony. Błędy komunikacji INPY z DME zniknęły, zaczęła pokazywać pracę obydwu sond a w digital values 1 uaktywniła się opcja 'lambdaregulung", czyli auto zaczęło korzystać z lambd. Nie jest jeszcze idealnie, ale już lepiej. Po trasie błędy lambd, co prawda pojawiły się liczone nie od zera, ale jest już dużo lepiej. Zdaje się, że muszę powalczyć z czujnikiem wałka rozrządu, ale mam na wymianę.
    podepnę się do tematu,
    Powiedz kolego bo u mnie jest właśnie ciągle problem sond bank 1 bank 2 itd.. podciśnienie za duże bo na podpięciu interfejsu od LPG ciągle jest pokazywane podciśnienie za duże ok 0.45 bar.
    Auto nie jest za zbyt żwawe itd.
    Hamulec czasem zauważyłem że po drugim naciśnięciu łapie bardziej twardo w takim sensie że mocniej hamuje.

    Jesteś w stanie mi coś pomóc gdzieś bym mógł podjechać żebyśmy i moje auto uratowali ??

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Prezeslaw
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    641
    BMW
    E38 4.0 M60
    Skąd
    Warszawa
    Jeśli depniesz po hamulcu dwa razy pod rząd, to przy trochę zużytych klockach drugie depnięcie będzie skuteczniejsze. To raczej norma. Co INPA pokazuje? Ja walczyłem nie mogłem odczytać INPĄ połowy rzeczy, ale inne komputery (w tym AC GAS Synchro) pokazywały poprawną pracę sond i np. potencjometru przepustnicy. Myślałem, że mam wadliwy "interfejs" albo wersję INPY a tu okazało się, że DME jest "niepełnosprawne" i po wymianie skończyły się problemy z INPĄ. Jakie masz "digital values 1" i "analog values 3 i 4" w INPIe na rozgrzanym silniku??
    To co, że diesel? Pewnie świece zalane;)

  8. #18
    Vip Vip Awatar marcin8181
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    757
    BMW
    E65 750i (Shirley), 2005` N62B48B , e46 coupe 2.5 lift m3 (Buba)
    Skąd
    Piastów
    tu ostatni odczyt po jazdach , praca - dom itd..
    auto ma LPG

    ================================================== =========================
    error memory test V1.41 BMW TI-433 Teepe
    ================================================== =========================
    vehicle-identifikation-number: WBAGF11030DF37682
    ================================================== =========================
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 10/15/16 03:55:14
    ECU: CCM38
    JobStatus: OKAY
    Variant: CCM38
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 2 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    62 F3 thermal oillevel sensor
    Error frequency : 24
    Error not present
    -------------------------------------------------------------
    26 washer fluid low
    Error frequency : 25
    Error present
    ================================================== ===========
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 10/15/16 03:55:21
    ECU: ZKE3_GM1
    JobStatus: OKAY
    Variant: ZKE3_GM1
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    54 cam switch
    Error frequency : 1
    Sporadic error
    ================================================== ===========
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 10/15/16 03:55:27
    ECU: IHKR38
    JobStatus: OKAY
    Variant: IHKR38
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    19 Inner temperature sensor
    Error frequency : 157
    Short circuit to batt+
    ================================================== ===========
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 10/15/16 03:56:02
    ECU: ASC5
    JobStatus: OKAY
    Variant: ASC5
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    25 stop light switch cabel
    Error frequency : 251
    Vehicle speed 2.75 km/h
    ASC passive
    ABS-control passive
    stop light switch on
    ASC-control passive
    ================================================== ===========
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 10/15/16 03:56:14
    ECU: BAE
    JobStatus: OKAY
    Variant: BAE
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    20 Seat occupancy passenger
    Error frequency : 1
    Error present
    Remain over limiting value
    Sporadic error
    ================================================== ===========
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 10/15/16 03:57:20
    ECU: DM338DS1
    JobStatus: OKAY
    Variant: DM338DS1
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 3 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    15 Ignition circuit surveillance
    Error frequency : 60
    Engine speed 520.00 rpm
    Battery Voltage 10.88 V
    Invalid working area (Plausibility fault)
    Fault stored after de-bouncing delay
    Error present
    Sporadic error
    -------------------------------------------------------------
    203 Lambda integrator Bank 2
    Error frequency : 58
    Engine speed 800.00 rpm
    Load signal 2.50 ms
    Short circuit to ground
    Exhaust gas relevant fault
    Fault stored after de-bouncing delay
    Error not present
    Sporadic error
    -------------------------------------------------------------
    201 Lambda integrator Bank 1
    Error frequency : 57
    Engine speed 1480.00 rpm
    Load signal 1.90 ms
    Short circuit to ground
    Exhaust gas relevant fault
    Fault stored after de-bouncing delay
    Error not present
    Sporadic error
    ================================================== ===========

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    650
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    marcin8181 podpowiem Ci, że jeśli wszystkie podciśnienia na silniku masz szczelne oraz wszystkie uszczelki kolektora to trzeba przyjrzeć się kondycji silnika a zwłaszcza rozrządu. Miałem już przypadek i to nie jeden, że poprawne ustawienie rozrządu (łancuch z czasem się wyciąga) praca vki zmieniała się nie do poznania. Podciśnienie wracało na 0,35-0,38 (tyle ma zdrowe V8).

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa

    Post

    Marcin, przełącz na pb, odłącz aku na 30 min ( lub interfacem skasuj adaptacje pb), 2 dni jezdzij do pracy na pb, żadnego przelaczenia na lpg bo wszystko się pochrzani , umów się i Podjedz na ul. słomiana w warszawie na regulację gazu (plus test szczelności dolotu).... Dolej płynu do spryskiwaczy i po problemie. ;-)

    A tak na poważnie to myślę że masz rozregulowany gaz przez być może nieszczelny dolot.

Podobne wątki

  1. 730 M60B30 - problem z sondą i porady??
    Przez kol1390 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 29-12-2016, 21:03
  2. [silnik] DME M60B40 napiecia spoczynkowe sond lambda
    Przez Sanndman w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-10-2016, 19:45
  3. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 23-12-2011, 12:43

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •