Razem z przepustnicą, warto wyczyścić regulator biegu jałowego, który jest nad przepustnicą(mylnie nazywany silnikiem krokowym)
Samej przepustnicy tego typu nie rozbierałem, więc nie jestem wstanie powiedzieć jak to wygląda.
Najczęściej jest w środku ścieżka oporowa i poruszają się po niej takie "włoski". Warto przyjrzeć się jak te włoski wyglądają(czy w ogóle one są).
Ja te elementy czyszczę patyczkiem do uszu i izopropanolem. Następnie używam środka do regeneracji potencjometrów węglowych(da się kupić w sklepach elektronicznych).
Co do kasowania adaptacji za pomocą INPA:
Włączasz zapłon(silnik wyłączony) i łączysz się z silnikiem
Po połączeniu z silnikiem klikasz F4, przechodząc do błędów.
W tym momencie pod klawiszem F7 masz kasowanie adaptacji.
Po kliknięciu F7 będziesz mieć kilka opcji do wyboru. Jedna z ostatnich opcji to kasowanie wszystkich adaptacji.
Jeśli takowej opcji nie ma, to kasujesz wszystkie po kolei.
Jeśli po skasowaniu adaptacji pojawi się kontrolka trakcji to wyciągasz kluczyk i czekasz, aż zgaśnie podświetlenie klawisza start-stop lub zgaśnie klawisz blokady tylnych szyb na drzwiach kierowcy.
Jeśli nie pojawi się wspomniana kontrolka, to wyciągasz kluczyk, czekasz 30s.
Następnie włączasz zapłon(druga pozycja, a więc wkładasz kluczyk, następnie naciskasz start-stop, bez dotykania hamulca). Czekasz 10-15s i możesz zapalić