Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 43

Wątek: Doprowadzenie F01 730d do porządku - skrzynia itp

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    84
    BMW
    F01 740i
    Skąd
    KrakĂłw
    Tylko pamiętajcie że w F jest problem z elektroniką mechatroniki i może się okazać po zregenerowaniu części hydraulicznej będzie do naprawy elektronika... Ja nauczony na własnym przykładzie polecam kupno nowej z ZF za 1k€.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2017
    Posty
    62
    BMW
    X6M , F02 750 iL x-drive
    Skąd
    Polska
    Podepnę się z moim problemem - świeży zakup F02 750 2011 rok , automat 6 biegow ( GA 6HP26Z) , przebieg 127tys. - tryb komfort biegi zmienia poprawnie , ale dośc wyczuwalnie . Nie są o jakieś szarpnięcia , ale nie jest to co być powinno . Za to na sport+ niestety szarpnięcie przy jeździe od dołu dość mocne - pomiędzy 1-2 , albo 2-3 . Olej nigdy nie wymieniany więc oczywiście za chwilę to zrobię . Tylko mam obawy , że problemem mogą być zuzyte gumki na tłoczkach w mechatronice . Tarcze w skrzyni jak i konwerter po taki przebiegu raczej powinny ok. Jak myślicie? Odnośnie tych skrzyń nie mam doświadczenia dlatego proszę o pomoc bo może tak być , że wywalę kasę na wymianę oleum , a za chwilę i tak będę musiał michę zrzucać .
    A może kupić całą mechatrocikę? Kurde tylko 127 tys. , a problemów ....... ( nie w temacie , ale... światła mijania mam jak w maluchu ) . Zen trochę zmartwiłeś a ewentualnie konkretne namiary do zakupu mechatroniki ? ZF w Polsce czy DE?
    Ostatnio edytowane przez bodek1 ; 18-03-2017 o 07:41

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2016
    Posty
    650
    BMW
    E66 750Li, E66 760Li, G31 530xD, G05 45E
    Skąd
    Poznań
    Co do świateł mijania, to zacznij od wymiany palników na jakieś porządne osramy albo coś. Polecam barwę 5500k, światło jest bardzo białe. Niby na 4300k ma się najwięcej światła.
    Jeżeli to nie pomoże to musisz oddać odbłyśniki do regeneracji plus czyszczenie soczewki.

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2017
    Posty
    62
    BMW
    X6M , F02 750 iL x-drive
    Skąd
    Polska
    Wymienię na philips x-treme vision , ale obawiam się , że własnie odbłyśniki są do regeneracji . Auto jest bardzo fajne , ale trochę mnie zaskakuje na minus ,a to dlatego , że ma raptem 127tys. km i ...... skrzynia do przegladu , lampy do regeneracji . Ale może są załozone jakieś tanie żarniki i stąd słabe światła? Po wymianie zobaczy się . Regeneracja strony w Przeźmierowie 350-400pln i.... tydzień czekania. Trochę słabo .
    Jeszcze nie oglądałem , ale jest jakiś problem z dostępem do żarowek? Czy żeby zdemontować lampy zderzak trzeba ściagac?



    Ok Bezi obiecuję poprawę
    Ostatnio edytowane przez bodek1 ; 18-03-2017 o 13:21

  5. #5
    BMW RuLeZ Mod Awatar Bezi
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    5,299
    BMW
    BMW G11 740xD , BMW e46 325CI Cabrio
    Skąd
    Wrocek City
    Proszę o zakładanie tematów osobnych a nie ciągnięcie wszystkich problemów w tym wątków. Załóż wątek w dziele f01 o zarnikach...chętnie poczytam opinie. Ja w swojej przy przebiegu 135 000 km ma idealne odblysniki.
    Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    176
    BMW
    F01 750ix
    Skąd
    Szydlowiec
    Olej do wymiany w skrzyni dopiero po 160tys km.
    Czy aby na pewno przebieg to 130tys km?
    Bo te objawy to pasuja bardziej do 230tys km.
    Przy 130 tloczki nie powinny sie zacierac. Komplet zaworow to 1500pln. Tyle ze tak naprawde to moze byc wszystko lacznie ze sprzeglem.
    Trzeba zrobic diagnostyke.

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2017
    Posty
    62
    BMW
    X6M , F02 750 iL x-drive
    Skąd
    Polska
    Oczywiście prio to diagnostyka . Auto z premium selection z pełną historią serwisową , ale pomimo ,że wizualnie jakby wyjechało z salonu to mechanicznie poprzedni własciciel raczej perfekcjonistą nie był. Silnik wymieniony 29tys. temu w aso bmw i jest jeszcze na gwarancji , wtryski oczywiście też nowe . Na wszystko jest potwierdzenie. Dlatego też mnie trochę ta skrzynia dziwi chociaż jestem przekonany , że wielu nawet tego szarpnięcia na sport+ nie zauważy. Ja trochę spaczony jestem na punkcie sprawności auta więc musi być perfekt. Po rozmowie z bardzo dobrym mechanikiem zostalem objechany za to , że już chcialem kupować tłoczki , zawory..... tak na wszelki wypadek . Stwierdzil , że na spokojnie diagnostyka , wymiana oleju , płukanie , nowa tuleja , adaptacja . Jak to nie pomoże to pomartwimy się dalej , ale w zdecydowanej większości przy takich przebiegach jaki ma mój zwykła adaptacja z wymiana oleum problem rozwiazuje. Poki co tego się trzymam.
    Kiedyś w E53 mialem problem z 3 biegiem to znaczy przycinał się zawór i przy jednostajnej jeździe był maly kangurek . Czasami go nie było. Przebieg wtedy około 100tys. km. Pojechalem do serwisu na wymianę oleju i filtra to stwierdzili, że bzdura bo oleju się nie wymienia. Uparlem się i powiedzialem , że mam gdzieś ich opinię i olej mają wymienić. Tak się stało i po przejechaniu niewielu kilometrow skrzynia przestala szarpać. Problem powrócił po kolejnych 50-60tys. , ale tematu już nie drążylem bo auto sprzedalem.

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    84
    BMW
    F01 740i
    Skąd
    KrakĂłw
    Na sport będzie czuć zmiany biegów. A jak jest przy zabijaniu biegow na normal jak schodzi przy hamowaniu do świateł do zera w miarę powoli? Bo jak się kończy mechatronika to czuć najbardziej przy redukcji 3->2 i 2->1


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2017
    Posty
    62
    BMW
    X6M , F02 750 iL x-drive
    Skąd
    Polska
    Jak dla mnie to idealnie nie jest , ale "kopniaków" nie czuć. Nie to zebym się czepial , ale mam porównanie do X6M z przebiegiem 113tys. z tym , że skrzynia była wymieniana , ale nie pamietam juz przy jakim przebiegu - mam to w dokumentach . W X6 skrzynia chodzi plynniej i na sport oraz Mpower nie ma absolutnie żadnych szarpnięć. Tu mam co prawda lekkie , ale jednak i to dla mnie nie jest normalne. Zresztą automatami jeżdżę ponad 20 lat więc jakieś porównania mam.
    Autko mam raptem kilka dni i moje kilometry to 500 , ale jadąc włączyłem kilka razy tempomat i praktycznie np. na światlach za innym autem schodził do zera bez szarpnięć. Bez jakiś szarpnięc tez się rozpędzał , ale zmiany byly wyczuwalne czego w iksie nie ma , a to te same skrzynie 6 biegowe .
    Po zmianie oleum napiszę czy jest poprawa , czy też nie.
    Dzieki za info.

    ( http://7er.pl/showthread.php/50393- Aldik już dawno to zrobiłem )
    Ostatnio edytowane przez bodek1 ; 19-03-2017 o 04:50

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,420
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    A w ogóle pochwal się jaką kupiłeś...

Podobne wątki

  1. [skrzynia] Problem ze skrzynia 730d
    Przez bawarczyk01 w dziale Seria F01 / F02
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-05-2016, 10:11
  2. Skrzynia e38 730d zamiennik?
    Przez julsan w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 08:23
  3. [skrzynia] Olej w skrzyni i doprowadzenie do ladu wycieraczek w e38 740d.
    Przez puchacz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-06-2011, 16:50
  4. Problem skrzynia 730d
    Przez Piotrek730 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-03-2011, 15:15

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •