Nie wiem czy tankujesz w Polsce, ale tu paliwo premium to właśnie zwykły diesel + dodatek.
Nie wiem czy tankujesz w Polsce, ale tu paliwo premium to właśnie zwykły diesel + dodatek.
Wcześniej sporo o tym czytałem i technologia wytwarzania jest nieco inna. Premium jest przede wszystkim sporo czystsze i zawiera śladowe ilości siary (co wymaga dodatkowego procesu - tym sposobem osiągają 0,005% zawartości dla paliw Aral/BP), mniej się do tego pieni, ma lepsze właściwości antykorozyjne, ma znacznie (5 do 7 punktów) poprawioną liczbę cetanową (spokojniejsza i cichsza praca, lepszy rozruch, mniej tzw. "misfire", szybsze osiąganie temperatury przez silnik, a nawet mniej osadzania się nagarów z racji lepszego wypalania mieszanki i przez to ograniczone są lokalne przegrzania). Paliwo premium poza tym nie posiada tylko dodatków czyszczących, ale też te, które poprawiają inne parametry - smarowanie, zwiększające liczbę cetanową i wszystko jest w bezpiecznej ilości, bo niektórzy lubią przesadzać lub wlewają nie na pełny zbiornik. Dodatkowo, paliwo premium jest bardziej odporne na starzenie się (utratę parametrów z biegiem czasu), co ma szczególne znaczenie, dla późniejszej czystości silnika, EGR, czy filtrów (nagary).
Dla przykładu, zwykła benzyna i benzyna premium ma inne zabarwienie i nieco inny zapach.
Wielu ma podejście takie, że skoro auto nie ma połowy mocy więcej i nie pali kilku litrów mniej, to znaczy, że nie działa, a nie o to chodzi.
Temat lepszego paliwa jest taki sam, jak lepszego oleju. Takie hydrocrkack'i zawierają masę detergentów, ale co z tego, jak utrzymywanie parametrów wstępnych jest nędzne. Mało kto jednak widzi różnicę, bo niby skąd, a jak się coś psuje, to olej często nawet podejrzany nie jest, a do dziś krążą wciąż mity, że "100tys.km i trzeba przejść na półsyntetyk", który jest gwoździem do trumny w szczególności dla silnika z turbo.
Ostatnio edytowane przez HTN ; 05-03-2017 o 11:23
W Polsce "technologia" jest taka, że do zbiorników na stacjach benzynowych wlewa się to samo paliwo. Następnie do zbiornika podłączonego do dystrybutora premium dolewa się środek uszlachetniający. Tę samą operację można wykonać indywidualnie wlewając do zbiornika zwykły ON oraz jakiś dodatek, o którym sami decydujemy np. zmniejszający zawartość siarki w ON lub jak niektórzy wolą zwiększający jej zawartość. Ot i cała technologia paliw premium.