Ja jestem zdania, że jak masz Common Rail, to tylko i wyłącznie paliwo premium. Zwykłego diesla, to można sobie lać do starego ciągnika, czy do starych diesli z pompą rotacyjną, choć i to jest dyskusyjne, bo zwykły diesel zakwasza olej silnikowy z racji zawartości siarki i bardziej zawala zmienną geometrię, czy DPF, ponieważ spaliny posiadają znacznie większą zawartość sadzy (wg testu ADAC różnica to nawet 40%).
Mój znajomy miał podobne spostrzeżenia do Twoich w sprawie dodatku, ale u niego jeden z wtryskiwaczy się wieszał i trzepało silnikiem jak był zimny. Wlewał to do zbiornika i było znacznie lepiej.
Z sensem dodawania tego środka opinie są podzielone. Może jest szkodliwy, może nie. Sprawa jest taka sama, jak doctorami, ceramizerami, hydrockrackami, czy nawet chip-tuningiem. Jak nie zostanie to rzetelnie przetestowane w trybie "endurance test", to możemy tylko teoretycznie popolemizować.
Według mnie na pewno lepiej tankować paliwo premium, niż zwykłego diesla + dodatek.