Nie wiesz dlaczego? Ano dlatego, że pytający z góry uprzedził, że nie ma parcia ani na dźwięk ani na moc. W takim wypadku śmiało można polecić mu silnik m52.
Ja kupiłem V8 bo chciałem V8 i tyle. Chciałem 4.4 ale że wszystkie które oglądałem "nie jechały" i znudziło mnie już szukanie dlatego kupiłem 3.5 w pełni sił.
Może jednak nie do końca, bo 3.5 jedzie już jako tako od dołu, szczególnie z vanosem, w przeciwieństwie do 3.0
Ostatnio edytowane przez xedossfm ; 02-03-2017 o 19:07
Polecamy 2.8, bo kolega pytał o wybór pomiędzy 3.5 a 2.8, a w dodatku napisał że koszty serwisu są ważnym czynnikiem mającym wpływ na wybór, więc co Twoim zdaniem mamy mu polecić? Sam jeśli miałbym teraz kupować dupowóz (a E32 sobie zostawić na weekendy) to również wybrałbym 2.8. Do jazdy po mieście, dojazdy do pracy i do sklepu po bułki nie potrzebują tysiąca koni ani brzmienia V8.
Polecam zdrowe 728 przedlift. Nawet jeśli będziesz musiał na starcie zrobić uszczelkę głowicy, odmę, paski, rozrząd to nie zabije Cię to finansowo. Sam przeszedłem przygodę z 728 z '97 i jak trafisz to będziesz zadowolony. Szukaj raczej auta z całą, nie bitą budą, reszta jest do ogarnięcia bo napęd to e36 i e39. V8 to już więcej cylindrów, dwie głowice, więcej świec itp. Blacha jest lepsza w przedlifcie, miałem robione dolne ranty drzwi razem z wymianą uszczelek, listew i zaprawki; nawet tam gdzie było grubiej szpachli to nic nie wylazło. Blacharz powiedział, że przynajmniej ruda była jako nalot a nie wżery jak w MB czy poliftowych BMW, także trzymaj się przedliftowych (podobnie jak z poliftowymi e46 czy e39). Bak chyba tak samo polifty i przedlifty. Skrzynia 5hp18 jest prosta i ciężko ją zajechać z tym silnikiem. Ja bym gazu nie zakładał chyba, że dużo jeździsz ale kto już e38 jeździ na co dzień... :-)
PS: mam bez lpg, spalanie wg. komputera w mieście... 11.5-11.8 l i nie jeżdżę emerycko :-)
Ostatnio edytowane przez marcin1981m ; 02-03-2017 o 19:41
Akurat w tym silniku bardzo łatwo jest dobrze wystroić LPG. Nawet stare Stag 300-6 doskonale działają w tym przypadku.
Ja :-) i to V12Zamieszczone przez marcin1981m;
Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 03-03-2017 o 08:01
podepnę sie i w e38 tylko v12![]()
No właśnie sęk w tym, że szukam E38 do jazdy na co dzień i chyba jednak 2.8 zostanie.
Pamiętam jak kupowałem E39, szukałem eko więc patrzyłem na 2.0, ewentualnie 2.5 M52TU - przejechałem się m52b20 i b52tub20 - powiedziałem - nie ma szans, to ledwo odjeżdża z parkingu, więc poszedłem dalej "a może 528i ?". No i szukam szukam... ale w tej cenie (10-12 tys.) 528 wyglądało jak dom o poranku po grubej imprezie ;/. Zacząłem się przyglądać 523i bo jak się okazało - ludzie najczęściej biorą albo 2.8 albo 2.0 i te 2.5 są w znacznie lepszym stanie niż reszta (no może nie wszystkie xD) no i udało się fartem trafić coś takiego 523iA w wyposażeniu bogatszym niż nie jedna 540i.
Niestety strasznie przywiązuję wagę do oryginału (wybrzydzam) i jak widzę takie E38 728i nawet w ekstra stanie ale z felgami 19 cali albo zmienionymi światłami, jakieś pseudo (X)Zenony to choćby było super autem już się boję z racji tego, że w tamtej e39 w briefie były 18-stki wpisane i 17-stki (8j przód i 8.5j albo 9j tył styling 32) wynik tego był taki - przekładnia do regeneracji, drążki kierownicze (kompletne), amortyzatory wylane, tuleje belki z tyłu i coś tam jeszcze na start było do zrobienia mimo, że auto miało 240 -250 tys. km oryginalnego przebiegu.
W 735iA kij z tym spalaniem - ale z tego co widzę koszta serwisu i CZĘSTOTLIWOŚĆ napraw (tu chodziło mi o te x3) są nie wymierne do 728i.
PS. moja E39 sedan z tym wyposażeniem + LPG ważyła jakieś 1800kg i miała 170km w AUTOMACIE - do poruszania się po mieście była spoko, podejrzewam nawet, że katalizator był delikatnie przypchany a i tak dało radę wyprzedzić coś tam (tyle ile ja wyprzedzam to starczyło)
Kończąc temat - wybór padł na M52B28 EWENTUALNIE M52TUB28.
PYTANIE - czy procedura dołożenia elektrycznych foteli jest skomplikowana ? Ponieważ zależy mi na tym (ultra wkur**ia mnie ten zwykły w e36) a nie chcę ograniczać wyszukiwania tylko do tych już z elektrycznymi, więc jak ?
PYTANIE NR. 2 Czy DSC III warte jest coś ? Czy jest duża różnica między ASC a DSC tak w rzeczywistości ?
3. Czy lampy po liftowe są "lepsze" pod jakimś względem np. widoczności od przed liftu ?
Z fotelami nie ma problemu ale zanim co kół wiek kupisz oglądnięcia sobie 728 i dla kompromisu 735 b35 nie jest tak awaryjne jak b44
1. Fotele ważne żeby miały takie kostki jak masz w aucie wiązkę, bo kostki były przedlift i polift.
2. Nie wiem, nie znam się.
3. Są chyba nawet gorsze, bo dobrych zamienników brak, a cena w ASO przyprawia o zawał. Natomiast szkła przedliftowe są dostępne od Boscha bez problemu.