Zrób test zawartości CO2 w zbiorniczku wyrównawczym. To wykluczy uszczelkę pod głowicą lub pękniętą chłodnicę.

Najczęściej wyciek jest z dziurawej chłodnicy. Jest na przodzie, więc jak dostanie nieszczęśliwie kamieniem "między nerki", to będzie ciekła i trudno to namierzyć. Jeśli wyciek jest gdzieś indziej, a schnie to momentalnie, to trzeba szukać białego nalotu, który zostaje po odparowanym płynie.

Najlepiej umyć silnik, zagrzać go, żeby się wysuszył, dopalić furę, ściągnąć przednią maskownicę pod zderzakiem i na pracującym silniku sprawdzać. Pamiętaj, że auto musi być w pełni nagrzane, żeby duży obieg był załączony. Wtedy z latarką szukać wycieku.

Gdzie szukać:
- chłodnica
- węże chłodnicy
- pompa wody przód silnika
- przewody do pompy wody
- połączenia chłodnicy EGR
- sama chłodnica EGR
- chłodnica oleju skrzyni biegów (na dole po stronie kierowcy)
- sprawdzić, czy jest dokręcony korek spuszczania płynu (strona kierowcy, u dołu chłodnicy)
- nagrzewnica wnętrza (czasami tam się wyciek zdarza i za cholerę tego nie widać)
- okolice WEBASTO