Juz nie pamiętam szczegółów awarii. Może pierścień się ułamal i tedy drobiny elektrody zmielone poszły? Nie pamiętam . 4 lata temu to było. 3 inne auta juz potem miałem. ...
Juz nie pamiętam szczegółów awarii. Może pierścień się ułamal i tedy drobiny elektrody zmielone poszły? Nie pamiętam . 4 lata temu to było. 3 inne auta juz potem miałem. ...
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Powracając do mojego przypadku dostałem odpowiedz od rzeczoznawcy / konstruktora silników któremu dosłałem zdjęcia.
Stwierdził jednoznacznie:
"obraz na przesłanych zdjęciach jest typowym wręcz książkowym obrazem zacierania się tłoka w cylindrze na skutek przegrzania.
Nie znajduję żadnych śladów obcego materiału."
Ostatnio edytowane przez Sebek ; 27-02-2017 o 13:08
Pozdrawiam, Sebek
Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
Proszę o kontakt ze mną .!
Więc jak pisałem.To realne jest jak naj.
było E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si
Nadal aktualne.
Jeżeli możesz to opisz więcej co było powodem lub podaj swój numer telefonu na PW.
Pozdrawiam, Sebek
Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
Proszę o kontakt ze mną .!
uboga mieszanka, wieksza temperatura, zerwanie filmu olejowego ot cała przyczyna
Historia długa i nadal nie zakończona, więc opiszę tylko to co dotyczy twojego przypadku reszta w OT. Auta kopciło strasznie aż wstyd było jezdzić wszyscy ''specjalisci'' typowali uszczelniacze mimo podania im pomiarów ciśnienia w cylindrach. I tak na sucho 6-ty cy. 12 reszta 14-14.5 na mokro 6-ty 12 reszta 16.-18. Uszczelniacze wymienione bez sciagania głowic auto kopci dalej. Wyciągnięty silnik rozebrany, na szóstym tłoku brak 1 piersćienia tłok i blok porysowany podobnie jak na zdjęciach które zamiescił Bezi,pozostałe 7 cylindrów bez rys. Blok zawieziony do fachowca, po pomiarach okazało się że żaden z otworów w bloku nie jest tak okrągły jak być powinien
Blok nie wygląda na przegrzany kolor prawidłowy, żadnych pęknienć ani ubytków. Jesli twój tłok wygląda jak u Bezi sądzę że przyczyną mogą być pierscienie ,swieca itp.
Ja w zakupionej rok temu 745i miałem też wypadanie zapłonu 6 cylindra. Po zdjęciu miski olejowej,smar a nie olej,kawałki napinacza ułamanego. Także rysy na tym nieszczęsnym cylindrze. Po drodze mechanik zauważył padnięty,ciągle otwarty delikatnie termostat. Dodatkowo stopieniu uległ katalizator od strony pasażera. Mechanik wraz ze znajomym gazownikiem wysnuł taką teorię .
Niedomknięty termostat powodował brak prawidłowego rozgrzania silnika - mieszanka była zbyt bogata w paliwo bo silnik podawał go więcej aby dogrzać motor. Spaliny przez niedopalone paliwo stopniowo zaczęły zapychać a w ostateczności stapiać katalizator. Katalizator po stopieniu zablokował usuwanie spalin z komory,co skutkowało przedostawaniem się spalin do cylindra,dołu silnika. Do tego dołożyła się pewnie spóźniona bądź olewana wymiana oleju ( słyszałem że jak niemec wie że z autem coś się dzieje to już ma w głębokim poważaniu jakikolwiek serwis). Przez te wszystkie czynniki jest możliwe że tłok się klinował i zarysował rantem gładź cylindra.
Czy ta diagnoza była pewna ? Nie wiem, ale wydaje mi się że bardzo prawdopodobna i trafna(moim zdaniem - entuzjasty głębiej interesującego się mechaniką samochodową )
Lekarstwem okazała się wymiana motoru na używany z gwarancją o przebiegu 167 tyś km. Jak dotąd zero problemów prócz lekkiego apetytu na olej . i Wachę :P