Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 47

Wątek: Zniszczona powierzchnia cylindra - proszę o opinie.

  1. #11
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    tak jak mówi jaro5, ślady są od zamków. te dysze, które tryskają na denka nie mają tu nic to rzeczy, bo służą za chłodzenie tłoków tylko. Zresztą żadko które silniki je posiadają I mają się dobrze.

    trzeba to rozebrać, ale pewnie pękł jeden pierścień albo się pokruszył. Jakby nie było smarowania to zatarcie wyglądało by zupełnie inaczej, zresztą poza tymi dwiema rysami nie jest to miejsce szczególnie tragicznie zatarte.
    pozdrawiam Bartek

  2. #12
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,982
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    @ttrol


    czyli patrząc na te fotki - niema podstaw twierdzenia ze tam coś wpadło ?

    Niewiem jak z tymi zamkami bo wydaje mi się ze pierścienie w tym silniku ich nie maja (fotka tłoku z N62B44 z allegro):


    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
    Proszę o kontakt ze mną .!


  3. #13
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Z tego co poszukałem w internetach zamek, to jest ta przerwa w pierścieniu. Rozstaw rys na cylindrze się zgadza z rozmiarem zamka.

  4. #14
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,982
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    Tylko jeżeli tłok jest wsadzony to tej przerwy już nie będzie - pierścień zostanie dociśnięty ...
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
    Proszę o kontakt ze mną .!


  5. #15
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    No tak, ale jakaś minimalna (nawet w mikronach) będzie, bo w końcu taki zamek pełni rolę dylatacji też. Pierścień się kurczy i rozszerza, i taka mikroszczelina chyba wystarczy, przy braku smarowania, żeby zrobić takie rysy.

  6. #16
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Jeśli tam by coś wpadło to raczej marne szanse, żeby zrobiło takie rysy na ścianie cylindra, a nie zdemolowało zaworów (np. podpierając któryś z nich tuż po odpaleniu po naprawie uszczelniaczy). Mogłoby też odbić swoje ślady na tłoku- wystarczy popatrzeć jak sprawa wygląda, gdy urywa się klapka z kolektora ssącego w dieslach.

    Auto było pewnie jeżdżone na marnym oleju po 30 tysięcy km (może z motodoktorem, żeby dymić przestało) i takie oto historie się później pojawiają.

    Zwróćcie też uwagę na kolor tłoka tuż przy tych rysach- jest brązowy, przepalony. Dla porównania, jego przeciwna strona, czarna i z warstwą nagaru- możliwe, że szwankował wtryskiwacz lpg, a od tej strony były zawory ssące, mieszanka za uboga, temperatura za wysoka i doszło do przerwania filmu olejowego.
    Ostatnio edytowane przez lukasz740 ; 21-02-2017 o 13:31

  7. #17
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    dla mnie to nic tam nie wpadło, tylko jest uszkodzony pierścień

    trzeba rozebrać I zobaczyć
    pozdrawiam Bartek

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jagdtiger
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    211
    BMW
    brak
    Skąd
    Łódź
    Miałem taki sam przypadek w silniku od VW T3 1.6 TD, rysy na ścianie cylindra, okazało się że pierścień był pęknięty. Widziałem też silnik w którym "coś wpadło" do cylindra, i serio, wtedy to naprawdę widać bo cała powierzchnia tłoka jest wytłuczona, tak samo jak zawory, pełno wgłębień i odkształceń. Najlepsze wyjście rozebrać i sprawdzić, jak już wspominał kolega ttrol.

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2014
    Posty
    214
    BMW
    e38 M62B44 98r.
    Skąd
    Wołów
    Ja u siebie w e38 miałem podobny przypadek, był u mnie uszkodzony cylinder 8 tyle że w dużo większym stopniu niż na tych zdjęciach. Powodem był stary pierścień olejowy który przepuszczał za dużo oleju i zbierał się nagar pod pierścieniami. Tylko u mnie kompresja nadal była. Słaba bo słaba ale auto paliło na ten cylinder i pierścienie nie popękały ale pięknie się "dotarły" do cylindra. Ignorancja ludzi co do stanu auta nie zna granic.

  10. #20
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Tak patrzę na to zdjecie i czy przypadkiem zawór ssący nie jest uszczerbany? Przy swiecy nie było nic grzebane? Jak by tulejka była wystawiona

Podobne wątki

  1. [E38] e38 740i proszę o opinie
    Przez heyu w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 26-02-2015, 09:39
  2. [E32] E32 - Proszę o opinie
    Przez rymeq w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 31-03-2013, 11:25
  3. [E65/66] proszę o opinie e65
    Przez lukasz7 w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 17:27
  4. [E38] proszę o opinie
    Przez warzo w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-10-2012, 13:54
  5. [E38] Proszę o opinie
    Przez BLACHA w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-02-2012, 19:21

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •