Dobrze, ale wyszliśmy od tego, że zwykły alternator nie może ładować AGM, bo mu szkodzi, ładując go 14.4, a teraz wychodzi, że należy ładować go 14.7. Jeżeli tak jest faktycznie i to pomaga AGM być naładowanym do pełna to ok. Ale niedoładowanie akumulatora go nie uszkadza. Po prostu zamiast 100Ah, ma powiedzmy 85Ah, przyjmując że energia rośnie w kwadracie napięcia. Jeżeli VW ładuje 13.8, albo i mniej to pewnie pojemność spada jeszcze niżej. Nadal jednak nie uszkadza to akumulatora, jedynie zmniejsza jego pojemność użytkową.

Zatem idąc tym tropem ładowanie 14.4 jest bezpieczne w zupełności, tylko nie doładowuje aku to końca. Można z tym żyć :) Ale w dużym VW, gdzie ładowanie jest jeszcze niższe, a odbiorników w aucie dużo, widocznie przy krótkich dystansach może to owocować problemami.

Swoją drogą kupić auto, które trzeba trzymać na ładowarce...

Dlatego aku AGM służą w autach z powodzeniem na długo przed inteligentnymi systemami ładowania, wystarczy lekko przewymiarować pojemność aku. Inaczej Kruger by nie latał 4 lata na AGM w dużym V12.