Turbo nie działa

Wątek: Turbo nie działa

  1. Michal750 powiedział/a:

    Exclamation 3.0d Brak mocy - kody błędów

    - 3 posty nizej kody po diagnostyce - dziekuje za pomoc! :)


    Witam ;) wpadła mi ostatnio w ręce e65 3.0d w której nie ma mocy, kompletnie nie chce sie wkrecac powyzej 3tys obr, da sie jezdzic ale bez wiekszych przyspieszen - ponoć nie działa turbina i ponoć była wymieniona na nową (heh).

    To mój pierwszy diesel wiec bede sie uczył, proszę o podpowiedzi co moze byc nie tak.

    Oto co zdiagnozowałem do tej pory:

    --->>>błędy kod:
    P1426
    P1213

    czyli jak wyczytałem leje jeden wtrysk oraz błąd EGR

    --->>>EGR wykreciłem - nie pracuje ale zaciął się w pozycji zamkniętej więc nie winiłbym go za brak mocy

    --->>> odkreciłem obudowę filtra i dolot - kiedy przykładam rękę na wolnych obrotach czuję lekkie ssanie / dmuchanie z drugiej strony = turbo się jakkolwiek kręci

    --->>> nie ma oleju w plynie ani na odwrót

    --->>> olej jest zupełnie czarny i wyraznie czuc go ropą

    --->>> bardzo słabo pali po nocy na mrozie


    Czy może być to sam nastawnik turbiny? A może jest jakiś element o którego istnieniu nie mam pojęcia? :) DZIĘKUJĘ!
    Ostatnio edytowane przez Michal750 ; 26-12-2016 o 13:40
     
  2. BarteG powiedział/a:
    Radziłbym Ci zaprzestać jazdy tym samochodem. Jeżeli leje wtryskiwacz a dodatkowo w oleju masz ropę to za chwile może zerwać ci film olejowy a wtedy silnik kaputt. Ciesz się że paliwo nie wypaliło Ci dziury w tłoku. Jeżeli rano słabo odpala to prawdopodobnie przez lejące wtryskiwacze nie zapala ci wszystkich cylindrów. Silnik równo chodzi po porannym zapłonie??;> Jeżeli jesteś pewien że wszystkie gary się włączają to sprawdź pompę wtryskową, może ona dostała po dupie przez złe dawki paliwa i ledwo podaje je dalej do wtrysków, stąd ciężki start. Zacznij od tego, bo może się okazać, że turbina ok a cały problem tkwi w układzie wtryskowym.
    Pozdrawiam
     
  3. lysy_k powiedział/a:
    Przeskanuj czyms innym bo te bledy nic nie mowia

    Po to jest ograniczenie mocy zeby tlokow nie wypalic, oczywiscie jak nikt nie grzebal w tych wtryskach
     
  4. Awatar HTN

    HTN powiedział/a:

    Post

    Mi to wygląda na zabity DPF. Błąd EGR i regeneracja nie zachodzi, wtrysk leje - bardziej kopci.
     
  5. Michal750 powiedział/a:
    Hej, pomóżcie mi proszę zdiagnozować tego diesla :) nie wiem za co sie zabrać a nie chcę po omacku wymieniać części pchajac sie w niepotrzebne koszta.

    Ewentualnie jakis polecany mechanik / szwagier na terenie warszawy? ;)

    Diesel nie wkreca sie na obroty - zbiera sie ladnie z dołu choc pracuje troche nierówno, ale wszystko konczy sie ok 1800-2000obr i dalej nie jedzie - dodanie gazu powoduje uczucie jakby silnik sie "zalewał".

    -podczas jazdy ze stala predkoscia obroty lekko faluja
    -W garazu pali normalnie na mrozie kreci ok 5sekund.
    -Nie kopci specjalnie na zaden kolor za to smierdzi niespaloną ropą.
    -Olej jest czarny i pachnie paliwem.
    -Brak oleju w plynie / plynu w oleju.
    -odpiecie przeplywki niczego nie zmienia
    -turbo jakkolwiek sie kreci na wolnych (czuc lekkie ssanie/dmuchanie na dłoni na wolnych obr)


    Kody błędów, jedne przed skasowaniem drugie wychodza od razu po skasowaniu na wlaczonym zaplonie.

    -PRZED SKASOWANIEM-

    E R R O R M E M O R Y
    ---------------------------------------
    Date: 01.11.2007 00:01:42
    ECU: D50M57A0
    JobStatus: OKAY
    Variant: D50M57A0
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 9 error in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    41D1 ????
    FS_LESEN_DETAIL: IFH-0010: DATATRANSMISSION TO CONTROLUNIT DISTURBED
    -------------------------------------------------------------
    4141 4141 (1426) twist flap
    P1426 Swirl Flap Circuit Low
    Error counter: 1
    Logistic counter: 40
    Mileage 214448 km
    mean engine speed 689.56 rpm
    coolant temperature 55.14 deg C
    max rail pressure of the recent 10ms 299.33 bar
    injection volume setpoint without volume offset 6.30 mg/cyc
    intaken air mass per cylinder 466.32 mg/Hub
    value of boost pressure 994.46 hPa
    linearised APP1 0.00 %
    Battery Voltage 14826.29 mV
    Vehicle speed 0.00 km/h
    Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 49.63 %
    Signal or value below threshold
    Test conditions fulfilled
    Error present now and already stored
    Error would not cause a warning lamp to light up
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Error code: 41 41 62 02 14 26 01 28 68 B6 19 69 26 10 4A 65
    00 5B 00 3F
    -------------------------------------------------------------
    4BD6 4BD6 engine bearing
    Error counter: 193
    Logistic counter: 40
    1. Umweltsatz
    Mileage 214448 km
    mean engine speed 689.56 rpm
    coolant temperature 55.14 deg C
    max rail pressure of the recent 10ms 299.33 bar
    injection volume setpoint without volume offset 6.30 mg/cyc
    intaken air mass per cylinder 466.32 mg/Hub
    value of boost pressure 994.46 hPa
    linearised APP1 0.00 %
    Battery Voltage 14826.29 mV
    Vehicle speed 0.00 km/h
    atmosphaere pressure 1004.30 hPa
    2. Umweltsatz
    Mileage 216392 km
    mean engine speed 0.00 rpm
    coolant temperature 18.00 deg C
    max rail pressure of the recent 10ms 0.00 bar
    injection volume setpoint without volume offset 35.84 mg/cyc
    intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
    value of boost pressure 1014.15 hPa
    linearised APP1 0.00 %
    Battery Voltage 11730.69 mV
    Vehicle speed 0.00 km/h
    atmosphaere pressure 1014.15 hPa
    Signal or value below threshold
    Test conditions fulfilled
    Error present now and already stored
    Error would not cause a warning lamp to light up
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Error code: 4B D6 62 06 00 00 C1 28 68 B6 19 69 26 10 4A 65
    00 5B 00 66 69 A9 00 44 00 5B 00 67 00 48 00 67
    -------------------------------------------------------------
    4512 ????
    FS_LESEN_DETAIL: IFH-0010: DATATRANSMISSION TO CONTROLUNIT DISTURBED
    -------------------------------------------------------------
    4203 4203 glow control unit
    Error counter: 188
    Logistic counter: 40
    1. Umweltsatz
    Mileage 214448 km
    mean engine speed 689.56 rpm
    coolant temperature 55.14 deg C
    max rail pressure of the recent 10ms 299.33 bar
    injection volume setpoint without volume offset 6.30 mg/cyc
    intaken air mass per cylinder 472.62 mg/Hub
    value of boost pressure 994.46 hPa
    linearised APP1 0.00 %
    Battery Voltage 14826.29 mV
    Vehicle speed 0.00 km/h
    Glühanforderung 0.00 -
    2. Umweltsatz
    Mileage 216392 km
    mean engine speed 0.00 rpm
    coolant temperature 18.00 deg C
    max rail pressure of the recent 10ms 0.00 bar
    injection volume setpoint without volume offset 35.84 mg/cyc
    intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
    value of boost pressure 1014.15 hPa
    linearised APP1 0.00 %
    Battery Voltage 11567.77 mV
    Vehicle speed 0.00 km/h
    Glühanforderung 101.00 -
    Implausible signal or value
    Test conditions fulfilled
    Error present now and already stored
    Error would not cause a warning lamp to light up
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Error code: 42 03 68 06 00 00 BC 28 68 B6 19 69 26 10 4B 65
    00 5B 00 00 69 A9 00 44 00 5B 00 67 00 47 00 65
    -------------------------------------------------------------
    4530 4530 (1297) manifold pressure regulation
    Error counter: 49
    Logistic counter: 40
    1. Umweltsatz
    Mileage 214456 km
    mean engine speed 1958.35 rpm
    coolant temperature 58.16 deg C
    max rail pressure of the recent 10ms 748.33 bar
    injection volume setpoint without volume offset 24.81 mg/cyc
    intaken air mass per cylinder 560.84 mg/Hub
    value of boost pressure 1142.15 hPa
    linearised APP1 51.97 %
    Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 4.73 %
    Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 30.72 %
    atmosphaere pressure 994.46 hPa
    2. Umweltsatz
    Mileage 216376 km
    mean engine speed 2041.10 rpm
    coolant temperature 27.03 deg C
    max rail pressure of the recent 10ms 724.69 bar
    injection volume setpoint without volume offset 29.93 mg/cyc
    intaken air mass per cylinder 573.45 mg/Hub
    value of boost pressure 1083.07 hPa
    linearised APP1 40.16 %
    Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 49.63 %
    Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 30.72 %
    atmosphaere pressure 984.61 hPa
    Signal or value above threshold
    Test conditions not yet fulfilled
    Error present now and already stored
    Error would not cause a warning lamp to light up
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Error code: 45 30 71 06 00 00 31 28 68 B7 47 6C 5F 3F 59 74
    42 06 27 65 69 A7 4A 4D 5C 4C 5B 6E 33 3F 27 64
    -------------------------------------------------------------
    4332 4332 rail-pressure-regulation-valve
    Error counter: 1
    Logistic counter: 40
    Mileage 215088 km
    mean engine speed 0.00 rpm
    coolant temperature 6.96 deg C
    max rail pressure of the recent 10ms 0.00 bar
    injection volume setpoint without volume offset 0.00 mg/cyc
    intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
    value of boost pressure 275.69 hPa
    linearised APP1 0.00 %
    Battery Voltage 12219.47 mV
    Vehicle speed 0.00 km/h
    output duty cyletime 5.51 %
    No signal or value
    Test conditions fulfilled
    Error not occurred yet
    Error would not cause a warning lamp to light up
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Error code: 43 32 04 02 00 00 01 28 69 06 00 39 00 00 00 1C
    00 4B 00 07
    -------------------------------------------------------------
    3F01 3F01 (0237) manifold pressure sensor
    Error counter: 1
    Logistic counter: 40
    Mileage 215088 km
    mean engine speed 0.00 rpm
    coolant temperature 6.96 deg C
    max rail pressure of the recent 10ms 0.00 bar
    injection volume setpoint without volume offset 0.00 mg/cyc
    intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
    value of boost pressure 512.00 hPa
    voltage raw value of boost pressure sensor 0.00 mV
    Battery Voltage 12219.47 mV
    Vehicle speed 0.00 km/h
    atmosphaere pressure 984.61 hPa
    Signal or value below threshold
    Test conditions fulfilled
    Error not occurred yet
    Error would not cause a warning lamp to light up
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Error code: 3F 01 02 02 00 00 01 28 69 06 00 39 00 00 00 34
    00 4B 00 64
    -------------------------------------------------------------
    4B10 ????
    FS_LESEN_DETAIL: IFH-0010: DATATRANSMISSION TO CONTROLUNIT DISTURBED
    ================================================== ===========



    -PO SKASOWANIU-

    E R R O R M E M O R Y
    ---------------------------------------
    Date: 01.11.2007 00:03:54
    ECU: D50M57A0
    JobStatus: OKAY
    Variant: D50M57A0
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 4 error in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    41D1 41D1 (1213) exhaust recirculation actuator
    Error counter: 1
    Logistic counter: 40
    Mileage 216392 km
    mean engine speed 0.00 rpm
    coolant temperature 18.00 deg C
    max rail pressure of the recent 10ms 0.00 bar
    injection volume setpoint without volume offset 35.84 mg/cyc
    intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
    value of boost pressure 1014.15 hPa
    linearised APP1 0.00 %
    Battery Voltage 11567.77 mV
    Vehicle speed 0.00 km/h
    Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 49.63 %
    Signal or value below threshold
    Test conditions fulfilled
    Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
    Error would cause a warning lamp to light up
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Error code: 41 D1 C2 02 00 00 01 28 69 A9 00 44 00 5B 00 67
    00 47 00 3F
    -------------------------------------------------------------
    4141 4141 (1426) twist flap
    Error counter: 1
    Logistic counter: 40
    Mileage 216392 km
    mean engine speed 0.00 rpm
    coolant temperature 18.00 deg C
    max rail pressure of the recent 10ms 0.00 bar
    injection volume setpoint without volume offset 35.84 mg/cyc
    intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
    value of boost pressure 1014.15 hPa
    linearised APP1 0.00 %
    Battery Voltage 11567.77 mV
    Vehicle speed 0.00 km/h
    Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 49.63 %
    Signal or value below threshold
    Test conditions fulfilled
    Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
    Error would not cause a warning lamp to light up
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Error code: 41 41 42 02 00 00 01 28 69 A9 00 44 00 5B 00 67
    00 47 00 3F
    -------------------------------------------------------------
    4BD6 4BD6 engine bearing
    Error counter: 1
    Logistic counter: 40
    Mileage 216392 km
    mean engine speed 0.00 rpm
    coolant temperature 19.00 deg C
    max rail pressure of the recent 10ms 0.00 bar
    injection volume setpoint without volume offset 35.84 mg/cyc
    intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
    value of boost pressure 1014.15 hPa
    linearised APP1 0.00 %
    Battery Voltage 11567.77 mV
    Vehicle speed 0.00 km/h
    atmosphaere pressure 1014.15 hPa
    Signal or value below threshold
    Test conditions fulfilled
    Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
    Error would not cause a warning lamp to light up
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Error code: 4B D6 42 02 00 00 01 28 69 A9 00 45 00 5B 00 67
    00 47 00 67
    -------------------------------------------------------------
    4203 4203 glow control unit
    Error counter: 1
    Logistic counter: 40
    Mileage 216392 km
    mean engine speed 0.00 rpm
    coolant temperature 18.00 deg C
    max rail pressure of the recent 10ms 0.00 bar
    injection volume setpoint without volume offset 35.84 mg/cyc
    intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
    value of boost pressure 1014.15 hPa
    linearised APP1 0.00 %
    Battery Voltage 11567.77 mV
    Vehicle speed 0.00 km/h
    Glühanforderung 0.00 -
    Implausible signal or value
    Test conditions fulfilled
    Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
    Error would not cause a warning lamp to light up
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Error code: 42 03 48 02 00 00 01 28 69 A9 00 44 00 5B 00 67
    00 47 00 00
    ================================================== ===========
     
  6. lysy_k powiedział/a:
    41D1 egr
    4BD6 poduszka silnika
    4141 klapki kolektora
    Wszystkie sa sterowane podcisnieniowo wiec albo cos z pompa albo uszkodzone/odlaczone zaworki

    4203 sterownik swiec zarowych


    Powazniejsze bledy to
    4b11 przekroczona korekcja wtryskow
    4332 czujnik lub regulator cisnienia


    I po bledzie IFH-0010 widac masz nie do konca dobrze skonfigurowana INPE lub skanowales w pozycji 1 kluczyka



    Najlepiej na poczatek zrob test przelewowy wytryskow
     
  7. Awatar HTN

    HTN powiedział/a:
    Podłączyć ISTĘ - sprawdzić ładowanie turbo, korekcje wtrysków i wypełnienie DPF. Wszystko wrzucił twin7 tutaj: http://7er.pl/showthread.php/47849-I...-i-użytkowania
     
  8. Awatar Pawliko

    Pawliko powiedział/a:
    Pachnie dpfem na moje.
    Były:
    VW Jetta A2
    Opel Astra G Caravan
    BMW E32 730i[*][*]
    VW Passat B5 Variant
    BMW E38 728iA
    BMW E39 535iA
    Audi A3 8P 2.0T++
    Audi A6 C6 2.7 TDI++ Quattro
    BMW E91 318d+
    VW Phaeton 3.2
    Astra GTC OPC Line
    Mercedes CLK W209 200K lift
    BMW E90 320dA 177KM 08'