Pokaż wyniki od 1 do 10 z 233

Wątek: Auto zdechlo podczas jazdy

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Tommo Zobacz posta
    A na serio, diesel pasuje do luksusowego samochodu jak kwiatek do kożucha. Zauważ, że poza zbiurokratyzowaną Europą nikt nawet nie pomyśli wkładać diesla pod maskę, poza ciężarówkami i vanami.
    Jak najbardziej się z Tobą zgadzam. 730d to jak M5 z LPG. Choć ja ani jednego się nie wstydzę, ani drugiego bym nie wstydził, chyba, że wydałbym pół bani w salonie.
    By the way, Tommo, coraz bardziej mi po głowie chodzi zamiana na takie coś, jak Ty masz... Zastanawia mnie tylko ta cała wrzawa ws. pomp wysokiego ciśnienia w V12. Orientujesz się w temacie?

    Europa idzie w diesle, bo w takich Niemczech na stacji nie ma hot-dogów, tylko ścierwiaste i brutalnie drogie kanapki ;).

    Co do:
    - wtrysków: w dieslu o wiele wiele wiele szybciej szlag je trafia, co w benzynie raczej rzadko się zdarza (nie wspominajmy o trefnym F01)
    - dwumasy: takie same problemy, jak z konwerterem, tyle, że tańsze i prostsze w naprawie/wymienie; jak dla mnie dwumasa to super sprawa i wcale nie taka problematyczna - wiem, bo jeździłem Golfem z zaaplikowanym sztywnym kołem, zamiast dwumasy -> jak dla mnie tragedia
    - turbo: w dieslu masz znacznie bardziej problematyczną zmienną geometrię i mniejsze szczeliny między kołem i konturem, gdzie w benzynie masz zwyczajny wastegate
    - w dieslu masz jeszcze pompę wysokiego ciśnienia, która też lubi paść i DPF, który u mnie akurat nie sprawia najmniejszych problemów mimo bardzo krótkich odcinków przez ostatnie 1,5 roku

    Wracając do tematu... teraz widzę jak to działa. damened1 zwrócił moją uwagę - łańcuch z wału korbowego idzie na pompę i z pompy na rozrząd (a myślałem, że z wału idzie prosto na rozrząd). Faktycznie więc nie ważne który pęknie, będzie sieczka:
    - jak pęknie dolny, to wał przestane napędzać rozrząd i będzie kolizja
    - jak pęknie górny, to wałek nie ma napędu i znowu kolizja

    Jest oczywiście jeszcze trzeci łańcuch napędu pompy olejowej i jak on sieknie, to będzie sajgon znany z VW 2,0PD - brak ciśnienia oleju = zatarcie silnika.

    Według mnie musi być jakaś konkretna przyczyna zerwania. Przecież to nie możliwe, że silnik jeździ 200.000km i nagle pęka łańcuch bez sporego rozciągnięcia i słyszalnych hałasów. Obstawiam duże opory na pompie, ewentualnie, że coś bardzo twardego wpada pod ślizg i stąd demolka.
    Ostatnio edytowane przez Anatol ; 17-01-2017 o 23:53

Podobne wątki

  1. [elektryka] zapaliła sie podczas jazdy
    Przez marktds w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 19-03-2016, 14:42
  2. Auto przerywa podczas jazdy
    Przez edibmw7 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 19:38
  3. [elektryka] Auto gaśnie podczas jazdy!
    Przez Michal750 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-05-2014, 20:47
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-03-2012, 21:38
  5. dymi podczas jazdy
    Przez lostami1988 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-02-2012, 08:37

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •