Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 11 do 20 z 53

W±tek: E32 M60B30 Problemy po wymianie uszczelki pod g³owic±

  1. #11
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2015
    Posty
    34
    BMW
    e32 730i V8
    Sk±d
    Pabianice
    Nie no nie wszystko od razu:D najpierw chce spuscic ten nowy, ale juz maslany olej, zaleje ten ktory dzisiaj kupilem i zobacze jak sie bedzie sytuacja przedstawiac. Jesli bedzie duza poprawa to wtedy zrobie trzecie podejscie z nastepnym olejem plus nafta i ostatecznie ten zestaw spuszcze i naleje solidny olej z nowym filtrem. Chyba tak bedzie w porzadku? Ponadto slyszalem, lecz nie wiem czy to prawda i moze wy bedziecie cos na ten temat wiedziec, ze dobrze jest przez otwory na swiece wpuscic po okolo 50ml nafty i zostawic na dluzszy czas. Podobno ten sposob jest dobry na zapieczone pierscienie?


    Wys³ane z iPhone za pomoc± Tapatalk

  2. #12
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar prezE32s
    Do³±czy³
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    By³o 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Sk±d
    Chojnów
    Tak to jest dobry sposób na pier¶cienie. Przy wymianach tego taniego oleju wymieñ te¿ filtr, kup najtañsze narazie ale wymieñ. Mam nadziejê, ¿e olej do p³ukanki to nie 15w40?

  3. #13
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2015
    Posty
    34
    BMW
    e32 730i V8
    Sk±d
    Pabianice
    Nie no bez przesady to nie syrenka:D kupi³em k2 textar 10w40, bo oryginalnie tak na co dzieñ tak¿e u¿ywam 10w40 tylko valvoline:) panowie jutro wielki dzieñ, albo siê uda i bêdê najszczê¶liwszym cz³owiekiem na ziemi, albo lepiej nie mówiæ:) i tak jak radzicie tak zrobiê. A jeszcze mam takie jedno techniczne pytanie, poniewa¿ jak sk³ada³em motor to na pocz±tku nie mia³em klucza dynamometrycznego o ma³ej skali tj. powiedzmy do 30Nm i siê zastanawia³em jak du¿e ma znaczenie i jak± tolerancjê ma moment, którym dokrêca siê panewki wa³ków rozrz±du? Kolejno¶æ ich dokrêcania rzecz jasna wiem jak bardzo jest istotna, ale interesuje mnie jak wra¿liwe s± na moment. Tzn. one powinny byæ dokrêcone na 13Nm, ale co je¶li dokrêci siê je na 20Nm? Pytam czysto z ciekawo¶ci, bo sk³adaj±c swój po¿yczy³em i u¿y³em klucza o ma³ej skali. Oczywi¶cie wiem, ¿e powstaje wtedy wiêksze tarcie, co za tym idzie zu¿ycie itp itd, ale jak mocno ka¿dy Nm przyspiesza ten proces?



    Panowie! Dzisiejsza relacja: Tak jak rozmawiali¶my wczoraj, zla³em ten olej (nie mogê sobie darowaæ, bo to by³ nowiu¶ki valvoline...), jest do wyrzucenia, bo mleko siê z tego zrobi³o. Nala³em nowy olej i filtr te¿ nowy i do dzie³a-chwila prawdy. Odpalam, zaburzy³ od razu. Na pocz±tku czy¶ciutko, nawet ma³ego dymka nie pu¶ci³, ale po chwili dym bardziej gêsty ni¿ u indian skrzykuj±cych siê na imprezê:D No nic my¶lê niech siê rozgrzeje ten dzik. Bacznie obserwujê temperaturê, p³yn i sprawdzam co siê dzieje pod korkiem wlewu oleju. Olej czysty, ¿adnego mas³a, p³ynu nie ubywa. Temperatura dochodzi do pionu i ani drgnie dalej, po pewnym czasie dymu zaczyna robiæ siê coraz mniej;D to musia³a byæ wilgoæ, która zebra³a siê przez ca³e te trzy miesi±ce! Panowie jestem szczê¶liwy, ale to jeszcze nie koniec. Kopcenie sie definitywnie skoñczy jak nim pojadê i sie ³adnie maszyna rozgrzeje. Oliwkê zmieniê za jakie¶ 100km razem z filtrem. Ale teraz pytanie-czy dolaæ nafty ¿eby siê konkretnie jeszcze przep³uka³? I niestety, ale s± jeszcze dwa problemy. G³owica od kierowcy piêknie pracuje, cichutko, natomiast ta od pasa¿era i tu mój b³±d chyba przy sk³adaniu- to jest ta g³owica, któr± kupi³em, by³a razem z wa³kami, szklankami, zaworami-krótko mówi±c komplet. Ale jak j± rozebra³em to szklanki, które mia³em ze swojej g³owicy by³y ³adniejsze, mniej zu¿yte ni¿ w nowej (wiem, debil jestem-diagnoza na oko) wiêc za³o¿y³em swoje szklanki do nowej g³owicy, no i niestety, ale klepi±... Co ciekawe jest tak, ¿e ewidentnie s³ychaæ klepanie tylko przy ko³ach rozrz±du! I co z tym fantem? Kolejny problem to to, ¿e jak siê rozgrza³ to na ja³owym nie pracuje równo;/ nie jest to tragedia jakby na 2 gary nie chodzi³, ale sza³u nie ma. I tu moje pytanie czy zrobiæ ten zabieg z naft± przez ¶wiece? Nie mierzy³em teraz po rozgrzaniu kompresji, ale obstawiam, ¿e tu mo¿e le¿eæ pies pogrzebany.
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 23-11-2016 o 13:14

  4. #14
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    12,247
    BMW
    E32 740iA
    Sk±d
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Procedura p³ukanki to 20 minut na wolnych obrotach i w miêdzyczasie ze 2 razy po 1 min. na 3.000 obrotów, a potem zlewasz olej, wiêc nie je¼dzij ju¿ po zalaniu naft±.

  5. #15
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar prezE32s
    Do³±czy³
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    By³o 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Sk±d
    Chojnów
    Naftê mo¿esz zalaæ do komory spalania, nie zaszkodzi. Wa³ek za³o¿y³e¶ te¿ swój czy tylko szklanki? Nierówna praca na ja³owym mo¿e byæ wiele powodów, pod³±czy³bym komputer. A jak wygl±daj± ¶wiece?

  6. #16
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2015
    Posty
    34
    BMW
    e32 730i V8
    Sk±d
    Pabianice

    E32 M60B30 Problemy po wymianie uszczelki pod g³owic±

    No wlasnie dzisiaj zaleje nafte i niech postoi ze dwa dni. Niestety walki u mnie byly wydarte na lozyskach wiec ta nowa glowica z moich starych czesci ma wlasnie tylko szklanki. I co ciekawe stukanie slychac tylko z przodu glowicy, tak jakby tylko na pierwszym cylindrze byl ten problem.
    A co do ¶wiec dzis je wykrece i obadam. Po wczorajszym odpalaniu jak je wyjalem to wszystkie byly ladne (kawka z mleczkiem) oprocz jednej bodajze na 2 cylindrze, byla czarna, tak jakby zbyt bogata mieszanka.

    A co do tych szklanek to mam pytanie. Szklanki jak je mialem na wierzchu dokladnie umylem i wypolerowalem bardzo drobna pasta polerska, szklanki wygladaly na prawde jak nowe, ale podczas tej obrobki wyciekl z nich olej, moze nie do konca ale zawsze. I teraz pytanie, poniewaz poki co nie wychodzilem z obrotami powyzej 3000 wiec czy jest mozliwosc ze szklanki nie dostaly dostatecznego cisnienia aby sie napelnic? Objaw tez jest taki ze slychac je do 1500 obrotow, a potem robi sie cisza.


    Wys³ane z iPhone za pomoc± Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez DjTomeQ ; 23-11-2016 o 17:17

  7. #17
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    12,247
    BMW
    E32 740iA
    Sk±d
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Mo¿e tak byæ. Zreszt± by³a nawet tak procedura, ¿eby przytrzymaæ 3tys. przez 3 minuty. Je¶li po takim zabiegu klekotanie bêdzie powraca³o tzn., ¿e szklanki s± do wymiany bo puszczaj±.

  8. #18
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2015
    Posty
    34
    BMW
    e32 730i V8
    Sk±d
    Pabianice
    Panowie sprawa ma siê nastêpuj±co. Zlozylem juz calutkie auto, wszystkie plasticzki lampki i inne pierdolki i pojechalem na jazde probna zeby sie ladnie motorek dogrzal i zeby sprobowac ogarnac te popychacze. Jest tak, zadnego dymka nieprzyjemnego nie puszcza, wode trzyma, nie ubywa ani kropla, ale niestety czapki bede musial zrzucic i szklanki nowe wstawic bo te po dobrym dogrzaniu i jezdzie okolo 5 minut na 3500obr niestety dalej klepia sobie. Przy okazji zauwazylem tez ze elektrozawory niestety sie przycinaja wiec je tez w nastepnej kolejnosci biore na stol. W kazdym razie ciesze sie bardzo, gdyz byl to kawal roboty i po wczorajszej przejazdzce wiem ze bedzie zyl! Powiem wam ze auto jest zdecydowanie zywsze, ma moc i chec do zycia! Takze zostaje mi zakasac rekawy i zabrac sie do roboty: szklanki-->nafta do cylindrow-->plukanka do oleju--> wymiana oleju i filtra-->radosc z jazdy:) o postepach dam znac oczywiscie, a wam jeszcze raz ogromnie dziekuje za wsparcie i porady!


    Wys³ane z iPhone za pomoc± Tapatalk

  9. #19
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar prezE32s
    Do³±czy³
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    By³o 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Sk±d
    Chojnów
    Czekam na relacje!

  10. #20
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    12,247
    BMW
    E32 740iA
    Sk±d
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Do wymiany szklanek nie trzeba przecie¿ zrzucaæ g³owic ;) Operacjê polecam wykonaæ i przy okazji wymieniæ równie¿ uszczelki pod kolektorami wydechowymi. Nie uwierzysz jak cicho mo¿e pracowaæ V8. Ja by³em w szoku.

Podobne w±tki

  1. M52B28 - problem po wymianie uszczelki g³owicy
    Przez warszawa_24 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 07-04-2015, 20:20
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 04-08-2013, 15:08
  3. [zawieszenie] A po wymianie uszczelki pokrywy.....
    Przez neonunit w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-04-2013, 04:11
  4. [silnik] E38 4.4 V8, wymiana uszczelki pod g³owic±, mo¿na?
    Przez konieczko23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-06-2012, 19:55
  5. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 22:11

Tagi dla tego w±tku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •