Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: zmiana hamulców w e32

  1. #1
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1

    Post zmiana hamulców w e32

    Witka

    Po ponad 2 latach stwierdziłem że pora hamulce zmienić :)

    Przód zostaje bez zmian czyli tarcze Zimmerman Formula Z + klocki ebc yellow stuff 324mm

    Natomiast z tyłu powoli myślę, żeby założyć zaciski z 750i bo zamiast tarczy 280 będe mieć z tyłu tarcze 300mm także ciut lepiej z hamowaniem a , że auto sobie nieźle radzi z rozpędzaniem to i hamować musi

    Co sądzicie bo na allegro pustla da się trafić jeszcze zaciski hamulcowe do 750 w dobrym stanie i potem dobrze by było pewnie je zregenerować i pomalowac od nowa.

    No i pytanie czy przewodyw oplocie z kutymi końcówkami które mam też do nich podejdą??

  2. #2
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    kosmetyka

    pompa by się przydała od auta sportowego, jeżeli chcesz to poczuć,
    pozdrawiam Bartek

  3. #3
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,272
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Krzysiek, tył mamy identyczny jak w 750, więc niczego nie zamienisz.

    https://www.realoem.com/bmw/pl/showp...diagId=34_0404

    A co do oplotu... Dla mnie to chyba jednak przerost formy nad treścią, bo przecież nasze przewody też są plecione tylko mają osłonę gumową.

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    a widzisz mi ktoś kiedyś tłumaczył, że tył 750 ma lepszy a to gówno prawda

    Co do sportowej pompy myślałem ale sporo przerabiania?? i co polecasz?? ttrol??

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Pompa e32 z podwójnym serwem z pod V-ki jest najbardziej wydajnym rozwiązaniem jakie można wybrać na seryjnych gratach, bez aftermarketowych rozwiązań za zylion.

    Na tej pompie jeździ 90% modzonych e30 M60 M50 M52 M54 z prostej przyczyny, budżet na heble powyżej tego poziomu, od dychy w górę.

    Oczywiście przewody stalowe podstawa, nie ma żadnego porównania z seria i to jest pierwszy element do wylotu.

    Drugi podstawowy błąd jaki popełnia prawie każdy to pakowanie dużego zacisku do za małej tarczy.
    Robi tak prawie każdy bo duży zacisk to lans, widać go przez felgę i niby od razu jest super.
    W praktyce nawet mały zacisk zrobi więcej na dużej średnicy, bo za mała tarcza powoduje ze i tak stopi i spłynie wszystko, nawet najdroższe tarcze, nawiercane, nacinane, klocki z NASA i zestaw za zylion.

    Fajnym parametrem jest 360 mm wydaje mi sie ze do mojego słabego e30 touring wystarczy.
    Ostatnio edytowane przez sz4l0ny ; 19-11-2016 o 13:36

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    Lans mam w dupie akurat.

    Tarczę mam 324 z heblami z 750 przodu od dwóch lat i jestem zadowolony tak samo z tarcz pływających które też już mam. Przewody też już mam także jedyne co zostaje to chyba pompa która da większe ciśnienie

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez Zdzira 850I Zobacz posta
    jedyne co zostaje to chyba pompa która da większe ciśnienie
    Zdecydowanie nie.

    Natomiast od tego jest forum żeby poparta doświadczeniem wypowiedz pokazała jak bardzo sie mylę i na to teraz czekam.

    Dużo sobie obiecuję po tej wcześniejszej wypowiedzi "pompa od auta sportowego".
    Ciekawe które sportowe auto seryjnie ma wiecej niż 340 mm na 4 tłoku i zostało pominięte w najcześciej stosowanym modzie, weryfikując sie lepiej niż rozwiazanie o którym napisałem wcześniej.
    Ostatnio edytowane przez sz4l0ny ; 19-11-2016 o 16:10

  8. #8
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Nie wiem sz4l0ny o co Ci chodzi, wyluzuj się trochę. W takim setupie dużo więcej się nie wyciśnie, bo nie ma z czego. Zdzira napisał, że oplot stalowy już ma. Zwiększanie średnicy pompy to jedyny sposób, żeby radykalnie poprawić siłę hamowania, jeżeli cała reszta już jest zrobiona i większa tarcza nie wejdzie. To jest już kompletny custom oczywiście, ale jak wiem jak jeździ Zdzira to raczej to przypomina jazdę torową niż uliczną, więc zakładam, że szuka dobrego rozwiązania, a nie kosmetyki. Hamulce w e32 szału nie robią ogólnie, raczej służą do normalnej jazdy niż szaleństw.

    Ja ostatnio przełożyłem pompę z STI to GT. Cała reszta w układzie hamulcowym była dawno zrobiona, a po tym modzie auto staje dęba w stosunku do pompy seryjnej z GT, gdzie cała reszta została taka sama. Wcześniej pompa z GT też była nowa.

    Trzeba poszukać pompy wyraźnie większej średnicy jak w BMW i wtedy można oczekiwać radykalnych efektów.

    Stara pompa jak kiedyś rozmawialiśmy Zdzira też wymaga wymiany. Ale pamiętam, że w końcu ją wymieniłeś/zregenerowałeś?
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 19-11-2016 o 16:48
    pozdrawiam Bartek

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    Zregenerowałem starą. Auto ogółem hamuje dobrze ale chcę jeszcze lepiej. Moja jazda wcale agresywna nie jest jeżdżę sobie spokojnie tylko czasem lubię depnąć i wtedy chce mieć czym dobrze się zatrzymać. A jak pisałem szalony tarczę większe już mam klocki lepsze też oplot też zaciski 4 tloczki czyli jedyny nie ulepszony element to pompa

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Moja garażowa religia mówi jasno: większa siła hamowania tylko przez większa średnice i grubość tarcz i większe zaciski.

    Liczyłem że poznam tu receptę na zastąpienie tandemowej pompy z m60 ale widzę że takiej tu nie ma.

    Nic dziwnego, obsługuje przecież big brake budowane na zaciskach i tarczach większych niż max tego do czego została przeznaczona czyli polift 750iL


    Przykładowo w e30 za 89 tys pln z LSem 450 km też siedzi ta pompa, przy budowie budżet raczej był bo sam napęd zaczyna się od 40 tys, po linkach z YT też widać że nie jest to pomnik, a pompa wciąż ta sama.

    http://allegro.pl/bmw-e30-drift-drif...603843571.html (nie mam nic wspólnego ze sprzedażą tego auta, wrzucam dla referencji).
    Ostatnio edytowane przez sz4l0ny ; 19-11-2016 o 23:10
    Czarne e32 w benzynie!


Podobne wątki

  1. Swap hamulców w 735
    Przez tedek w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-01-2016, 18:22
  2. [hamulce] Usterka hamulców, spostrzeżenia
    Przez ttrol w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-08-2015, 10:00
  3. Zmiana hamulców 740i na 750i (przód)
    Przez Pawel'88 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 23-10-2014, 12:19
  4. [hamulce] Ulepszenie hamulców - 750
    Przez deim-s w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 10:34

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •