Nadeszły niskie temperatury i pojawił się problem z odpaleniem auta. Wystarczy, że temperatura spadnie poniżej zera, lub ze 2 dni postoi bez rozruchu. Akumulator nowy, zakupiony w marcu. Ładowanie poprawne.
Nadeszły niskie temperatury i pojawił się problem z odpaleniem auta. Wystarczy, że temperatura spadnie poniżej zera, lub ze 2 dni postoi bez rozruchu. Akumulator nowy, zakupiony w marcu. Ładowanie poprawne.
Jaki to akumulator ? Zameldowany w Power Module ? Jeśli tak to któryś sterownik kradnie prąd. Temperatura nie ma znaczenia
Znaczy kreci i nie odpala czy brak pradu?
Jesli kreci ale ma ciezko odpalic to moze swieczki ?
Pzdr.
P.s wymienialem aku w kilku e65 i w zadnej nic nie meldowalem. Wszystko bylo oki.
pokolacji, taka jest procedura wymiany akumulatora w E65 - trzeba go "zameldować" żeby poprawnie działał.
Co do świeczek to moje E65 swojego czasu miała uszkodzony moduł i żadna z świec nie grzała i pomimo mrozów zawsze odpalała.
Tutaj filmik jak odpala po naprawie modułu i wymianie 6 świec, jeszcze na starym oryginalnym akumulatorze, który wymieniłem dopiero tydzień temu :) Różnica jest tylko taka, że teraz dużo szybciej kręci.
Mi też wydaje się, że wina sterownika bądź jakiegoś drobnego zwarcia. Znajomy miał podobnie - doszło do sytuacji w której przy parkowaniu, podnosił maskę i odłączał klemy, aby nic nie pobierało prądu. Wracał, podłączał akumulator, odpalał i jechał dalej.
3 elektryków sprawdzało o co kaman. W końcu któryś doszedł - nie pamiętam, o co chodziło, ale jeździ normalnie. Tylko nie odpalaj na pych, bo rozrząd siądzie. Na www https://nocar.pl/blog/nocaradzi-uruc...bic-poprawnie/ krótki tekst na ten temat. Niby oczywistość, ale warto wiedzieć jakie są konsekwencje braku rozwagi w tym zakresie.
Teoretycznie się da odpalić auto z automatem. Jak miałem W124, to pisali w instrukcji, że trzeba auto chyba do 30km/h rozpędzić i wbić D. Nie wiem tylko jak to zaaplikować w e65 :).
Procedura prosta - podłaczyć kompa, sprawdzić, czy świece nie mają błędu "open cicruit', jak mają, to wymienić i powinno pomóc. Jeśli "open circuit" jest tylko na niektórych sztukach, to sterownik żyje. Jak na wszystkich, to raczej sterownik umarł i też wymaga wymiany. Ja płaciłem za świece Beru 70EUR/komplet, sterownik Beru 75EUR.
Jak nie masz kompa, to przed wymianą świec sprawdzić, czy to nie od zapowietrzania się. W e65 układ wtryskowy odpowietrza się sam - trzeba włączyć zapłon (bez naciskania hamulca), poczekać ok. 20s, następnie wyłączyć. Tak zrobić 3-4x, później odpalić. Jak pali wtedy na strzał, to znaczy, że gdzieś układ się zapowietrza i wtedy szukać o co kaman, zaczynając od wymiany filtra paliwa. Filtr paliwa koniecznie markowy, bo widziałem tutaj na forum, że ktoś założył jakiś gorszy i auto gasło.
U mnie jeden z przewodów metalowych kiedyś lekko podciekał i silnik ciut dłużej kręcił. Wykręciłem, wyczyściłem, zakręciłem i odpalenie skróciło się z ok. 2s do palenia "na strzała".
Ostatnio edytowane przez HTN ; 16-11-2016 o 19:16
Istotny też ma wpływ na odpalania paliwo jakie lejemy do zbiornika :) polecam depresatory - sprawdzałem i dobrze się sprawdzają :)
wymień aku i świece i będzie ok
Osloskop.net czasy osiołka :D
Aku w tym roku kupione. Wymieniłem swiece i rano niby jest lepiej. W tym tygodniu jeszcze wymienie sterownik swiec.