Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Wątek: [ pozostale] Krytyka E38 ??

  1. #11
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask

    Zauwazylem i to nie tylko na przykladzie BMW ze samochody produkowane po 97r sa niestety duzo gorzej (mniej trwale) wykonane: znikajace pixele (w E32 i pierwsze wypusty E38 nie maja z tym problemu :) ) i pekajace plastiki przy fotelach to niestety ogolnie zmora wielu marek.
    Co do wyciszenia E38 to osobiscie nie mam nic do zarzucenia- u mnie dopiero po przekroczeniu 200km/h wewnatrz auta zaczyna wzrastac poziom halasu.
    Naglosnienie musze przyznac w wersji podstawowej (Blaupunkt) mierne :( - jak na limuzyne tej klasy straszna kiepscizna, poziom sredni (sprzet Beckera jest juz troche lepiej)- na szczescie przy E65 sie zreflektowali jest juz OK- szkoda ze dopiero przy E65...
    Te nieszczesne listewki sa niestety nieodporne na nasz klimat- w moim wloskim dawcy czesci te listewki sa o dziwo :what: w dobrym stanie... ale we wloszech mrozu nie widzialy...








    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  2. #12
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,957
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    Witam,

    wszystko sie zgadza - e38 - ma pare mankamentow - lecz jakie auto go nie ma ?

    Kupujac samochod ktory kosztowal kiedys w przedziale 100 000 do 150 000 marek niemieckich
    - musimy sie przyzwyczaic - ze jest to sektor aut luksusowych - i pomimo tego ze - mozne je juz tanio kupic - eksploatacja - i wymiana czasci (na dobre zamienniki - lub czesci z ASO) jednak troche kosztuje.

    Trudno mi porownac e38 np. do A8 - bo nie jezdzilem nigdy niczym innym niz BMW.

    Musze co prawda przyznac ze e32 - wydaje mi sie jednak bardziej zywotne - i lepiej wykonane - to z e38 - w porownaniu do konkurencji chyba nie jest tak zle ......

    No ale tak jak i was - mnie tez wnerwia pare rzeczy:

    - slabe audio
    - zawieszenie przednie (niewytrzymuje dlugo polskich drog)
    - pixele
    - niedzialajacy wentylator klimy (postaram sie tej zimy dojsc do przyczyny)
    - listewki pod drzwiami
    - mocowanie halogenow (sprzyjajace kradziezy)
    - uszczelki pod deklami (tymi gdzie wchodza swiece - po roku po wymianie znow sie poca)
    - gumki za listewkami tylnych drzwi
    - wejscie Audio tylko w mono (w aucie za 100 000 marek )
    - uszczelka pod przednia szyba

    Co do wyciszenia w aucie - ja z podwojnymi szybami nie narzekam - nawet powyzej 200 KM/h jest cichutko.


    Ale tak szczerze - i tak kochamy to auto - bynajmniej ja swojego nie sprzedaje :P
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
    Proszę o kontakt ze mną .!


  3. #13
    użytkownik
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    5,673
    BMW
    e38 czerwone
    Skąd
    Białytok
    nie ma problemu pożyczam aparat i kupuje zgrzewkę żubra - twój garaż mi odpowiada , bo w moim oprocz samochodu to mieści sie miotła a samochodzik wpycham tam na pusto wręcz :) tylko pytanie kiedy i gdzie najlepiej dorabiać farbę ?? moze być u tych misiaków lakierników na sportowej ( blacharz fiata alfy - dobrzy w te klocki )

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    216
    BMW
    E32 730i M60B30 '92, E34 525iX M50B25 '92
    Skąd
    okolice Krakowa
    Cytat Zamieszczone przez krzywy191
    ...aby niewylazilo to miejsca juz po wyszyszczenie oblutujemy cyną aby niebralo,
    Sorry, ze nie na temat ale bardzo mnie zainteresowalo "oblutowanie cyna".
    Moglbys rozwinac ten temat, moze byc w nowym watku albo w zrob to sam...?
    Ja tez mam do zrobienia doly drzwi ale do tej pory tylko czyscilem, gruntowalem antykorozyjna farba i na to lakier albo jakis bitex tam gdzie nie widac.
    Pozdrawiam
    Gwozdziu
    ------------------------------------------------

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    216
    BMW
    E32 730i M60B30 '92, E34 525iX M50B25 '92
    Skąd
    okolice Krakowa
    Ja tez jednak sie dolacze, choc uzytkuje E38 niecale 2 tygodnie jak sie nie myle.
    - KOROZJA! - mimo wszystko szokujace jest dla mnie, ze w aucie, ktore ma 9 lat mam slady korozji na rantach drzwi
    - znikajace pixele
    - (!) maly bagaznik, moglby byc sporo szerszy, jesli sie nie myle, w E32 byl wiekszy

    Ale i tak palam do BMW miloscia slepa a ona odwdziecza sie jak potrafi :)
    Tyle przyjemnosci z jazdy nie dalo mi zadne inne auto i to wrazenie... ze wszystko zostalo zaprojektowane i od lat udoskonalane dla kierowcy!
    Pozdrawiam
    Gwozdziu
    ------------------------------------------------

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    416
    Oby tylko jakiś potencjalny chętny do kupna bmw 7 nie wszedł na to ten post bo jak zobaczy tą krytykę to może z zakupu zrezygnować na rzecz np. Audi a8.
    Taki post powinien być ukryty dla osób z zewnątrz, no bo co to za forum na którym krytykuje się swoje auta.
    Wchodzi taki delikwent na inne forum i widzi różne informacje te dobre i te złe. Musi pogrzebać, poszukać aby się więcej dowiedzieć. Przy okazji dowiaduje się bardzo wielu informacji, udziela mu się fascynacja autem.
    U nas wystarczy wybrać krytyka E38 i wszystko jasne. Żadnych pozytywów tylko same wady! Można odnieść wrażenie że auto jest wadliwe. Drukowanymi literami Gwozdziu (bez urazy) pisze KOROZJA ! Dla niewtajemniczonych wygląda tak, jakby rdzewiał jak nasz stary poldek. Dla wielu taka długa lista wad wyklucza całkowicie zakup takiego auta.

    Oczywiście wszyscy kochamy swoje bmw i wiemy, że tak na poważnie ilość zalet przytłacza wady (inaczej byśmy ich nie posiadali) ale warto takie tematy przemyśleć. Sam nie pomyślałem i jeden z pierwszych rzuciłem kamieniem w moją niunię (hehe).

    Może się mylę?

    Może drugi post : Dlaczego BMW 7?

    tak dla równowagi...

  7. #17
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,880
    BMW
    750iL
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    bedzie to w watku zrob to sam, a oblutowanie?? po to aby rdza ponownie sie niepojawiala, kiedys tak zrobilem w polonezie i bylo rewelacyjnie, rdza to rak i nieporadziswz sobie z nia zadnym lakierem, auto w fabryce jest odtluszcane, kapie w kwasach itp, dla ciekawskich: czyscimy zkorodowany element, wypalamy kwasem i duza lutownica (taka jak kiedys laczylo sie rynny czy blachy na dachu) oblutowujemy miejsce, pozniej normalny podklad itd. niema prawa juz tu wyjsce ponownie, tyle ze naprawde ciezko jest znalesc juz taka lutownice, taka transformatorową nic absolutnie nic niezrobicie, nawet nieproujcie, bedze watek w zrob to sam

  8. #18
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask

    Przeczytalem uwaznie wszystkie posty- nasuwa mi sie jeszcze jedna mysl, o ktorej wszyscy zapomineli... a mianowicie wszyscy patrza na E38 przez pryzmat dzisiejszego pozimu rozwoju techniki, model E38 to projekt z poczatku lat 90tych, zatem nie jest dziwne ze w wiekszosci aut zamontowany byl odtwarzacz kaset, technologia CD w tym czasie raczkowala wiec kupujac auto nowe wysokosc doplaty za wexler CD byla jak na tamte czasy kosmiczna- pewno za sume doplaty moznabylo kupic jakiegos malego japonca :] aktualnie w erze MP3 zwykle CD to lipa a kaseta to archaik jednak niezapominajmy ze minelo ponad 13lat od pierwszego wypustu E38.
    Telefon GSM (sieci D) w polowie lat 90tych w aucie i do tego mieszczacy sie w podlokietniku byl jak na tamte czasy szokiem (szok mimo ze niemozliwe bylo wysylanie SMSow) :o (coniektorzy pewno pamietaja jak wygladaly wtedy telefony komorkowe GSM... - 25kg walizka ze sluchawka a w PL krolowaly wtedy jeszcze komorki analogowe Centertela.)

    Nie mowie nic o navi- to bylo wtedy absolutne novum :] audi sie wtedy taka navi nawet sie snila :P

    Odnosnie rdzy zdazylem zauwazyc pewna zelazna zasade dotyczaca kazdego BMW serii 5 i 7 - beemki ogolnie nie rdzewieja- rdza zaczyna je zzerac dopiero po naruszeniu oryginalnego lakieru/konserwacji ( w 95% przyczyna rdzewienia naprawy powypadkowe- przecietny polak jak nie kupi auta rozbitego to zle sie czuje ;( niestety... )- sam mam leciwe E38 94r i nie ma ANI GRAMA rdzy!

    Co do zawieszenia jest ono duzo bardziej wytrzymale i co najwazniejsze duzo tansze w utrzymaniu w porownaniu z audi- kazdy kto mial "przyjemnosc" :P wymiany wahaczy w audi sie z tym zgodzi (np. a4 koszt bagatela od 2000zl w gore za strone a co dopiero a8 )

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  9. #19
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    59
    No to ja tez sie dolacze do tej dyskusji.

    Nawiazujac do korozji na dole i krawedziach drzwi to chyba wina zapchanych brudem kanalikow odprowadzajacych wode. Woda sobie tam siedzi spokojnie i wspomaga korozje (skubana). Tez mialem mala korozje ale na szczescie ( w nieszczesciu ) zatrudniam u siebie chlopaka z ok 10 letnim lakierniczym doswiadczeniem wiec zrobil mi to na cacy.

    Oczywiscie pewnie jak wiekszosc mialem tez problem z gumkami przy tej listwie za drzwiami tylnymi. Mialem bo juz mam nowe listwy wraz z gumkami :).

    Jezeli chodzi o audio to przyznam racje wszystkim ktorzy uwazaja ze to dno. TO DNO TOTALNE. No dobra troche przesadzilem ale Audi w tym temacie o niebo lepsze.
    Planuje wymiane na Alpine lub Clariona. Chodzi mi o jednostke z duzym monitorem dodykowym wmontowanym na stale, czyli nie takim wyjezdzajacym do gory. 2 wysokiej jakosci wzmacniacze BBG czekaja juz na zamontowanie :) no i oczywiscie zamierzam wymienic wszystkie glosniki w drzwiach. Nie mam jeszcze planu na glosnik basowy bo nie chce tuby w bagazniku ale mysle ze cos wykombinuje.

    Ekonomia oczywiscie nie jest wzorem. Ale mam to gdzies bo nie kupilem tego auta zeby oszczedzac na paliwie. Mam jeszcze Forda Transita Conecta z diselkiem 1.8 i on mi robi na baku ponad 800km to jest oszczednosc. Wsiadajac do mojej 7 licze na wrazenia i przyjemnosc z jazdy i ona mi to daje.

    Hmmm telefon. Coz zrezygnowalem z tego oryginalnego na rzecz fajniutkiego i praktycznego zestawiku bluethot.
    Fajniutki bo nie szpeci i jest niewielki (bedzie na zdjeciach) a praktyczny bo telefonik sobie w kieszeni siedzi i jakies 5s po odpaleniu silnika laczy sie sie z systemem i po klopocie.

    Brzydkie pomaranczowe lampy kierunkowskazow tez juz maja czas policzony bo we wtorek mam do odbioru piekne nowe cleary.

    No jak na razie wiecej mankamentow nie znalazlem. No moze troche wiecej mocy by sie przydalo, ale nad tym tez pracuje :P

  10. #20
    [

    Co do zawieszenia jest ono duzo bardziej wytrzymale i co najwazniejsze duzo tansze w utrzymaniu w porownaniu z audi- kazdy kto mial "przyjemnosc" :P wymiany wahaczy w audi sie z tym zgodzi (np. a4 koszt bagatela od 2000zl w gore za strone a co dopiero a8 )




    to chyba ze złota te wachacze??:) z domieszką platyny
    komplet (wszystkie) wachacze do a8 - mozna kupic nowe od 600 do 1000 zł - tak ze nie przesadzaj :) - wiem bo kupowałem sam

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •