Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Podczas skrętu w lewo zwalnia mi wentylator...

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    216
    BMW
    e38 730d
    Skąd
    Racibórz
    To nie tulejki do wymiany tylko szczotki. (rozumiem że chodzi o wentylator nawiewu).
    miałem też takie właśnie zakretowe sterowanie wentylem. dokładnie tak samo (nie pamiętam tylko czy w lewo się załączał czy w prawo, ale to nieważne)

    niestety trzeba odsunąć deskę żeby do wentyla dojść. Sam bym tego nie zrobił, ale na szczęście cursor pomógł (czytaj rozebrał)...

    I tutaj powiem ci że wymontwany wentylator po podłączeniu kabelkami na warsztacie zachowuje się tak samo (obracany w rekach raz kreci, raz nie)

    w moim przypadku powody były dwa jednocześnie. krótkawa szczotka ORAZ zapchane gniazdo szczotki brudem, co powodowało że ta krótkawa szczotka już nie chciała się docisnąć do komutatora.

    jeśli sam to będizesz robił to dwie rady:

    - nie włączaj wentyla kiedy trzymasz go tylko w ręce na pełnym napięciu (np z akumulatora warsztatowego) bo w najlepszym wypadku wypadnie ci z reki w najgorszym połamie palce. zapnij go do imadła I dopiero taki test. prace ręczne na napięciu 6-8V wtedy jest leniwy I da się go utrzymać.

    - kupując szczotki musisz patrzeć nie tylko na wymiar szczotki, ale też na zastosowanie (muszą to być szczotki do relatywnie dużych prądów i ciągłej pracy. po prostu szczotki DO SILNIKÓW nawiewu. na alle... jest sprzedawca co takie oferuje. Jak wsadzisz nieodpowiednie , to albo za miesiąc nie będize szczotek (za miękkie) albo komutatora (węglówki)

    Ja się zastanawiałem czy nie kupić zamiennika , czy naprawiać tego mojego, ale kiedy rozebrałem go i zobaczyłem że wszsytko (oprócz szczotek) jest OK (tulejki też ciasne jakby co) , to zdecydowałem spróbować.

    kurcze zrobiłem zdjęcia tych działań, chciałem tutorial zrobić, ale jakoś nie wyszło, a teraz to nawet nie wiem czy są focie gdzieś...
    no ale ogólnie to sprawa jest taka jak w każym silniku, więc każdy elektryk ci pomoże.

    Aha, silnik jest sterowany elektronicznie (ma sterownik "na sobie") idą do niego trzy przewody (dwa grubaśne i jeden cienki) te dwa grubaśne to zasilanie wg kolorów, ale ten cienki, to musisz wziąć rezystor np 1kOhm i podłączyć ten cienki styk przez rezystor do plusa - wtedy ruszy motor.

    Edit,
    przegrzebałem poczte I znalazłem tytuł aukcji
    SZCZOTKA SILNIKA DMUCHAWY WENTYLATORA 8x10x19 mm

    takie kupiłem i pasowały , pracują od ponad roku.
    widzę że ciągle są oferowane. nawet cena ta sama, całe 8PLN / szt....
    Ostatnio edytowane przez pacraf ; 10-11-2016 o 07:35

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2016
    Posty
    118
    BMW
    E38
    Skąd
    Świerklany
    No dzięki, sam raczej nie rozbiore całej deski, w zasadzie nawet nie wiem jak sie do tego zabrać ;) ale pogadam z kumplem i sie ogarnie, mam nadzieje

Podobne wątki

  1. Kalibracja czujnika skrętu
    Przez Greg38 w dziale instrukcje / schematy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-12-2017, 12:47
  2. Kalibracja czujnika kąta skrętu????
    Przez pablo_k3 w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-04-2016, 09:56
  3. [zawieszenie] Piszczenie przy skręcie w lewo
    Przez zdecydowanieja w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-12-2015, 18:04
  4. Ściąganie w lewo
    Przez mikwawa w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-04-2011, 16:28
  5. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 29-05-2009, 08:56

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •