Witajcie,
Po kupnie staram się doprowadzić moja 730d do jak najlepszego stanu.
Po podłączeniu INPY na silniku były 4 błędy
Świece na 1 i 2 cylindrze (Zmienione już, teraz się pojawiają błędy na 1 i 3... Czyżby sterownik?)
3FF0 (3263) Luftmassenmesser - Przepływomierz
4501 (0401) Abgasrueckfuehr-Regelung - EGR
Sprawdzałem wartości SOLL/IST na luzie oraz podczas jazdy. Przepływka daje wartości 2x większe niż to czego oczekuje ECU. Turbina lekko przeładowuje.
Podmieniłem na 100% sprawny przepływomierz z auta mojego ojca, u którego wartości oczekiwane i podawane przez przepływke są idealne.
Na postoju i na jeździe testowej przepływka dalej pokazywała za dużo tak samo jak na mojej.
Skoro przepływka jest OK, gdzie szukać problemu ? nieszczelności w dolocie ?
Podczas jazdy, gdy zaczynamy przyspieszać bez redukcji biegu przez skrzynie obroty idą trochę do góry, spadają, idą do góry, spadają, dopiero mocniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje, iż zaczyna jechać normalnie.
Moc silnik ma (porównując z autem ojca, który wersje 230konną), nie jest to tak że jest cały czas zamulony.
Z tego co zauważyłem, ktoś "zablokował EGR" poprzez zagięcie i zaspawanie rury od chłodnicy EGRu, między kolektorem wydechowym a chłodnicą EGRu.
Krociec z kolektora nie jest niczym zaślepiony, przez mam z tej strony trochę syfu...
Zapewne trzeba też EGR usunąć w sterowniku.
Czy po usunięciu EGR w kompie, wartości przepływki się "ogarną"?