Zła praca silnika M62B44 97r

Wątek: Zła praca silnika M62B44 97r

  1. Marcin1122 powiedział/a:

    Post Zła praca silnika M62B44 97r

    Witam. Na początek powiem, że używałem opcji szukaj nie tylko tutaj ale też na innych forach. Znalazłem wiele postów i próbowałem wielu rzeczy ale bez rezultatu i dlatego zaczynam tu nowy wątek. Ok. Od początku.
    Auto kupiłem w lipcu tego roku i od początku źle chodziło na gazie(instalacja zenith z 2009r), raz nawet strzeliło w kolektorze. Powodem aż tak bardzo złej pracy i strzału okazał się brak oringa pomiędzy puszką od filtra a przepływką i po założeniu chodziło lepiej ale nie idealnie.
    Teraz auto źle pracuje na benzynie na wolnych obrotach a na gazie na wolnych dużo lepiej. Jeśli chodzi o jazdę to ogólnie muli z wolnych obrotów i na benzynie i na gazie, podczas wyprzedzania na benzynie jest lekko odczuwalne falowanie obrotów a na gazie wręcz szarpie i chwilowo łapie pełną moc a chwilowo zamula strasznie.
    W aucie zostały wymienione:
    -pompa wody wraz z czujnikiem (przy cieknącej pompie był problem z wolnymi obrotami prawdopodobnie przez bombel powietrza w układzie)
    -przepływomierz( na starym działa tak samo, bez przepływki też tak samo, raz po zmianie przepływek dostał mocy na chwilę czyli około 0,5 km a óźniej to samo, dodam jeszcze, że kable od wtyczki przepływomierza mają popękane osłony)
    -czujnik położenia wałka rozrządu( bez zmian)
    -Czujnik położenia wału ( bez zmian z tym, że nie jestem pewien czy ten czujnik był od tego silnika czy od 4.0l bo kupiłem używany)
    -Uszczelki pod kolektorem dolotowym, przepustnicą i odmą ( po tym zabiegu lepiej odpala na zimnym bo była nieszczelność pomiędzy przepustnicą i kolektorem, odmy nie wymieniałem bo poprzedni właściciel to zrobił aczkolwiek kolektor był trochę od oleju w środku)
    -po odłączaniu wtrysków pokolei, za pomocą komputera na każdym jest reakcja a więc nie jest tak, że któryś wtrysk wcale nie działa
    -sondy lamda na komputerze pokazują dziwne wartości (rząd cylindrów 1(110v), rząd cylindrów 2(-0,35v) jednak po zbadaniu miernikiem na odpalonym ciepłym silniku jest 0,44v na obydwóch a opór na ciepłym to 3,3 oma na obydwóch
    -świece wykręcałem i sprawdzałem wzrokowo (są białe ale było to na chłodnym silniku i czuć było na nich niedopaloną benzynę).

    Trochę tego jest ale będę wdzięczny za przeczytanie i jakiekolwiek sugestie :)
     
  2. SkeYT powiedział/a:
    Kolor świec wskazuje na ubogą mieszankę. Lepiej oddaj to auto komuś kto ogarnia V8. Będzie dużo szybciej i taniej niż sam zaczniesz kombinować a widać, że już zacząłeś. Powodzenia i pozdrawiam.
     
  3. Awatar Dzuda

    Dzuda powiedział/a:
    Ja bym sondy zmienił. Masz katalizatory?
     
  4. Sanndman powiedział/a:
    na odlaczonych sondach też masz takie dziwne wartości, jesli tak to bym obstawial DME
     
  5. Marcin1122 powiedział/a:
    Tak. Mam katalizatory.
     
  6. Sanndman powiedział/a:
    Przelec schemat i sprawdz czy wszystkie przewody masowe do DME sa 100% zmasowane. Jesli komp ma wszedzie dobra mase a takie kosmiczne wartosci to wydaje mi sie ze DME umiera.
     
  7. Marcin1122 powiedział/a:
    Też właśnie o tym myślałem. Sprawdzę i dam znać. Nie wiesz może czy wymiana kompa w tych autach jest bardzo skomplikowana?
     
  8. Sanndman powiedział/a:
    wyciagasz modul zakladasz nowy, przerzucasz kość z mapami jesli jest w podstawce, jesli na sztywno to programujesz ze starego i powinno byc ok.
     
  9. Marcin1122 powiedział/a:
    Myślałem też żeby pojechać do serisu BMW w Bydgoszczy bo oni mają pewnie dobry sprzęt i potrafią z lepszą dokładnością stwierdzić co jest problemem w aucie. Tylko nie wiem jak kosztowna będzie ta wyprawa. Jutro chyba zadzwonie i się spytam bo sam będę miał ciężko :)
     
  10. Sanndman powiedział/a:
    Do specialistów to najlepsze wyjscie. Być może to jakis banał a my możemy być na złym tropie.