Witam. Na początek powiem, że używałem opcji szukaj nie tylko tutaj ale też na innych forach. Znalazłem wiele postów i próbowałem wielu rzeczy ale bez rezultatu i dlatego zaczynam tu nowy wątek. Ok. Od początku.
Auto kupiłem w lipcu tego roku i od początku źle chodziło na gazie(instalacja zenith z 2009r), raz nawet strzeliło w kolektorze. Powodem aż tak bardzo złej pracy i strzału okazał się brak oringa pomiędzy puszką od filtra a przepływką i po założeniu chodziło lepiej ale nie idealnie.
Teraz auto źle pracuje na benzynie na wolnych obrotach a na gazie na wolnych dużo lepiej. Jeśli chodzi o jazdę to ogólnie muli z wolnych obrotów i na benzynie i na gazie, podczas wyprzedzania na benzynie jest lekko odczuwalne falowanie obrotów a na gazie wręcz szarpie i chwilowo łapie pełną moc a chwilowo zamula strasznie.
W aucie zostały wymienione:
-pompa wody wraz z czujnikiem (przy cieknącej pompie był problem z wolnymi obrotami prawdopodobnie przez bombel powietrza w układzie)
-przepływomierz( na starym działa tak samo, bez przepływki też tak samo, raz po zmianie przepływek dostał mocy na chwilę czyli około 0,5 km a óźniej to samo, dodam jeszcze, że kable od wtyczki przepływomierza mają popękane osłony)
-czujnik położenia wałka rozrządu( bez zmian)
-Czujnik położenia wału ( bez zmian z tym, że nie jestem pewien czy ten czujnik był od tego silnika czy od 4.0l bo kupiłem używany)
-Uszczelki pod kolektorem dolotowym, przepustnicą i odmą ( po tym zabiegu lepiej odpala na zimnym bo była nieszczelność pomiędzy przepustnicą i kolektorem, odmy nie wymieniałem bo poprzedni właściciel to zrobił aczkolwiek kolektor był trochę od oleju w środku)
-po odłączaniu wtrysków pokolei, za pomocą komputera na każdym jest reakcja a więc nie jest tak, że któryś wtrysk wcale nie działa
-sondy lamda na komputerze pokazują dziwne wartości (rząd cylindrów 1(110v), rząd cylindrów 2(-0,35v) jednak po zbadaniu miernikiem na odpalonym ciepłym silniku jest 0,44v na obydwóch a opór na ciepłym to 3,3 oma na obydwóch
-świece wykręcałem i sprawdzałem wzrokowo (są białe ale było to na chłodnym silniku i czuć było na nich niedopaloną benzynę).

Trochę tego jest ale będę wdzięczny za przeczytanie i jakiekolwiek sugestie :)