Odepnij przeływomierz (wtyczka) i będziesz widział, czy efekt jest taki sam.
Jak masz błąd przepustnicy i masz DPF, to nie będzie włączała się regeneracja, więc zrób z tym porządek jak najszybciej.
Sama przepływka to jakieś 600-700zł w zamienniku od Bosch, czy Pierburg. Nie radzę kupować tanich zamienników, bo podobno zdarzają się z nimi akcje zerokilometrowe, a jak się uda, to relatywnie szybko znowu powodują problemy (dosyć szybko się brudzą i wychodzi wtedy jakość i dokładność wykonania elementów bezpośrednio pomiarowych). Później nie wiesz o co faktycznie chodzi, bo "przecież przepływomierz wymieniłeś", a problem można odczytać tylko najczęściej na wartościach zmierzonego powietrza porównując je z wartościami docelowymi.
Co do Twojego objawu, to ja miałem identycznie jak zapomniałem dobrze wklicknąć rury powietrza z intercooler'a zaraz przed przepustnicą. Moc czasami była, czasami nie. Co ciekawe, nie wywaliło żadnego błędu z tej okazji.