Ja do M47N2 lałem również Valvo albo Motula i wszystko było lux ;)
Ja do M47N2 lałem również Valvo albo Motula i wszystko było lux ;)
Były:
VW Jetta A2
Opel Astra G Caravan
BMW E32 730i[*][*]
VW Passat B5 Variant
BMW E38 728iA
BMW E39 535iA
Audi A3 8P 2.0T++
Audi A6 C6 2.7 TDI++ Quattro
BMW E91 318d+
VW Phaeton 3.2
Astra GTC OPC Line
Mercedes CLK W209 200K lift
BMW E90 320dA 177KM 08'
Ale gęstość chyba w porządku. W sumie nie wiem dlaczego zamiast 5w30 jest zalewane od jakiegoś czasu 5w50... :D Dobrze tak więc markę oleju zmienię w obu wozach.
Wracając do szczelności mojego M57N2 to zauważyłem wyciek na końcu kolektora ssącego chyba na wysokości 6-go cylindra (jest nowy ma ok 30tys - wymieniłem ze względu na klapki) - czyli jednak problem z odmą ?HTN odśwież proszę zdjęcia w wątku :)
+ tak własnie sobie zdałem sprawę z czegoś co wystąpiło jakiś czas temu. Silnik w moim 7er chodził przez jakieś 20 minut na wolnych - nie chciałem zmarznąć ( w sumie mam webasto więc nie musiałem zostawiać silnika włączonego...) po złączeniu Drive i dodania gazu zauważyłem że za autem pojawił się biały dym - absolutnie nie była to para tylko dym, pomimo tego że posiadam DPF. Myślę, że podczas pracy na luzie po prostu gdzieś zaczął zbierać się olej i po dodaniu gazu olej ten przedostał się do komory i został spalony.
W takim razie w M47N2 olej również zostanie zmieniony na Motul - jednak nie wiem czy znajdę właściwy w przypadku gęstości 5w50. Jeżeli nie znajdę Motula to myślę, że ten będzie dobry VR1 RACING 5W50 ?
Last edited by maciek49912; 18-10-2016 at 17:24.
Skąd taka gęstość? 5W50? Jak jeździsz, że chcesz taką specyfikację lać - miasto, mieszanie, katujesz, dużo tras, czy jak? Taki olej, to bardziej przy mocniejszym katowaniu bym lał.
Co do Twojego brania oleju. To wada konstrukcyjna każdego 3,0 od BMW (nawet w modelach F). Zresztą i w innych markach występuje ten problem, ale nie każdy o nim wie (większość silników z turbo - Imprezy, Evo, czy TSI).
Nie próbuj wymieniać gumek pod kolektorem ssącym, bo to nie przez nie głównie leci. U mnie leciało na osiach klap wirowych. Tak, jak u Ciebie - leciało najbardziej przy 6-stym cylindrze, bo pompowane powietrze przez kolektor dolotowy z olejem rozbija się o ścianę i najwięcej właśnie tam spływało. Kombinowałem nawet z silikonem, ale ciekło dalej i stąd doszedłem, że musi lecieć właśnie przez ośki klapek.
Wymontowałem więc klapki i zakorkowałem kolektor. Założyłem nowe gumki pod kolektor, 1.000km i cała lewa strona dalej w oleju. No to zdjąłem, poprawiłem na silikon do uszczelniania misek olejowych (jest nieco twardszy po zaschnięciu, niż zwykły wysokotemperaturowy) i to pomogło. Nie dawało mi jednak spokoju to, że zażynam tak sobie DPFa, więc poszperałem w necie i na forum Subaru Imprezy WRX znalazłem właśnie rozwiązanie z zewnętrznym separatorem olejowym.
Żeby było zabawniej, międzyczasie wyczaiłem, ze M57N2 nie ma w ogóle separatora olejowego. Jest tylko ta pokrywka, która zresztą nie jest separatorem. Szczegóły znajdziesz w wątku o oil catch can.
Poniżej zdjęcie po 1.500km - tyle oleju się zebrało (pewnie poznajecie wieczko od plaka):
Resztę fotek i jak sobie zabudować separator znajdziesz w wątku.
U mnie brał relatywnie sporo oleju. Zdarzało się, że jak goniłem i mocno turbo ssało, to poleciało mi 400ml na trasie do Polski - ok. 800km.
Last edited by HTN; 18-10-2016 at 21:38.
W przypadku M57N2 wszystko jest tak jak u Ciebie czyli rozwiązanie jest, Gdy cisnę samochód mocno cieka dużo oleju, gdy jeżdżę spokojniej oleju znika mniej, wycieki tak jak u Ciebie...
Co do M47N2 to eksploatacja wygląda w ten sposób: 90% trasa, wysokie prędkości (160+) - oczywiście na autostradach, dużo wyprzedzania - średnia wychodzi spokojnie powyżej 65-70 km/h tak więc nie jest źle. Silnik pracuje ekstra ale przeraziłem się, gdy wgłębiłem się w temat "syntetyków" sprzedawanych u nas, a w Niemczech jako półsyntetyki. Wolał bym przedłużyć żywot samochodów niż skracać, ponieważ bardzo lubię te wozy :))
Last edited by maciek49912; 18-10-2016 at 21:29.
HTN czy po zrobieniu tego separatora samochód w ogóle przestał "brać" olej ?
Nie. Separator olejowy tylko zbiera olej.
Jedyną opcją na zatrzymanie brania oleju odmą jest znalezienie na tyle efektywnego separatora, który można zamontować pod kopułką odmy. W grę nie wchodzą żadne fabryczne. Filcowy (bardziej efektywny) sam u siebie sprawdziłem i dolot niestety był również zalany. Może coś tam pomagał, ale wg mnie jego efektywność nie jest zadowalająca.
Podsumowując: "ten typ tak ma". 0,5l/1000km według mnie to nie jest dużo, szczególnie, że nie żałujesz. Odejmij trochę gazu na trasach i zejdzie Ci do 200ml/1000km.
Miałem wcześniej Mondeo 2,5 turbo i tamten przy mocnym katowaniu (220km/h gdzie się dało) potrafił wziąć 1l/800km. Przy spokojnej jeździe było ok. 500ml/1000km. Wszystko też szło odmą, ale w tamtej benzynie olej spalony przez silnik nie jest taki szkodliwy, jak w dieslu z klapami wirowymi i DPF'em. Nawiasem mówiąc, ten silnik Volvo mega dużo wytrzymał, a pastwiłem się nad nim okrutnie. 65.000km bez najmniejszych problemów z motorem.
Last edited by HTN; 20-10-2016 at 19:45.