Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: E38 - Wymieniam tłumik drgań na końcu wału - co wymienić przy okazji?

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Jaki założyłeś łącznik gumowy? No i czy nie jest założony odwrotnie, bo się da :) Wtedy właśnie dzieją się cuda.
    pozdrawiam Bartek

  2. #2
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    No to jest przyczyna.

    https://www.czescidobmw.pl/, będziesz miał za dwa dni w domu.

    Natomiast Lobro jak I GKN kosztuje prawie tyle co ten z ASO. No może 100-150 PLN taniej w najlepszym przypadku. Jak ja kupowałem ze 4 lata temu do siebie to wziąłem ASO, bo kosztował 50 PLN drożej. I dostałem Lobro :)

    Niestety kolejna zła wiadomość to taka, że przy wymianie tego przegubu homokinetycznego powinno się waważać wał. To jest duża masa, która trudno, żeby nie biła, bo jest ciężka jak cholera i ma duży promień.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 10-10-2016 o 21:49
    pozdrawiam Bartek

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Prezeslaw
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    641
    BMW
    E38 4.0 M60
    Skąd
    Warszawa
    No to wymienione. Przegub homokinetyczny Lobro i do tego podpora Meyle (chyba) - stara podpora trochę grzechotała po demontażu, więc wymieniłem. W nagrodę za wkład czasu i pieniędzy wibracje w napędzie nie ustąpiły, za to od 160 km/h dochodzi charakterystyczne dla starego Jelcza dudnienie (nie głośno, ale jest a nie było). Starych części nie wyrzucałem. Na wyjściu ze skrzyni jest lekki luz na łożysku. Ktoś coś poradzi?
    To co, że diesel? Pewnie świece zalane;)

  4. #4
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    dyferencjał w takim razie bym obstawiał

    ale równie dobrze może być już zajechana skrzynia

    wał wyważony?

    obstawiam tak

    wibracje wał, możliwe, że ktoś go kiedyś już źle złożył lub złożył z dwóch różnych wałów przód I tył I nie wyważył

    dudnienie, dźwięki itd. dyferencjał, typowe dźwieki

    jest to o tyle dziwne, że BMW te dwa elementy ma niezwykle mocne, chyba najmocniejsze na rynku. Albo to auto ma kolosalny przebieg, albo ktoś je ciągle upapał
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 25-10-2016 o 13:31
    pozdrawiam Bartek

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Prezeslaw
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    641
    BMW
    E38 4.0 M60
    Skąd
    Warszawa
    Dudnienie pojawiło się dopiero po wymianie podpory i przegubu homokinetycznego. Tak to były tylko wibracje na budzie. Dyfer powinien być ok, przebieg auta nieduży i na miarę możliwości potwierdzony (230 000). Wału nie wyważałem, ale nie wyglądał na składak, choć może warto sprawdzić. Skrzynia chodzi całkiem dobrze i ma wymiany oleju przeprowadzane na czas.
    To co, że diesel? Pewnie świece zalane;)

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Velocityraptor
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    315
    BMW
    było E38 750i, będzie E38 750i
    Skąd
    OKR
    Buczenie podobnie jak u mnie, po wymianie przegubu (Pascal), podpory (Meyle) i tej gumy na przodzie. Czy przy gwałtownym przyspieszaniu między 40-50 km/h uderza wał w podłogę?
    -------------------------------------
    Broń Masowego Wyprzedzania.

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Prezeslaw
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    641
    BMW
    E38 4.0 M60
    Skąd
    Warszawa
    Nic nie uderza. Jakiekolwiek problemy zaczynają się powyżej 130/140 km/h (wibracje), buczenie (160 km/h). Można deptać, gonić i nie ma dodatkowych atrakcji.
    To co, że diesel? Pewnie świece zalane;)

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Velocityraptor
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    315
    BMW
    było E38 750i, będzie E38 750i
    Skąd
    OKR
    Czyli podejrzana podpora z Meyle (miękka jak diabli).
    -------------------------------------
    Broń Masowego Wyprzedzania.

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Prezeslaw
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    641
    BMW
    E38 4.0 M60
    Skąd
    Warszawa
    To jaką podporę wstawić, skoro "nawet w Lemforderze siedzą polskie NSK"? Może wezmę wał do wyważania i przy okazji wymienię podporę jeszcze raz albo wrzucę starą, a przegub zostawię nowy. Czy jeśli słychać lekkie grzechotanie w starej podporze, jak się nią zakręci po wyjęciu z auta, to już nie ma, co montować?
    To co, że diesel? Pewnie świece zalane;)

  10. #10
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    ile razy mówię, że meyle to badziew chiński, to nie chcecie mnie słuchać :)

    Podpora może być lemfordera, febi czy swaga, ale łożysko trzeba wyjąć i wprasować jakieś dobre, Koyo jest w tej chwili najlepszym, ale w tym zastosowaniu to sprawdzi się i Timken, jak i SKF czy FAG. Łożyska nie może być słychać w ogóle, nie może też mieć luzu. Grzechotanie to już agonia łożyska.

    Guma na przodzie może być założona w obie strony. Jest na niej napisane, w którą ma być założona, odwrotnie właśnie wibruje.
    pozdrawiam Bartek

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-03-2020, 09:51
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-01-2017, 07:42
  3. [silnik] e38 wymiana odmy co jeszcze przy okazji wymienić
    Przez janus w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 03-05-2016, 12:28
  4. Tak przy okazji e46 Biłgoraj
    Przez majster33 w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-04-2016, 19:26

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •