Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 42

Wątek: Łącznik elastyczny wału - jakiej firmy polecacie?

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2008
    Posty
    267
    BMW
    e38 728 lift ,e53 X5,e65 750i, e66 750li
    Skąd
    Siemianowice Sl
    Pytanko w temacie wibracji ja mam wibracje odczuwalne od wału w momenecie odpuszczania nogi z gazu powyżej 120 km jak znowu delikatnie zaczynam przyspieszać wibracje mijają dodam że łącze elastyczne wymieniłem a podpora wyglądała dobrze może macie jakieś pomysły

  2. #22
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Przyszedł łącznik. Sprytnie opisane na opakowaniu "Meyle Germany" i nic więcej w tym temacie :). No nic, tak, jak pisałem - zobaczymy ile to warte.

    Powiedzcie mi o co chodzi z tą "twartością wahaczy". Tak, jak wcześniej pisałem - pojęcie dla mnie abstrakcyjne, bo przecież elementy zawieszenia powinny być bardzo sztywne. Czym to się objawia? Sprężyny/amory to sobie mogę wyobrazić, ale "twarde wahacze"...???
    @HTN Co do tej twardości wahaczy to bujda na resorach. Niektórzy mają bujną fantazję i jak mu przytakniesz to następny ma już z tego super temat bo zapłacił raz tyle za coś co można mieć taniej w tej samej a może i w lepszej jakości :tape2: hahaha
    Oczywiście ,ze myślę tak jak TY HTN i zawieszenie auta tzn wahacze mają być sztywne a za resorowanie i komfort odpowiadają amortyzatory,sprężyny i ogumienie oraz rozmiar kół na jakich auto jezdzi.
    Na forum naprawdę czasami można się głupot naczytać i nie warto nawet nad tym rozmyślać.
    Są tacy którym trzeba przytaknąć bo oni mają wrażenie że są najmądrzejsi a jak im przytakniesz to czują sie naprawdę docenieni. :first::bump2::bump2::bump2:

    Cytat Zamieszczone przez xenon Zobacz posta
    Pytanko w temacie wibracji ja mam wibracje odczuwalne od wału w momenecie odpuszczania nogi z gazu powyżej 120 km jak znowu delikatnie zaczynam przyspieszać wibracje mijają dodam że łącze elastyczne wymieniłem a podpora wyglądała dobrze może macie jakieś pomysły
    Poduszka pod silnikiem, poduszka pod skrzynią ,koła,podpora wału. Obstawiam którąś poduszkę.
    No chyba ,że wał ktoś źle kiedyś poskładał.
    Jeszcze jedno.....Geometrię z tyłu masz dobrą ?
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 13-10-2016 o 23:34

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2016
    Posty
    130
    BMW
    E65 730d
    Skąd
    Wodzisław Śląski

    Post

    Odnośnie zawieszenia, to dałem do wyceny całe zawieszenie firmie, która zajmuje się regeneracją wahaczy, drążków i końcówek. Po znajomości wychodzi 1100zł za regenerację całego zawieszenia, wraz z drążkami i końcówkami. Wielu znajomych twierdzi, że taka regeneracja jest o wiele trwalsza od jakiegoś Lemfordera etc, a cena za całe zawieszenie tył + przód wychodzi tyle, ile musiałbym dać za 2 wahacze z Lemfordera, a ogólnie stosunek cena/jakość jest bezkompromisowy. Przekonałem się o tym już w mojej byłej W203, myślę że do e65 też będą potrafili dorobić konkret, do końca roku mam w planie taką regenerację.
    Ostatnio edytowane przez Polus111 ; 13-10-2016 o 12:15

  4. #24
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez miro Zobacz posta
    @HTN Co do tej twardości wahaczy to bujda na resorach. Niektórzy mają bujną fantazję i jak mu przytakniesz to następny ma już z tego super temat bo zapłacił raz tyle za coś co można mieć taniej w tej samej a może i w lepszej jakości hahaha
    Oczywiście ,ze myślę tak jak TY HTN i zawieszenie auta tzn wahacze mają być sztywne a za resorowanie i komfort odpowiadają amortyzatory,sprężyny i ogumienie oraz rozmiar kół na jakich auto jezdzi.
    Na forum naprawdę czasami można się głupot naczytać i nie warto nawet nad tym rozmyślać.
    Są tacy którym trzeba przytaknąć bo oni mają wrażenie że są najmądrzejsi a jak im przytakniesz to czują sie naprawdę docenieni.
    chłopie ile ty lat spędziłeś na pracy przy autach?

    słyszałeś, że tuleje w wahaczach przednich masz olejowe? A wiesz, że Meyle są prawie bez oleju? Jak przetniesz Meyle i inne tuleje to widać zmienioną proporcję gumy do oleju. Nie wiem jak mam to lepiej wytłumaczyć. Miałeś jakiekolwiek tuleje Meyle HD w ręku i sprawdzałeś ich sztywność? Nawet zwykłe tuleje nie olejowe Lemfordera od tych Meyle HD są dużo bardziej miękkie. Nie musi być Lemforder cokolwiek innego zgodne z OEM, TRW, FEBI, co sobie życzysz.

    Jak uważasz, że za twardość zawieszenia odpowiada tylko amortyzator i sprężyny to dlaczego ludzie zakładają poliuretan? Poliuretan w wahaczach potrafi wyrwać ich mocowania na standardowym setupie sprężyn i amorów, dlaczego zatem nie dzieje się to ze zwykłymi tulejami gumowo metalowymi?

    Widziałeś kiedyś auto na szarpakach pod spodem jak pracują wszystkie tuleje? Nadal uważasz, że nie mają żadnego wpływy na amortyzację i tłumienie udarów oraz dgrań?

    Ogarnij się zanim będziesz się z innych nabijać. Z pokorą przyjmuj wiedzę innych, którzy pracowali na to latami.

    A przede wszystkim myśl logicznie i analizuj, ucz się.

    Wyobraź sobie, że niektórzy są tutaj inżynierami i pracują w zawodzie wiele lat, a nie tylko czerpią wiedzę z internetu, warto się od nich czegoś nauczyć.

    Poza tym nie napisałem o tym, że Meyle jest złe, tylko, że jest chińskie oraz twardsze. Każdy kto kupuje takie produkty musi mieć tego świadomość. Znam wielu ludzi, którzy założyli Meyle HD i było dla nich mało komfortowe i wrócili do serii.

    Z chińczykiem jest tak, że nigdy nie wiesz co trafisz od strony jakości. Jednemu się uda, a drugiemu nie, mi kiedyś w nowym Febi wypadł sworzeń w wahacza przedniego i e34 skończyło żywot na drzewie. Okazało się, że to Febi było chińskie, dlatego wyżej kolegę na to uczuliłem.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 13-10-2016 o 12:52
    pozdrawiam Bartek

  5. #25
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez Polus111 Zobacz posta
    Odnośnie zawieszenia, to dałem do wyceny całe zawieszenie firmie, która zajmuje się regeneracją wahaczy, drążków i końcówek. Po znajomości wychodzi 1100zł za regenerację całego zawieszenia, wraz z drążkami i końcówkami. Wielu znajomych twierdzi, że taka regeneracja jest o wiele trwalsza od jakiegoś Lemfordera etc, a cena za całe zawieszenie tył + przód wychodzi tyle, ile musiałbym dać za 2 wahacze z Lemfordera, a ogólnie stosunek cena/jakość jest bezkompromisowy. Przekonałem się o tym już w mojej byłej W203, myślę że do e65 też będą potrafili dorobić konkret, do końca roku mam w planie taką regenerację.
    Z tyłu masz 10 tulei na zawieszeniu + 3 trzymające most. Jak się wstępnie dowiadywałem sama robocizna za wymianę to przedział 800-1400PLN i przy dobrych wiatrach jest to pełny dzień roboty.

    Zakładając, że wszystkie elementy starego zawieszenia będą nadawać się do regeneracji, to szybko licząc materiały, amortyzacja użytych maszyn, zużyty prąd, dodatkowy czas (przy wymianie zwyczajnie ściągasz stary element i zakładasz nowy, przy regeneracji masz dodatkowy czas na regenerację), coś mi ciężko uwierzyć w te 1100PLN.

  6. #26
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Regeneracja wahaczy polega na regeneracji sworzni, tuleje wprasowują Ci takiej firmy jakiej sobie życzysz. Tuleje dorabia się na wymiar tylko w przypadku braku możliwości ich zakupienia i to kosztuje dużo, bo to kompletny custom. A jak tuleja jest nieregularna, czyli nie jest pełna to jej dorobienie jest niemożliwe.

    Z tego co ja się dowiadywałem w zależności od lokalizacji jeden sworzeń to koszt od 50 do 100 netto. Generalnie zawsze wychodzi taniej w przypadku zawiasu premium do droższych aut, ale nigdy się nie odważyłem, może niesłusznie...

    Kolega mógłby dokładnie opisać co wchodzi w skład tych 1100 PLN, bo mi się wydaje, że tylko regeneracja sworzni plus wyprasowanie i wprasowanie nowych tulei. W e65 na tyle są cztery sworznie. Cena tulei raczej nie wliczona.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 13-10-2016 o 13:40
    pozdrawiam Bartek

  7. #27
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Tommo
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    328
    BMW
    TTRS 438 KM i 617 Nm Lex RX450h
    Skąd
    Nowe Miasto nad Pilicą
    ttrol w którym wahaczu z przodu jest olej w gumie?

  8. #28
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Cytat Zamieszczone przez Tommo Zobacz posta
    ttrol w którym wahaczu z przodu jest olej w gumie?
    Też sie o to miałem zapytać bo ja nigdy tego nie zauważyłem.

  9. #29
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    tuleja 31 12 6 765 991

    wahacz przedni 31 12 6 774 831 oraz korespondujący na drugą stronę

    te tuleje są olejowe począwszy od e34/e32. Oczywiście układ tego wahacza w e32/e34 jest inny, widocznie wleczony jest lepszy niż pchany i to zmienili w e39/e38 i pozostało do dziś.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 13-10-2016 o 15:32
    pozdrawiam Bartek

  10. #30
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Tommo
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    328
    BMW
    TTRS 438 KM i 617 Nm Lex RX450h
    Skąd
    Nowe Miasto nad Pilicą
    Aż wziąłem z ciekawości niedawno wymieniony wahacz i przewierciłem tulejkę na wylot. I wylał się olej, choć nic z wyglądu zewnętrznego nie wskazywało, że tam się znajduje. Chyba jednak dobrze zrobiłem że wymieniłem je na oryginały.

Podobne wątki

  1. [zawieszenie] Jakiej firmy amortyzatory i sprężyny do E32?
    Przez Florens w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-04-2015, 16:09
  2. [zawieszenie] Jakiej firmy łożyska do E32?
    Przez Florens w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-09-2014, 07:46
  3. Uszkodzony łącznik wału , podpora wału ?
    Przez GRABA730i w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-10-2012, 14:56
  4. Jakiej firmy opony polecacie?
    Przez tomcad w dziale Felgi, opony, itp.
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-03-2008, 19:46

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •