Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 31 do 40 z 42

W±tek: £±cznik elastyczny wa³u - jakiej firmy polecacie?

  1. #31
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar miro
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Sk±d
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    @Tommo a kupowa³e¶ w ASO czy Lemfordery czy TRW ?
    No OK ale mam pytanie.... Czy w tulejach Lemfordera jest olej czy nie ma?
    Ja teraz zamontowa³em tuleje w³a¶nie Meyle HD i nie odczu³em ró¿nicy w komforcie.
    Przyznam siê ,¿e trochê siê cz³owiek tego w ¿yciu nawymienia³ ale nigdy w tym dziur nie wierci³em ani nie wnika³em w temat.
    Kwalifikowa³a siê do wymiany to by³a wymieniana i poprawa w prowadzeniu auta zawsze by³a

  2. #32
    Vip Vip Awatar ttrol
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Sk±d
    Zgorza³a/Warszawa
    Olej jest w ka¿dej znanej firmie. Natomiast nie ma w kraftach itd. W najtañszych nie ma.
    pozdrawiam Bartek

  3. #33
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar miro
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Sk±d
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    W Meyle hd jest czy nie.???
    Sprawdza³e¶ kiedy¶ ?
    Co w sumie ma za zadanie jak ja nie odczu³em specjalnie ró¿nicy,mo¿e nawet wcale prócz tego,¿e jest stabilniejszy,sztywniejszy na drodze a ju¿ na pewno w zakrêtach.
    Przecie¿ zakres pracy wahacza to z 15-20 stopni nie wiêcej.
    Mo¿e w trakcie mocnego hamowania ma to jakie¶ znaczenie ?
    Patrz : 2 szt Lemiego http://allegro.pl/lemforder-tuleja-w...981941404.html
    2 szt Meyle http://allegro.pl/tuleje-wahacza-bmw...940265971.html
    Ostatnio edytowane przez miro ; 13-10-2016 o 19:00

  4. #34
    Vip Vip Awatar ttrol
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Sk±d
    Zgorza³a/Warszawa
    Napisa³em wy¿ej o rozcinaniu Meyle HD. Tam te¿ jest olej.

    Te tuleje w tych wahaczach maj± zakres pracy praktycznie od skrajnego po³o¿enia do skrajnego w poziomie kiedy skrêcasz ko³ami na postoju. Zauwa¿ równie¿, ¿e si³a od¶rodkowa jest przenoszona na belkê pomocnicz± tylko i wy³±cznie przez cztery mocowania wahaczy przednich, tutaj punkt trzeci, czyli poduszka amortyzatora ma mniejsze znaczenie, aczkolwiek ma i dlatego te¿ jest mocowana na trzy tak masywne ¶ruby. A teraz pomy¶l, ¿e jedziesz szybko w ciasnym ³uku, ¿e a¿ opona chce zej¶æ z felgi. Wtedy w³a¶nie wszystko idzie na te tuleje. Potem na belkê, a potem na szkielet. Za³ó¿my, ¿e to jest 2G, zupe³nie do osi±gniêcia na dobrych oponach i trakcji przy odwadze kierowcy(w ka¿dym razie auto musi to wytrzymaæ bez usterki). Przód auta to jest jakie¶ 800kg lekko w 7er. Czyli masz 1.6 tony na cztery tuleje, dwie ci±gnie, a z drugiej strony pcha. To jest kalkulacja z grubsza, jednowymiarowa, ale daje wyobra¿enie o si³ach jakie dzia³aj± na te tuleje.

    Tak siê wydaje, ale model pracy ca³ego zawieszenia takich aut to jest niez³a zabawa.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 13-10-2016 o 19:10
    pozdrawiam Bartek

  5. #35
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Tommo
    Do³±czy³
    Aug 2013
    Posty
    328
    BMW
    TTRS 438 KM i 617 Nm Lex RX450h
    Sk±d
    Nowe Miasto nad Pilic±
    @miro kupi³em na Litwie ori. Wierci³em tez orygina³y.

    Ja my¶lê ¿e ten olej ma w g³ównej mierze kompensowaæ udarowe uderzenia po przeje¼dzie przez nierówno¶ci, krawê¿niki, studzienki itp. Te wahacze naprawde ciê¿ko pracuj± jak ttrol pisze, dlatego s± tak masywne i drogie przy okazji.

  6. #36
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar miro
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Sk±d
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Ok Wszystko mi siê zgadza co zosta³o wy¿ej napisane ale nie rozumiem w czym Meyle hd jest gorszy ? Ma tylko wiêcej tego "miêsa" tej gumy która jest wg mnie dobrej jako¶ci.
    S± przez to jak oni to nazywaj± wzmocnione i mo¿e przez to minimalnie s± twardsze ale nie popêkaj± tak szybko jak standardowe.
    Przecie¿ to nie jest tak ,¿e sa nie do ruszenia bo nawet jak siê d³oni± za wahacz chwyci to mo¿na nim lekko naci±gaæ ( przeginaæ) chocia¿ nie tak mocno jak orygina³em.
    Wg mnie to co najwa¿niejsze przy takiej wymianie to poprawny monta¿ tulei w wahaczu.
    Sprawa komfortu to mo¿e z 5-10% ró¿nicy miêdzy ori a Meyle hd. Nie powiem ,¿e ca³kowicie jest to to samo ale bez przesady bo jazda na feldze 18 a 19 cali jest bardziej odczuwalna.

  7. #37
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar HTN
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Sk±d
    okolice Frankfurtu / Wroc³aw / Kotlina K³odzka

    Post

    Moje poprzednie wahacze "banany" by³y ju¿ tak miêkkie, ¿e przy mocniejszym hamowaniu auto odbija³o do ty³ i lekko zabuja³o, jakby amortyzatora w ogóle nie by³o. Tak¿e skoro Meyle s± bardziej sztywne, to chyba takie co¶ bardziej mi pasuje.

    Wymieni³em banany na Mapco i na szarpakach nic nie wychodzi, a mimo to zawieszenie lubi czasami stukn±æ. Pojecha³em do bardziej oblatanego diagnosty i pokaza³ mi jak g³êboko odchyla siê przednia tuleja banana i mówi³, ¿e przy mocniejszym uderzeniu to ona musi powodowaæ pukniêcie.

    Co do produktów chiñskich, to du¿o pracujê z dostawcami stamt±d i wiem, ¿e technicznie ciê¿ej z nich wycisn±æ to, co w np. w Niemczech i trzeba wiêcej cierpliwo¶ci, spotkañ i multiplikacji rozwi±zañ, ale je¶li chodzi o jako¶æ samego materia³u, to jest praktycznie to samo, co na naszym kontynencie. Z mojego ponad 8-letniego do¶wiadczenia jednak najgorszy dostawca to niestety Francja. Z nimi wiecznie mamy problemy i znacznie bardziej wolê robiæ z Chiñczykami. Bardziej jednak tutaj chyba istotne jest kto robi sprawdzenie jako¶ci, a co z tym zwi±zane - jak ostro s± sprecyzowane wymagania techniczne do jej sprawdzenia. Jak widzê, ¿e firma jest niemiecka, a produkcja chiñska, to jestem o wiele spokojniejszy, ni¿ jak widzê chiñsk± firmê, która u siebie produkuje.

    Swoj± drog±, kupi³em komplet wahaczy typowo chiñskich (firma i produkcja). Gdyby siê nie rozwali³y po 2.000km pierwszy i po kolejnych 2.000km drugi, to by³y ca³kiem spoko :). No, ale trwa³o¶æ tutaj nie podo³a³a.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 13-10-2016 o 20:56

  8. #38
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar miro
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Sk±d
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    @HTN a co to mia³e¶ za Chinki ? Czy nie SRL ?

  9. #39
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2016
    Posty
    130
    BMW
    E65 730d
    Sk±d
    Wodzis³aw ¦l±ski
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Regeneracja wahaczy polega na regeneracji sworzni, tuleje wprasowuj± Ci takiej firmy jakiej sobie ¿yczysz. Tuleje dorabia siê na wymiar tylko w przypadku braku mo¿liwo¶ci ich zakupienia i to kosztuje du¿o, bo to kompletny custom. A jak tuleja jest nieregularna, czyli nie jest pe³na to jej dorobienie jest niemo¿liwe.

    Z tego co ja siê dowiadywa³em w zale¿no¶ci od lokalizacji jeden sworzeñ to koszt od 50 do 100 netto. Generalnie zawsze wychodzi taniej w przypadku zawiasu premium do dro¿szych aut, ale nigdy siê nie odwa¿y³em, mo¿e nies³usznie...

    Kolega móg³by dok³adnie opisaæ co wchodzi w sk³ad tych 1100 PLN, bo mi siê wydaje, ¿e tylko regeneracja sworzni plus wyprasowanie i wprasowanie nowych tulei. W e65 na tyle s± cztery sworznie. Cena tulei raczej nie wliczona.
    Zorientujê siê konkretniej jeszcze. Z tego co pamiêtam, to naliczy³ ³±cznie 30 elementów do regeneracji (w tym tuleje, sworznie i dr±¿ki). Ogólnie fabryczne tuleje mo¿na dokupiæ tylko dwie z ty³u z tego co pamiêtam, wszystkie inne bêd± dorabiali indywidualnie, nawet dr±¿ki jako¶ robi±. Sprawa wygl±da tak, ¿e zabieraj± zdemontowane elementy i za tê cenê (chyba) po kilku dniach odbieram gotowe. Dowiem siê konkretnie, bo mo¿e chodzi³o o sam materia³ albo sam± robociznê. W przypadku ma³ych zleceñ typu 2 wahacze, to cena 100z³ za tulejê, przy ca³ych kompletach wielowahaczy idzie siê dogadaæ z tego co mówili, wiêc obstawiam ¿e to cena za ca³o¶æ :). Ale ciekawi mnie teraz jak zregeneruj± te olejowe tuleje?
    Ostatnio edytowane przez Polus111 ; 14-10-2016 o 10:31

  10. #40
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar HTN
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Sk±d
    okolice Frankfurtu / Wroc³aw / Kotlina K³odzka
    Cytat Zamieszczone przez miro Zobacz posta
    @HTN a co to mia³e¶ za Chinki ? Czy nie SRL ?
    Szlag wie. Nie by³o ¿adnego oznaczenia na pude³ku ani elementach. Jutro jeszcze dok³adnie obejrzê inne wahacze, mo¿e co¶ znajdê.

    EDIT 16.10.2016:
    Wymieni³em ³±cznik i pojecha³em w d³ug±. No jest ró¿nica. Auto ju¿ nie wibruje przy przyspieszaniu. Sama guma nie by³a jako¶ specjalnie uszkodzona, pêkniêcia bardzo sporadyczne (typowe dla postarza³ej gumy). Luzy niewielkie, ale w nowa cze¶æ by³a bardziej sztywna. W pewnym momencie nawet zw±tpi³em, czy zak³adaæ t± now±, ale po je¼dzie próbnej ró¿nica w zachowaniu auta jest spora. Popatrcie sami:
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 16-10-2016 o 09:51

Podobne w±tki

  1. [zawieszenie] Jakiej firmy amortyzatory i sprê¿yny do E32?
    Przez Florens w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-04-2015, 16:09
  2. [zawieszenie] Jakiej firmy ³o¿yska do E32?
    Przez Florens w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-09-2014, 07:46
  3. Uszkodzony ³±cznik wa³u , podpora wa³u ?
    Przez GRABA730i w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-10-2012, 14:56
  4. Jakiej firmy opony polecacie?
    Przez tomcad w dziale Felgi, opony, itp.
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-03-2008, 19:46

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •