Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: Pompa wspomagania

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar phdream
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    764
    BMW
    E38 740i 6M
    Skąd
    Olsztyn
    Cytat Zamieszczone przez miro Zobacz posta
    A nie lepiej kupić pompę taką jaka ma być ? Przecież to grosze w używkach a to co Ty kombinujesz to istne druciarstwo.
    Jak zlapiesz kapcia to nie zakładasz zapasowki bo inna felga i to druciarstwo? Czy zmieniasz mimo tego ze inny rozmiar, ale auto nadal w ruchu?!

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Dziś zamawiasz pompę ,jutro masz i auto ciągle w ruchu .
    Co do koła to nie druciarstwo ale z tą pompą to juz niestety dla mnie tak.
    P.S. Co do zapasowego koła to mam piątą taką samą felgę więc nie ma lipy

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    356
    BMW
    E36 M40B18 -------E34 M20B20 ------- E38 M60B40 ------- K589 K1200RS
    Skąd
    Niepołomice
    No wiec jeśli się tak bardzo upierasz przy pompie od nivo to sprawa wygląda następująco.

    Najlepiej zdemontować caly układ wspomagania lącznie z przekladnia.
    Dobrze wszystko wyplukac, weże, przekladnie i wszystko co po drodze miedzy pompą, przekladnia a zbiorniczkiem.
    Robisz tego by-pass'a o którym mówili koledzy tak aby na dodatkowej cekcji nie wytważalo się ciśnienie.
    Nastepnie montujesz ową pompe, podpinasz wszystkie węże.
    Najlepiej byłoby zastosować też zbiornik od wersji z Nivo aby nikt w przyszłości nie wpadł na pomysł żeby wlać tam ATF.
    Zalewasz to wszystko nowym plynem najlepiej CHF11.
    Uruchamiasz silnik, czekasz az się odpowietrzy i powinno wszystko być ok.

    Potem tylko niespokojny sen z myslą o tym czy na 100% wyplukales cały ATF ze starego układu bo LHM + CHF może się pienic i tym samym zarzniesz pompe i przekładnie.

    Wiec skoro już wszystko wiesz to do dzieła.

    Jak już się uporasz z tą przeróbką napisz jak się to spisuje.
    Czy wspomaganie chodzi tak samo czy są jakies róznice.

    Pozdrawiam

  4. #4
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Ale macie problem z tymi olejami. Ogólnie nie należy mieszać mineralnych z syntetycznymi i to wszystko. ATF do dexrona II jest mineralny, tak samo jak LHM i CHF7.1. Wiele razy mieszałem te oleje u siebie i wszystko szczelne do dzisiaj, poza pompą wspomagania, która miała prawo po tylu latach lekko pociec. Auto miało wtedy jakieś 20 lat.

    To, że układy zaczynają lecieć w głównej mierze jest spowodowane brakiem okresowej wymiany oleju oraz starzeniem się uszczelek.

    Jednakże jak kolega wyżej zaleca, zmiana z oleju mineralnego na syntetyczny np. CHF11 jest dość ryzykowne i w sumie zbyteczne, nawet po wypłukaniu układu(jeżeli jest nivo w aucie, układu nie da się wypłukać bez rozbierania, taka dygresja, bo autor wątku nie ma nivo). To, że minerały ciągną wodę, można zrekompensować ich okresową wymianą, niż ryzykować zalanie syntetykiem, które może pójść przez uszczelki elegancko.
    pozdrawiam Bartek

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar phdream
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    764
    BMW
    E38 740i 6M
    Skąd
    Olsztyn
    Wielkie dzięki za wszelkie informacje. Wszystko wyjaśnione.

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    No to jak juz temat się w sumie tak rozwiną to ja mam pytanie czysto merytoryczne.
    Czy ktoś stosował do układu wspomagania ceramizer ? http://www.ceramizer.pl/sites/all/pl...kierownica.pdf
    Nie chodzi mi o jakąś naprawę tylko o przedłużenie układowi żywota.
    Wymieniałem nie dawno wszystkie płyny ustrojowe i oleje no i również oczywiście płyn w układzie wspomagania i poziomowania CHf11s. Mam Dynamic Drive i może by było warto taki ceramizer zaaplikować ?
    Ostatnio edytowane przez miro ; 22-09-2016 o 20:59

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    356
    BMW
    E36 M40B18 -------E34 M20B20 ------- E38 M60B40 ------- K589 K1200RS
    Skąd
    Niepołomice
    A co ten ceramizer mial by niby zrobic w tym ukladzie poza zmiana kinematyki oleju tzn glownie jego gestosci

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Własnie on nie zmienia nic w gęstości oleju tylko.........otwórz sobie linki które dałem wyżej i sobie poczytaj.

    Edit zobasz sobie i jak chcesz to wierz a jak nie chcesz to nie wierz https://www.youtube.com/watch?v=ge_GyXjIb5g
    Ostatnio edytowane przez miro ; 23-09-2016 o 22:11

  9. #9
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    ASO lub partner ZF
    pozdrawiam Bartek

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    356
    BMW
    E36 M40B18 -------E34 M20B20 ------- E38 M60B40 ------- K589 K1200RS
    Skąd
    Niepołomice
    dla mnie tak wyglądają wszystkiego rodzaju ceramizery i inne badziewia.
    https://www.youtube.com/watch?v=03pkSNERdcI

    ale jeśli wlanie tego cuda poprawi Ci humor to zalecam stosować co weekend ;)

Podobne wątki

  1. Pompa wspomagania
    Przez Bercik_e23 w dziale Seria e23
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 03-04-2019, 08:35
  2. Pompa wspomagania
    Przez Piter30 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-08-2012, 21:24
  3. [pozostale] pompa wspomagania
    Przez mazur pl w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-02-2012, 18:42
  4. [silnik] Pompa wspomagania!!
    Przez Adus81 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 22-12-2011, 21:07

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •