bmw e65 740d falujące obroty podczas przyspieszania do 1500 obr

Wątek: bmw e65 740d falujące obroty podczas przyspieszania do 1500 obr

  1. lysy_k powiedział/a:
    Dodam od siebie

    4203 4203 glow control unit
    sterownik swiec zarowych

    4373 4373 Plausibilitaet Luftmassen przeplywomierze ale na ten blad moze powodowac slabo dmuchajaca turbina lub turbiny

    3F35 3F35 boost air hose monitoring im Leerlauf (Charge air tube monitoring at idle) prawdopodobnie zapieczone lopatki zmiennej geometrii lub uszkodzone nastawniki zmiennej geometrii

    4191 4191 air charge pressure controller
    problem z doladowaniem wynika z powyzszych dwoch bledow


    Inpa tego silnika nie diagnozuj skrypty nie za bardzo masz w tej inpie bo nawet interpretacja bledow jest angielsko-niemiecka, minimum to DIS


    Wierz lub nie ale falowanie jest tylko i wylacznie od sprzegla hydrokinetycznego, wiem to niestety z doswiadczenia w uzytkowaniu 740d nie domniemania
     
  2. cursor powiedział/a:
    3F35 3F35 boost air hose monitoring im Leerlauf (Charge air tube monitoring at idle) prawdopodobnie zapieczone lopatki zmiennej geometrii lub uszkodzone nastawniki zmiennej geometrii
    Co to za brednie?
    Błąd dotyczy w dosłownym tłumaczeniu monitorowanie rury dolotu na biegu jałowym.
    Takie błędy miałem w innych silnikach jak była nieszczelność w rurze dolotu.
    Błąd wskazuje nieszczelność między turbo, a kolektorem ssącym na biegu jałowym, a więc w momencie gdy jeszcze nie ma doładowania

    4191 4191 air charge pressure controller
    To akurat wskazuje na błąd sterownika turbiny.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
     
  3. palekkk powiedział/a:
    Co do nieszczelności to znalazłem ja na wężu tym co idzie od filtra powietrza przez przepływke do turbiny i jest on plastikowy był źle nałożony na turbine i jeszcze od niego odchodzi taki mały gumowy i wchodzi w metalowa rurkę to w nim była dziurką ... lecz po złożeniu wszystkiego z nowym gumowym wezykiem auto faluje dalej... przy uszkodzonym bądź zapieczonym ciegle nastawnika auto by falowalo?? Bo może jakoś od spodu odbiorę się to tej turbiny od pasażera wyjme ten zeger i sproboje coś przeczyscic bo może tam jest coś zanieczyszczone bo tak na logikę to jakby padnięty był nastawnik to auto by niemialo tyle mocy bo one naprawdę dość ładnie chodzi,niemożna narzekać ze jest wolne... ale ten błąd co piszesz o nieszczelności to dotyczy tylko węża od ic do turbiny czy mógł dotyczyć tego co ja pisałem od filtra powietrza do turbiny ... bo jak nie to będę musiał posprawdzac jeszcze tamten drugi bo może wina leży tylko w tym a jeden błąd powoduje drugi w postaci nastawnika... I wogołe te cięgno przy nastawnik powinno chodzić ?? Przy gazowaniu na jałowym powinno się ruszać? ?
     
  4. lysy_k powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Co to za brednie?
    Błąd dotyczy w dosłownym tłumaczeniu monitorowanie rury dolotu na biegu jałowym.
    Takie błędy miałem w innych silnikach jak była nieszczelność w rurze dolotu.
    Błąd wskazuje nieszczelność między turbo, a kolektorem ssącym na biegu jałowym, a więc w momencie gdy jeszcze nie ma doładowania


    To akurat wskazuje na błąd sterownika turbiny.

    Czyli na jalowym turbina nic nie dmucha ?

    Pisalem ze te bledy sa od siebie zalezne
     
  5. cursor powiedział/a:
    I wogołe te cięgno przy nastawnik powinno chodzić ?? Przy gazowaniu na jałowym powinno się ruszać? ?
    W DIS i ISTA da się włączyć test nastawnika turbo.

    Błąd nastawnika najczęściej oznacza problem z samym sterownikiem turbiny.
    Cięgno turbo założone na sterownik nie będzie się ruszać. Nie można też na siłę tego przesuwać, bo można uszkodzić przekładnię wewnątrz sterownika.




    Po uszczelnieniu dolotu należałoby skasować adaptację w sterownikach silnika(przydaje się do tego ISTA lub DIS), a następnie sprawdzić czy błąd sterownika turbo nadal się pojawia.
    Jeśli błąd będzie nadal występować to od tego bym zaczął. Dopiero później szukał dalej.
    Mocy może Ci nie brakować z racji pojemności silnika oraz z powodu drugiej turbiny, która coś tam pompuje.
    Turbiny pompują do wspólnego kolektora ssącego, więc jakieś tam doładowanie nadal się pojawia
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
     
  6. lysy_k powiedział/a:

    Post

    To prawda da sie przetestowac dzialanie nastawnika, jak nie patrzac na niego ( z prawej strony bezproblemow widac ale z lewej z tego co pamietam to praktycznie nie widac) u mnie "stala" lewa strona. Jak dzialaja nastawnik to powinna byc roznica w pracy silnika kiedy nastawink "rusza sie" :D
     
  7. palekkk powiedział/a:
    Witam po chwilowej przerwie.. Dzis byłem autem w serwisie bmw i wyszło co jest uszkodzone.. 2 wtryski:6 wtrysk jest w marnym stanie bo jego korekcja na jałowym to 2,0 -2,2 i wtrysk nr3 jego korekcja na jałowym to 1,5-1,7 .Mechanik swietdził że to jest powodem falowania i że trzeba wymienić te dwa wtryskiwacze , szukam teraz dobrych używek wrzucam je na maszyne i zakładam tylko ciekawe czy to nie będzie jakaś bardzo trudna operacja
     
  8. PapaCostas powiedział/a:
    Zmien mechanika. Gwarantuje Ci ze po zmianie wtrysków falowanie nie ustanie. Korekcje na dwoch wtryskiwaczach mialem w poprzedniej 5er bardzo podobne jak Ty .Jeden 2.0 drugi 1.7. iProcz delikatnego bączka przy ruszaniu nic sie nie dzialo (a mialem chipa ze 163 na 200 km) Wszyscy ci piszą ze to konwerter, ja mam to samo. Falowanie w zakresie obrotów 1200-1500. Korekcje mam wzorowe. I na dniach oddaje skrzynie do zrobienia.
     
  9. BarteG powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez PapaCostas Zobacz posta
    Zmien mechanika. Gwarantuje Ci ze po zmianie wtrysków falowanie nie ustanie. Korekcje na dwoch wtryskiwaczach mialem w poprzedniej 5er bardzo podobne jak Ty .Jeden 2.0 drugi 1.7. iProcz delikatnego bączka przy ruszaniu nic sie nie dzialo (a mialem chipa ze 163 na 200 km) Wszyscy ci piszą ze to konwerter, ja mam to samo. Falowanie w zakresie obrotów 1200-1500. Korekcje mam wzorowe. I na dniach oddaje skrzynie do zrobienia.
    Daj znać jak zrobisz tą skrzynię. Fajnie by było gdybyś dokładnie opisał co i za ile miałeś robione. Ja również mam korekcje wzorowe, na początku roku wymieniałem wszystkie wtryski a mimo to obroty falują. Za jakiś miesiąc czasu oddaję skrzynię do wymiany oleju i konwerter do regeneracji więc podejrzewam, że mnie uprzedzisz.
     
  10. palekkk powiedział/a:
    No moja baczków nie puszcza dopiero przy mocniejszym depnięciu w pedał podczas jazdy.. No to były słowa człowieka który robi to na codzień i to co usłyszałem to napisałem.. Sprawdzał skrzynie i mówił że to nie jest to .... Auto stało u nich 4 godziny i było sprawdzane a wogole ten serwis cieszy się dobrą opinia a zresztą ktoś wczesniej pisał o falowaniu obrotami przy słabych wtryskach..A co do skrzyni to u mnie olej był niedawno wymieniany metodą dynamiczną razem z filtrem