Pokaż wyniki od 21 do 30 z 55

Wątek: Volkswagen Phaeton - Czemu to nie przerośnięty Passat.

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Hermesso
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    359
    BMW
    ♥BMW♥
    Skąd
    Warszawa

    Post Volkswagen Phaeton - Czemu to nie przerośnięty Passat.

    Nie lubie Volkswagena. Auto dosc trwale, ale niewygodne, otrzaskane i niejakie "podauto". Aczkolwiek jak wszedzie sa wyjatki. Tutaj wyjatkiem jest Phateon , ktory dla mnie jest arcydzielem. Szczegolnie jesli chodzi o inzynierie i poziom zaawansowania i nakladow pracy jakie na to auto poswiecono. Czasami wrecz absurdalny, czego nie bylem do konca swiadomy kiedy pierwszy raz sie z nim zetknalem.
    Wersja long w12 z amerykansiego rynku. Poziom wykonczenia i detale zmusily mnie do pogoglowania w temacie, wiec podam pare ciekawostek , zeby nikt nie osmieszyl sie nazywajac go przerosnietym passatem.

    Po pierwsze to tak naprawde Bentley Continental Flying Spur.













    [foty z internetow]

    Sama fabryka w Dreznie w ktorej jest produkowany zasluguje na osobny wpis. Ale zeby nie dublowac polecam chocby to:


    Maszyny i ludzie pracują harmonijnie w kompletnej ciszy i maksymalnej sterylności Tak się produkuje luksusowe samochody w jednej z najbardziej zaawansowanych fabryk samochodowych świata. PS. Robot wkłada nawet koło zapasowe do bagażnika O_o

    BTW: Mial ktos przyjemnosc zwiedzac? Bo ja sobie nie odmowie przynajblizsze okazji.

    Juz sam pomysl na to auto byl diabelski. Wnuk Fredynanta Porsche chcial po sobie zostawic auto, ktore technologicznie pobije wszystko co dostepne na rynku. I niechetnie stwierdzam,ze chyba sie mu udalo.
    Mial astme wiec system wentylacji mial byc pierwszego sortu. Nie moglo byc gwaltownych goracych ani zimnych pdmuchow w twarz, powietrze w trybie automatycznym mialo byc wyimeniane niezauwazalnie , temperatura stala i oczywiscie musialo byc wolne od zanieczyszczen
    Samochod musial byc w stanie podrozowac z predkoscia 300 na godzina w 50 stopniowym upale i utrzymywac jednoczesnie 22 stopnie w srodku.
    Dodatkowo mial to bys pstryczek w nos dlaMercedesa za to,ze odwazyl sie konkurowac swoja Aklasa z VW na runku aut miejskich.

    Ale przechodzimy do wyposazenia i ciekawostek. Bedzie od myslnikow.

    - zeby zminimalizowac dzwiek oplywu powietrza blachy na aucie moga miec przerwy o szerokosci co najwyzej 3mm
    - wszystkie szyby sa podwojne, a wszystkie drzwi maja dociaganie
    - siedzenia z przodu maja regulacje w 18(!- wiecej jak nowa s klasa) plaszczyznach o podrzewaniu, wentylacji i masazu nie wspomne.
    - 4 strefowa klimatyzacja za ktorej dzialanie odpowiada 25 roznych silniczkow, ktore potrafia utrzymywac w kazdym miejscu w kabinie stala temperature pomiedzy 17 a 28 stopni
    - jak wykryje zanieczyszczenie powietrza z jelcza przed Toba wlacza automatyczine obieg zamkniety.
    - tak samo przy cofaniu ,zeby spaliny nie dostawaly sie do srodka ( to akurat dosc popularne)
    - w topowych wersjach kierowca i pasazerowie maja do swojej dyspozycji 140 (!) przyciskow.
    - dla pasazerow tylnej kanapy auto ma 2 podnozki. Do tego podswietlane.
    - generlnie wentylacja w tym aucie to mistrzostwo. Ma osobny sterowany przyciskiem nawiew do odszraniania bocznej szyby.
    - zawiesznie automatycznie obniza sie o kilka/kilkanascie milimetrow wraz ze wzrostem predkosci, do tego 4 rozne rodzaje twardosci
    - z innych malych rzeczy, ktore ciesza i pokazuja dbalosc o szczegoly. Macie radia z pokretlami, nie? Jak regulujecie glosnosc albo latacie nim po skali to jak dojdzie do maksymalnej wartosci to mozecie krecic pokretlem dalej, a glosniej sie juz nie zrobi. Ani czestotliwosc nie zmieni sie na wieksza. Tutaj po dojsciu do konca skali silownik blokuje pokretlo, tak,ze nie mozna nim dalej krecic.
    - to ,ze plyn spryskiwaczy jest podgrzewany to zadna nowosc, ale.. spryskiwacze lamp po wlaczeniu najpierw spryskuja jedna lampe , a pozniej druga. Nie razem. Zeby nie ograniczac widocznosci.
    - wycieraczki. Jak spyskasz szybe plynem to przeleci kilka razy. Odczeka kilka sekund i dopiero ostatni raz zbierz resztki plynu, ktory splynal.
    - wieczarczki gdy nieuzywane raz po draz drgna i ustawia sie pod innym kontem,zeby piora rowno sie zuzywaly.
    - nie ma poduszek pod silnkiem/skrzynia tylko silowniki, ktore tlumia drgania
    - szklo na liczniku odbija tylko 0,5% swiatla w porwonaniu do zwklego to sporo mniej. Zwykle kolo 8-10%
    - po uwagach uzytkowniko zarzadzono akcjse serwisowa w ktorej naprawiano mechanizm otwierania popielniczek ( #heheszki ) . Uzytkownicy narzekali,ze otwieraja sie z rozna prekoscia.
    - w przypadku wypadku ladunki pirotechniczne (!) odcinaja akumulator.
    - o tym,ze sa 2 aku i w zaleznosci od warunkow/kondycji i obciazenia uzywa ich razem albo osobno do startu nawet nie wspomne. ;)
    -wyczytalem gdzies,ze to jedyna auto z W12 z napedem na 4 kola

    Generalnie niewiele aut moze mnie urzec. A juz ostatnia marka jaka bym o to podejrzewa jest VW. No, ale stalo sie.




    http://www.wykop.pl/wpis/16112607/tak-odnosnie-wczorajszego-wpisu-kubasruba-o-volksw/

    Ostatnio edytowane przez Hermesso ; 05-09-2016 o 19:07

Podobne wątki

  1. Volkswagen VIN
    Przez lockbud w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 08-12-2013, 13:58
  2. Vw phaeton v10 tdi
    Przez slowik871 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 27-03-2013, 20:42
  3. [E65/66] Tak pomyślałem któregoś dnia czemu nie??" zrób to sam " i rozkręciłem e65
    Przez benekpol w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-01-2013, 02:43
  4. Silnik M72 czemu nie trafił do E38 ?
    Przez NikosWariat w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-08-2009, 08:24

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •