Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: Podciśnienie w układzie chłodzenia. M30b35

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne

    Post

    Śmierdzi gazem ogromne ciśnienie się robi jak reduktor puści i płyn zimny przynajmniej w zbiorniku.
    Nawet ktoś kto by był nie ogarnięty by zauważył przy grzebaniu że ma gaz w układzie. no i przedewszystkim nie chodzi wtedy na gazie albo chodzi koszmarnie.

  2. #12
    Początkujący Użytkownik Awatar Mgorski101
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    90
    BMW
    e32 m60b40
    Skąd
    Mińsk mazowiecki
    A z tym nie ma problemu. Na LPG pracuje normalnie.
    Wiec zostaje uszczelka, lub głowica.

    Nie wymieniłem jeszcze tylko pompy wody, ale chyba też mało prawdopodobne, byłoby ją słychać.

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2015
    Posty
    154
    BMW
    E65 730d Lci
    Skąd
    Żywiec
    Będziesz wymieniał tak jak ja wszystko po kolei i w końcu stwierdzisz że to faktycznie jest reduktor

  4. #14
    Początkujący Użytkownik Awatar Mgorski101
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    90
    BMW
    e32 m60b40
    Skąd
    Mińsk mazowiecki
    Dzisiaj odłączyłem reduktor i wyjąłem termostat, zrobiłem 30km i nic sie nie działo. Ale
    Gaz jak sie dowiedzialem nie moze miec tutaj nic do rzeczy ponieważ nowe parowniki KME maja w sobie ścianę aluminiowa, gdzie poprostu gaz nie ma możliwościdostania sie do wody.

    Po zrobieniu tych 30km bez termostatu, wsadziłem go spowrotem, i znów problem bo sie nie otwierał, albo jak otworzył to na chwilkę. Termostat jest nowy Wahlera

    Teraz zrobiłem test w garnku. Otwiera sie prawidłowo. W samochodzie mam wrażenie ze nie, ponieważ nie moge go nawet odpowietrzyć po tym jak grzeje sie delikatnie poza normę (pionowa kreska) i odkręcam śrubkę od odpowietrzania nic sie nie dzieje, nie płynie z niej woda.
    Ostatnio edytowane przez Mgorski101 ; 06-08-2016 o 19:16

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Marcin-e32
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    557
    BMW
    E32 '92 735i
    Skąd
    Poznań
    A co z pompą wody? Ja miałem kiedyś*problem, że mi wywalało płyn - okazało się, że pompa była walnięta i za słabo kręciła płyn w obieg. Aby wykluczyć*uszczelkę pod głowicą podjedź do dobrego warsztatu i niech sprawdzą czy w układzie chłodzenia nie ma CO2.
    --------------
    Pozdrawiam,
    Marcin

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jpj
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    824
    BMW
    E32/E46/4R
    Skąd
    PL
    Zmieniałeś może korek i termostat na OEM? Co do wiskozy jesteś w 100% pewien, że jest OK? U mnie Wahler w ogóle nie zdał zadania. Wywaliłem go po 2 miesiącach (też robiłem test w garnku - otwierał się ale nie tak jak OEM). Ogólnie jak cały układ jest drożny, sprawny od korka po chłodnicę, działa poprawnie to odpowietrzanie M30tki jest czystą przyjemnością, a i ciężko go zgrzać w normalnej eksploatacji.

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    może odwrotnie zamontowaleś wahler jest dobry.

  8. #18
    Początkujący Użytkownik Awatar Mgorski101
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    90
    BMW
    e32 m60b40
    Skąd
    Mińsk mazowiecki
    Co do pomopy wody, nie jestem pewien. Ale objawy nie powinny byc aż tak "bolesne", czy sie mylę?(do wymiany została tylko ona)
    Wiskoza też jest dobra, nawet jak nie, to termostat powinien działać i podczas jazdy powinno byc ok.
    Test CO2 zrobię, teraz jestem na wakacjach.
    Termostat założyłem napewno dobrze, "dziobkiem" do chłodnicy.

    Może chce ktoś kupić takie auto?? Ktoś kto się zna, wymieni sam uszczelkę, lub jakaś blachstkę, napewno na nim zarobi, ja musze miec na gaz do m60 bo pieniądze dosłownie wyfruwają z kieszeni.

  9. #19
    Początkujący Użytkownik Awatar marcin1981m
    Dołączył
    Jan 2015
    Posty
    30
    BMW
    728 e38
    Skąd
    częstochowa

    Post

    Co prawda mam e38 ale objawy miałem podobne. Silnik 728, bez gazu. Zaczęło się od tego, że co jakiś czas wyskakiwał komunikat i niskim stanie płynu chłodzącego, odkręciłem korek na zimnym i poziom wracał do KALT i tak do następnego. Silnik miał moc, nie grzał się. Objawy coraz częstsze. Zmiana korka nic nie dała. W końcu zdjęliśmy głowicę. Okazało się, że to uszczelka pod głowicą, blisko ściany grodziowej. W takim miejscu gdzie nie było przedmuchu ani do komory spalania ani gdzie indziej tylko do kanału chłodzenia aż lekko ciekło po bloku (śmierdziało płynem na zewnątrz auta)-uszczelka poszła po zewnętrznej. Z tego co wiem to w tych silnikach, a M30 ma podobną budowę, wystarczy lekko przegrzać gdy rozszczelni się zbiornik płynu. Przy ekstremalnych przypadkach pękają głowice. Nie pomogła też reanimacja rezystorów na wentylatorze od klimy. Nie sprzedawaj, zrób ciesz się, M30 to jeden z ostatnich pancernych silników BMW na żeliwnym bloku.
    W miarę możliwości sprawdź czy nie masz spalin w układzie chłodzenia i będzie jasne.
    Powodzenia!
    Ostatnio edytowane przez marcin1981m ; 18-08-2016 o 21:53

  10. #20
    Początkujący Użytkownik Awatar Mgorski101
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    90
    BMW
    e32 m60b40
    Skąd
    Mińsk mazowiecki
    To prawda rok czasu nią jeździłem bez żadnych problemów, aż do tej sytuacji.
    Chce sprzedać, ponieważ mam tez czterolitrowa a nie mam na gaz do niej, samochód był juz na Allegro.

    Wolałbym sprzedać w takim stanie komuś z forum, a jak nie to na początku września wstawię do mechanika i napisze co było przyczyna.
    Ale tak jak pisali poprzednicy, moim zdaniem to uszczelka.

    ..............................

    Auto juz dawno sprzedane.
    Przyczyną problemu była uszczelka pod głowicą.
    Ostatnio edytowane przez Mgorski101 ; 10-12-2016 o 20:46

Podobne wątki

  1. e38 dziwny zawór w układzie chłodzenia m60
    Przez Dawid7er w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-03-2016, 14:25
  2. Brak ciśnienia w układzie chłodzenia?
    Przez prezE32s w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-12-2015, 08:31
  3. Jakie jest cienienie w układzie chłodzenia?
    Przez paris16 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-06-2014, 16:46
  4. powietrze w układzie chłodzenia
    Przez Kamil w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-07-2011, 10:34
  5. [mechanika] Wymiana płynu w układzie chłodzenia
    Przez rodzinabmw w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-07-2010, 13:17

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •