Poni¿sze zdjêcia dokumentuj± naprawê wycieku p³ynu ch³odniczego w silnikach N62 przy u¿yciu rury teleskopowej.
Problem wycieku p³ynu przez ma³y otwór na czole silnika obok pompy wody spowodowany jest degradacja materia³u z jakiego wykonany jest oring na oryginalnej rurze.
Oring ma za zadanie uszczelnienie styku bloku silnika a dekla czo³owego.
Zu¿yty oring przepuszcza p³yn ch³odz±cy który zaczyna zbieraæ siê w szczelinie dekla czo³owego i wyp³ywaæ przez wy¿ej opisany otwór.
Usuniecie problemu wed³ug instrukcji BMW jest bardzo kosztowne i czasoch³onne a na dodatek rury sprzedawane przez BMW nie s± pierwszej ¶wie¿o¶ci.
Podstawowe zalety rury teleskopowej to szybki czas naprawy - do 5 godzin (oryginalna metoda ok. 2 dni), niski koszt naprawy - 0d 1200 do 2000 z³. (oryginalna metoda koszt nawet 10 tysiêcy zl.)
oraz jako¶æ materia³ów - oring z kompletu rury teleskopowej wytrzyma min. 10 lat a sama rura jest wielokrotnego u¿ytku.
Problem wystêpuje we wszystkich silnikach N62 wystêpuj±cych w BMW e65, e66, e60, e61, e63, e64 i w niektórych modelach Land Rovera.
Na zdjêciach widaæ monta¿ rury w silniku N62 o pojemno¶ci 4,4 litra znajduj±cego siê w BMW e64 / 645Ci Cabrio.
Silnik N62 po ¶ci±gniêciu kolektora ss±cego, rura jeszcze niewidoczna - trzeba jeszcze ¶ci±gn±æ dekiel ...
Po ¶ci±gniêciu dekla widzimy stara rurê i ju¿ odessany p³yn ch³odniczy.
Nacinamy stara rurê na ¶rodku w dwóch miejscach ...
Juz naciêta stara rura ...
I wyci±gniêty naciêty kawa³ek ....
Stary oring po wyci±gniêciu z bloku silnika.
Czy¶cimy dok³adnie wszystkie pozosta³o¶ci po starym oringu aby wsadziæ od góry nowy.
Nowa rura teleskopowa zamontowana od góry ...
Teraz ju¿ tylko monta¿ nowego dekla i sk³adamy kolektor ss±cy.
Czas naprawy pojazdu na zdjêciach to ok. 3,5 godziny a koszt to ok. 2000 z³. z paroma nowymi czê¶ciami z ASO.
Wiêcej informacji na temat kupna rury lub monta¿u u mnie w warsztacie znajdziecie tutaj:
http://7er.pl/showthread.php/48196-R...332#post525332
oraz pod numerem telefonu 690 215 855.
Oprócz naprawy wycieku p³ynu ch³odniczego zajmujemy siê tak¿e kompleksowym serwisem BMW a w szczególno¶ci e65 / e66 / e60 / e61 / e63 / e64 z silnikami benzynowymi.
Naprawa uszczelniaczy zaworowych lub serwis skrzyñ automatycznych to tylko niektóre us³ugi które wykonujemy !
Serdecznie zapraszam.