Poni¿sze zdjêcia dokumentuj± naprawê wycieku p³ynu ch³odniczego w silnikach N62 przy u¿yciu rury teleskopowej.

Problem wycieku p³ynu przez ma³y otwór na czole silnika obok pompy wody spowodowany jest degradacja materia³u z jakiego wykonany jest oring na oryginalnej rurze.

Oring ma za zadanie uszczelnienie styku bloku silnika a dekla czo³owego.

Zu¿yty oring przepuszcza p³yn ch³odz±cy który zaczyna zbieraæ siê w szczelinie dekla czo³owego i wyp³ywaæ przez wy¿ej opisany otwór.

Usuniecie problemu wed³ug instrukcji BMW jest bardzo kosztowne i czasoch³onne a na dodatek rury sprzedawane przez BMW nie s± pierwszej ¶wie¿o¶ci.



Podstawowe zalety rury teleskopowej to szybki czas naprawy - do 5 godzin (oryginalna metoda ok. 2 dni), niski koszt naprawy - 0d 1200 do 2000 z³. (oryginalna metoda koszt nawet 10 tysiêcy zl.)
oraz jako¶æ materia³ów - oring z kompletu rury teleskopowej wytrzyma min. 10 lat a sama rura jest wielokrotnego u¿ytku.



Problem wystêpuje we wszystkich silnikach N62 wystêpuj±cych w BMW e65, e66, e60, e61, e63, e64 i w niektórych modelach Land Rovera.


Na zdjêciach widaæ monta¿ rury w silniku N62 o pojemno¶ci 4,4 litra znajduj±cego siê w BMW e64 / 645Ci Cabrio.





Silnik N62 po ¶ci±gniêciu kolektora ss±cego, rura jeszcze niewidoczna - trzeba jeszcze ¶ci±gn±æ dekiel ...






Po ¶ci±gniêciu dekla widzimy stara rurê i ju¿ odessany p³yn ch³odniczy.







Nacinamy stara rurê na ¶rodku w dwóch miejscach ...





Juz naciêta stara rura ...






I wyci±gniêty naciêty kawa³ek ....





Stary oring po wyci±gniêciu z bloku silnika.





Czy¶cimy dok³adnie wszystkie pozosta³o¶ci po starym oringu aby wsadziæ od góry nowy.





Nowa rura teleskopowa zamontowana od góry ...














Teraz ju¿ tylko monta¿ nowego dekla i sk³adamy kolektor ss±cy.

Czas naprawy pojazdu na zdjêciach to ok. 3,5 godziny a koszt to ok. 2000 z³. z paroma nowymi czê¶ciami z ASO.



Wiêcej informacji na temat kupna rury lub monta¿u u mnie w warsztacie znajdziecie tutaj:


http://7er.pl/showthread.php/48196-R...332#post525332


oraz pod numerem telefonu 690 215 855.

Oprócz naprawy wycieku p³ynu ch³odniczego zajmujemy siê tak¿e kompleksowym serwisem BMW a w szczególno¶ci e65 / e66 / e60 / e61 / e63 / e64 z silnikami benzynowymi.

Naprawa uszczelniaczy zaworowych lub serwis skrzyñ automatycznych to tylko niektóre us³ugi które wykonujemy !

Serdecznie zapraszam.