Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: [E65] Zmostkowany światłowód

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    110
    BMW
    E65 750i Individual + E30 318iCA
    Skąd
    Warszawa

    Post [E65] Zmostkowany światłowód

    Ostatnio udało mi się odkryć przyczynę nie działania w świeżo (3 miesiące temu) nabytej E65 745i komend głosowych i telefonu.

    Ktoś, prawdopodobnie za czasów jak te moduły były drogie, po prostu je ominął i zmostkował światłowód. Nie są to jakieś krytyczne systemy, a nawet mało potrzebne, ale nie lubię jak mi coś nie działa :) Problem tylko w tym, że zmostkowanie polegało na... obcięciu światłowodu od wtyczek i połączeniu "na Janusza". I teraz jest problem, bo o ile używki tych modułów to grosze, to już dorobienia tych wtyczek na nowo (części dostępne w ASO bez problemu) nikt w Gorzowie nie chce się podjąć. Sam nawet nie chcę próbować, a światłowodu po obcięciu zostało prawie na styk.

    Pomożecie gdzie w okolicach Gorzowa (ew. Szczecina) pytać?
    EX: Audi 100 2.3 '84, Audi V8 4.2 '91, BMW E32 735iA '88, BMW E30 318i '90 Coupe, BMW E30 318i '94 Touring, BMW E65 745i '02
    JEST: BMW E30 318iAC '92, BMW E65 750i Individual '07

  2. #2
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,240
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Wrzuć fotki jak to wygląda
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    110
    BMW
    E65 750i Individual + E30 318iCA
    Skąd
    Warszawa
    Przy module komend głosowych wygląda to tak:



    W tym momencie mam złożony bagażnik, więc zdjęć z tyłu nie mam jak zrobić, ale przy module od telefonu sprawa wygląda identycznie.
    EX: Audi 100 2.3 '84, Audi V8 4.2 '91, BMW E32 735iA '88, BMW E30 318i '90 Coupe, BMW E30 318i '94 Touring, BMW E65 745i '02
    JEST: BMW E30 318iAC '92, BMW E65 750i Individual '07

  4. #4
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,240
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Wygląda mi to tak, jakby ktoś wykorzystał kawałek wężyka, żeby złączyć ze sobą oryginalne końcówki światłowodu.
    Moim zdaniem brakuje Ci tylko obudowy wtyku(koszt kilka zł maksymalnie), żeby móc to wpiąć z powrotem do modułu.
    Co nie oznacza, że moduł zadziała. Z tego co widzę jest zalany olejem z hydroklapy
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    110
    BMW
    E65 750i Individual + E30 318iCA
    Skąd
    Warszawa
    Dokładnie tak to wygląda jak mówisz. Wtyczki można kupić w ASO - grosze. Moduł pewnie nie będzie działał - ktoś go po coś odpiął - używka też grosze. Z tym mogę walczyć. Olejem było to zalane po zakupie - ktoś tam nalał jakiegoś syfu zamiast tego czerwonego oleju aż ledwo klapa chodziła. Po wymianie już nie cieknie i działa elegancko - po prostu nie wytarte dokładnie.

    Problemem jest tylko dorobienie tej wtyczki. Moje doświadczenie ze światłowodami zerowe, w okolicy nikt nie chce się tego ruszyć - jak zepsuję światłowód to dopiero będę miał problem :) Ale chyba nie mam wyboru.

    I teraz (jeżeli się mylę proszę o wytknięcie błędu) - wtyczkom brakuje elementów 11 i 12: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/di...owodu/vDM57174 - czyli "zakończeń" światłowodu które zostały wyciągnięte z wtyczek i zmostkowane. I co dalej? Uciąć światłowód, wsadzić w te końcówki i dalej do wtyczki? To jest aż takie proste czy jakaś dalsza zabawa? Jakieś narzędzie potrzebne? wg. materiałów na YT o światłowodach trzeba je odizolowywać, zaciskać na nich zakończenia, itp (oczywiście z użyciem odpowiednich narzędzi). Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

    Przy okazji, czym są elementy nr 2 i 3 na powyższym schemacie?
    Ostatnio edytowane przez .raven ; 19-07-2016 o 22:17
    EX: Audi 100 2.3 '84, Audi V8 4.2 '91, BMW E32 735iA '88, BMW E30 318i '90 Coupe, BMW E30 318i '94 Touring, BMW E65 745i '02
    JEST: BMW E30 318iAC '92, BMW E65 750i Individual '07

  6. #6
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,240
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Części 12 w tym przypadku nie potrzebujesz. Tylko 11, żeby włożyć to do wtyczki, którą masz


    Co do światłowodu to nic nie tnij. Zauważ, że na końcu światłowodu jest taki mosiężny element(jest on wciśnięty w ten wężyk). To jest właśnie zakończenie światłowodu i to wtykasz w obudowę z BMW Store
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    110
    BMW
    E65 750i Individual + E30 318iCA
    Skąd
    Warszawa
    Dzięki za info! W przyszłym tygodniu będę walczył i dam znać jak poszło.
    EX: Audi 100 2.3 '84, Audi V8 4.2 '91, BMW E32 735iA '88, BMW E30 318i '90 Coupe, BMW E30 318i '94 Touring, BMW E65 745i '02
    JEST: BMW E30 318iAC '92, BMW E65 750i Individual '07

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    110
    BMW
    E65 750i Individual + E30 318iCA
    Skąd
    Warszawa
    Miałeś rację, nic nie było cięte. Światłowód był wyciągnięty z wtyczki i po prostu wsadzony w kawałek gumowej rurki i tyle.
    Wtyczka naprawiona, moduł kupiony (40zł używka i od razu angielski nie niemiecki), podłączone - działa na galowo.

    Dzięki wielkie za pomoc, bo miałem duże opory żeby się tam dobierać. Całe życie wydawało mi się, że światłowody to jakaś wyższa szkoła jazdy a się okazało że można je kleić taśmą klejącą :)

    Ciekawsza rzecz za to znalazła się przy module telefonu. Pod grubą warstwą taśmy klejącej oryginalna zaślepka na oryginalnej wtyczce, a po podłączeniu telefon działa bezproblemowo. Pobawiłem się nim trochę w trasie i wydaje się być ok. Czy jest jakaś oczywista przyczyna dla której ktoś miałby omijać sprawny moduł telefonu?
    EX: Audi 100 2.3 '84, Audi V8 4.2 '91, BMW E32 735iA '88, BMW E30 318i '90 Coupe, BMW E30 318i '94 Touring, BMW E65 745i '02
    JEST: BMW E30 318iAC '92, BMW E65 750i Individual '07

  9. #9
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,240
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Czy jest jakaś oczywista przyczyna dla której ktoś miałby omijać sprawny moduł telefonu?
    Decyzji wielu "fachowców" sam nie rozumiem :P
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

Podobne wątki

  1. [elektronika] e65 światłowód
    Przez FAZI w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-02-2015, 08:39
  2. Widziałem kilka e32 -> e65 ale e38 -> e65 pierwszy raz
    Przez Wiktor w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-01-2010, 08:56

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •