Na zimnym na biegu ja³owym jest 0,2bara a na tez zimnym na 2tys obrotów jest 0,5bara.
Na zimnym na biegu ja³owym jest 0,2bara a na tez zimnym na 2tys obrotów jest 0,5bara.
Piæ trzeba ! Je¶æ mo¿na !
To chyba jest co¶ ze z³em![]()
1.3 bara przy temp roboczej powinno byæ ale jed¼ na dobry przyrz±d bo ja ostatnio wymieni³em pompê oleju bo niby mia³em 0,6 i siê okaza³o ¿e manometr do ¶mietnika !
kolega napisa³ o zimnym silniku...powiniene¶ mieæ na zimnym od razu na maksa ile zawór przelewowy pozwala, czyli 4 do 5 barów w zale¿no¶ci od silnika.
To jest powa¿ny problem, który nie wynika ze zu¿ycia silnika, tylko awarii pompy oleju albo zaworu przelewowego, który zawiesi³ siê w pozycji otwartej.
Ostatnio edytowane przez ttrol ; 14-07-2016 o 13:52
pozdrawiam Bartek
Gdzie jest ten zawór przelewany ?
Mo¿esz wskazaæ na ETK (z góry dziêkujê) ?
Piæ trzeba ! Je¶æ mo¿na !
Jest elementem sk³adowym pompy oleju. Trzeba j± rozkrêciæ i zobaczyæ jak to wygl±da. Albo siê zacina sprê¿yna, albo pêka. W obu przypadkach olej wraca do miski, a nie idzie na górê.
W ka¿dej pompie jest podobnie, tutaj masz widok z 745i
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3272
s± dwa zawory jak widaæ, skoro filtr jest zintegrowany, to jeden jest przelewowy jak napisa³em, a drugi na wypadek zapchania filtra oleju puszcza z jego pominiêciem na ca³y silnik. Swoj± drog± sprytnie to zrobili w tym silniku, ¿e to wszystko jest razem zintegrowane.
Ostatnio edytowane przez ttrol ; 14-07-2016 o 14:02
pozdrawiam Bartek
Na zimnym silniku to 2.5 bara a nie 4 czy 5 przynajmniej w dieslu nie wiadomo jaki kolega ma silnik !
4.4 benzyna
Piæ trzeba ! Je¶æ mo¿na !
Jak ju¿ wytaczasz takie argumenty to musisz byæ ich pewny. Silnik M57 ma zawór przelewowy na 4.2 bara z tolerancj± -0.2(w³a¶nie sprawdzi³em w dokumentacji fabrycznej dla serwisów autoryzowanych). Na zimnym silniku w takim razie ci¶nienie ochoczo powêdruje w³a¶nie to takiej warto¶ci.
Te same warto¶ci tycz± siê silnika M67. Wydajno¶æ pompy oleju maksymalna 85 L/min.
Nie wiem sk±d warto¶æ 2.5, ale tyle maj± dobrze spasowane silniki nowe lub po remoncie na zupe³nie rozgrzanym silniku, na oleju syntetycznym. Na obrotach ja³owych oczywi¶cie.
Wracaj±c do tematu silnika n62, równie¿ sobie sprawdzi³em i zawór przelewowy uruchamia siê przy 6 barach(podane w tolerancji 6-8 barów). Ten drugi zawór, który my¶la³em, ¿e bypasuje filtr oleju, jest zaworem bezpieczeñstwa, jakby zawiód³ ten pierwszy, otwiera siê przy 15 barach. Wydajno¶æ pompy oleju maksymalna 55 L/min.
My¶lê, ¿e to wyczerpuje temat, a zimny olej spokojnie osi±ga maksimum ci¶nienia na ile pozwala zawór przelewowy, oczywi¶cie je¿eli pompa jest sprawna, magistrala olejowa szczelna, a silnik jest niewypracowany.
Ostatnio edytowane przez ttrol ; 14-07-2016 o 20:57
pozdrawiam Bartek
@troll stawiasz na pompê ?
Piæ trzeba ! Je¶æ mo¿na !