Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Wątek: Kolektor Ssący E65 3.0d FL

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #21
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Taka argumentacja ma sens. O "bąku" to wiedziałem przy demontażu klapek, choć i one nie sprawią, że go unikniemy. Fakt jednak, że będzie on w jakiś sposób zredukowany, co z pewnością wpłynie na żywotność DPF. Po prostu dieslem nie można "kopać" i to niezależnie, czy ma się klapki, dpf, czy nie. Chura syfu szkodzi również zmiennej geometrii turbiny (zachodzi syfem, który zacina łopatki, albo łopatki tak ciężko chodzą, że dochodzi do uszkodzenia nastawnika - szczególnie jak jest ten z membraną, a nie elektroniczny), w przypadku, gdy nie przeganiamy auta co jakiś czas. Nie wspomnę, że te ponad pół tysiąca Nm przy niskich prędkościach obrotowych odpowiednio zużywa przeniesienie napędu.

    Z tym gaszeniem silnika, to faktycznie czuć nieco większe wibracje przy gaszeniu. Bardziej jednak odczuwają Ci, co nie mają przepustnicy. Tam motor fest skakał przy wyłączaniu.

    Różnicy w mocy specjalnie nie czujemy, bo automat o to dba. Ja zrobiłem test na poszczególnych manualnie włączonych przełożeniach po wyciągnięciu klap i ja różnicę odczuwam na niekorzyść (choć nie jest to jakiś efekt mocno zauważalnego zamulenia), ale auto nie służy mi do wyścigów, manualnego trybu nie używam, bo szybkość jego działania to jakieś nieporozumienie, więc trochę gorsza charakterystyka mi nie przeszkadza, bo de facto automat pilnuje, żeby jej nie odczuwał. Moc wykorzystuję tylko na autostradzie i przy wyprzedzaniu, a wtedy klapy chyba nie mają aż takiego znaczenia. Na co dzień jeżdżę bardzo spokojnie.

    Cytat Zamieszczone przez Zbichu Zobacz posta
    Natomiast klapy pełnią kilka funkcji i współpracują z takimi podzespołami jak egr czy turbina więc nie są jakimś zbędnym dodatkiem.
    Z pewnością są one istotne i bez znaczącej przyczyny nie zalegają w silniku. Nawet jeśli jest to ekologia, to ma ona bezpośrdni wpływ na awaryjność DPF. Temat podobny, jak sens usuwania dwumasy w autach z manualem, czy DSG.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 17-07-2016 o 10:07

Podobne wątki

  1. [silnik] odma, ,kolektor ssący
    Przez lazaruk w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-08-2014, 13:21
  2. [silnik] kolektor ssący!!
    Przez Adus81 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 16:43
  3. Kolektor ssący
    Przez Derreg w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-01-2011, 08:02
  4. [mechanika] kolektor ssący w E65 3,0d po FL.
    Przez coolx w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-05-2009, 14:12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •