Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Wątek: [ elektryka] zbyt nisko ustawiaone xenony w e 38

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    416
    Faktycznie. Na dwóch prawych wachaczach są czujniku wysokości wachacza, które sterują pracą xenonów. Kiedy mechanik wymieniał mi wachacz zapomniał jednego przykręcić spowrotem co spowodowało obniżenie lamp do minimum. Dzięki za radę w sprawie owych czujników, bo przymierzałem się do manualnej regulacji lamp. Narobił bym tylko sobie problemów. Wniosek : jak sam nie przypilnujesz mechanika to potem zawsze będą poprawki.

  2. #2
    Cytat Zamieszczone przez Marcin978
    Cytat Zamieszczone przez olejus
    na boki ?? hmm to nie bixenon :) ale poważnie mówiąc to chyba raczej nie ...
    w e36 mozna ustawiac swiecenie na boki, kazdego swiatla z osobna

    np po dzwonie masz cos tam krzywe, no i powinna byc opcja ustawiania tego na boki
    Pewnie ze sie da ...

    Sa 2 pokretla na jednej lampie , jeden od wyskosci masz na widoku .. drugi masz ukryty pod zagieciem blotnika , w blotniku masz otwor do wsadzenia kluczyka ..

  3. #3
    Wszystko jest

    trolu zawsze wszystko znajdzie jak rozkreca :D :D :D

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Velocityraptor
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    315
    BMW
    było E38 750i, będzie E38 750i
    Skąd
    OKR

    Question

    Hej, odgrzeję stary temat.

    E38 '96 Samochód z opcją 522 (xenony fabryczne), zamontowane lampy xenonowe DEPO. Nivo. Bez S-EDC. LCM II.

    Po zakupie świeciły w miarą ok chociaż prawa za nisko (niżej niż lewa).
    Po naprawach zawieszenia był problem z NIVO (zadek do góry maksymalnie) ale po korekcie montażu sworznia czujnika do stabilizatora auto amortyzuje jak trzeba i stoi prawidłowo jeśli chodzi o wysokość.

    INPA nie wykazuje (innych niż czujnik temp. oleju) błędów w LCM.
    Test poziomowania przy włączaniu świateł działa ok. Po 30 sekundach system ustawia reflektory, po 80 sekundach też.
    Problem w tym, że mimo podkręcenia skali regulacji ręcznej do oporu - xenony dalej świecą trochę za nisko.

    Pytanie nr 1 - czy procedurę opisana tutaj: http://workshop-manuals.com/bmw/7_se...im_adjustment/ należy przeprowadzać przy włączonym czy wyłączonym silniku?

    Pytanie nr 2 - czy za pomocą INPA trzeba / można coś dodatkowo przestawić w domyślnym poziomie, na który orientuje się auto?

    Pytanie nr 3 - czy regulacja mocowania czujników w taki sposób, by auto myślało, że świeci za nisko jest możliwa na zasadzie podobnej do korygowania NIVO?

    Pytanie nr 4 - czy można coś sknocić przy montażu lampy nieoryginalnej czego efektem jest za niskie świecenie jednego reflektora? Czy bywa tam jakaś w środku możliwość przestawienia np. ząbków by zwiększyć mu skalę ruchu w górę?

    dzięki z góry w imieniu swoim i sarenek,
    VR

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury

    Post

    Oj wątpię by ktoś Ci tu cokolwiek pomógł jeśli masz nieoryginalne xenony....
    Potrafię Ci jedynie odpowiedzieć na pytanie nr. 2 - Poziom zerowy lamp ustawiasz właśnie ręcznie, pokrętłami na lampach...
    Ostatnio edytowane przez BsijZabsij ; 22-04-2015 o 10:29
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Velocityraptor
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    315
    BMW
    było E38 750i, będzie E38 750i
    Skąd
    OKR
    No nic, jutro pobawię się czujnikami.

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Velocityraptor
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    315
    BMW
    było E38 750i, będzie E38 750i
    Skąd
    OKR
    Problem rozwiązany.

    Wychodzi na to, że poprzednie właściciele coś majstrowali z wysokością zawieszenia przedniego i czujnik przedni był w głupim położeniu, które nakazywało świecić w podłogę. Przy żadym ustawieniu zawieszenia nie był w pozycji świecącej ok.
    Z uwagi na brak możliwości regulacji przedniego czujnika ksenonów tak jak czujnika NIVO czujnik przedni został odłączony od przegubu (przegub zdemontowany żeby nie przestawiał czujnika) a czujnik zafiksowany na stałe w pozycji dającej świecenie ok. Dzięki NIVO nie ma problemu z oślepianiem.

    Ciekawostka - gdy czujnik jest za bardzo wychylony w którąś stronę podaje za duży / za mały prąd i wywołuje błąd czujnika (widać go w INPA w zakładce vertical headlight aim), tak więc fiksując czujnik należy mieć podłączoną INPĘ i ustawić go w zakresie nie powodującym błędów. Trzeba też zawsze odczekać chwilę na reakcję świateł po przestawieniu dźwigienki czujnika.

    I znów można https://www.youtube.com/watch?v=OXqnHLXZugA

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •