Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: montaż comfort start do m52

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    537
    BMW
    e38 728i
    Skąd
    rabka zdrój
    Blog
    1

    Post montaż comfort start do m52

    powitać !
    w zwiazku z tym ze chce miec " wszystko" w mojej czarnuli , przyszedł czas na montaz comfort startu , czyli opcji znanej np. z 750i.

    ale do rzeczy potrzebuje sygnał + lub - , który pojawia sie zaraz po odpaleniu silnika , macie jakies pomysły ? chce sie podpiac pod kontrolkę ładowania ale obawiam sie ze alternator nie "wstaje " odrazu po odpaleniu tylko z zwłoką 1-2 sek.

    fabrycznie jest to innna wiazka i zaprogramowane w dme , ja chce to zbudowac na przekazniku czasowym i układzie scalonym jednak potrzebuje własnie ten sygnał zaraz po tym jak silnik zaskoczy , podpowiedzcie gdzie szukac

    pozdrawiam

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar xedossfm
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    230
    BMW
    ST220, było 735i m62b35 '98
    Skąd
    Zamość

    Post

    Witam.
    Plus i minus pojawiający się po odpaleniu może Ci dać pewien gotowy układ, który będzie działał bezbłędnie, pewnie, i raczej wiecznie,
    który kupisz raczej na każdym szrocie. Jest to centralka STAG-2W od starych instalacji gazowych.
    Podłącza się do niej zasilanie i przewód np. z cewki. Po przekroczeniu pewnych obrotów, które można sobie dowolnie ustawić
    pojawia się + na jednym z pinów, który to oryginalnie załączał elektrozawory od gazu.

    W twoim przypadku potrzebne będą jeszcze zabezpieczenia uniemożliwiające ponowne załączenie rozrusznika
    w razie np. spadku obrotów lub awarii któregoś z elementów "comfort strartu".
    Tak samo przydałoby się dla bezpieczeństwa spełnienie jakiegoś warunku do uruchomienia rozrusznika np
    przymus włączenia "P" w automacie lub wciśnięcie sprzęgła w manualu.

    Polecałbym raczej zrobienie tego układu na jakimś mikroprocesorze.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    649
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    Wykorzystaj do tego EWS. Tam jest opcja rozłączania przekaźnika rozrusznika przy zadanych obrotach silnika i funcja autostartu też jest tylko trzeba przeprogramować EWS na opcje startu przez k-line (możliwe tylko w EWS v3 i wyżej). Wykonalne i bez druciarstwa a hulać będzie aż miło. Pozdrawiam

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    537
    BMW
    e38 728i
    Skąd
    rabka zdrój
    Blog
    1
    u mnie działo by to jeszcze z przekaznikiem czasowym , który po tradycyjnym " cyknieciu" kluczykiem podtrzymuje napiecie na rozrusznik jeszcze przez 3 sekundy po czym sie rozłącza . i własnie taki stag był by idealnym urzadzakiem do uzupełnienia tego bo po odpaleniu odrazu rozłaczał by ten sygnał od przekaznika czasowego .

    poczytałem trochce i z tego co wyczytałem to taki stag mozna ustawic od 1500 do 3500 obr. min. wiec za duzo , tu przydało by sie mysle 300-400 obr. , da sie go moze przerobic jakoś ? lub np. podpiac pod dwie cewki przez diody aby emulowało 2x czestszy sygnał ?


    opcja z ews napewno lepsza , ale nie mam gościa który by mi to ogarnoł z kompem , poza tym czytałem i w m52 czegoś wizycznie tez brakuje czegoś zeby to uruchomic

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar xedossfm
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    230
    BMW
    ST220, było 735i m62b35 '98
    Skąd
    Zamość
    Też gdzieś czytałem, że w m52 nie da się tego zrobić dlatego nawet nie próbowałem ale może ktoś już to zakodował więc niech się wypowie.
    Co do staga to na pewno da się ustawić mniej niż 1500 obr/min, miałem dawno temu auto z taką instalacją i
    sam ustawiłem, że przełączało na gaz od razu po odpaleniu.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    537
    BMW
    e38 728i
    Skąd
    rabka zdrój
    Blog
    1
    tutaj była o tym mowa : http://7er.pl/showthread.php/10502-e...tart-co-z-czym

    jesli faktycznie da sie ustawic taki próg w przełaczniku stag 2w 300-400 obr./ min to problem mam rozwiazany ;-)

    może sie znajdzie jeszcze ktoś kto miał z nim doczynienia i potwierdzi?

    dzieki za zainteresowanie ;-)

Podobne wątki

  1. [M52] Skrzynia 6-biegowa manual z M54 - pasuje do M52?
    Przez BsijZabsij w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 10-09-2018, 16:59
  2. [ elektryka] Komfort start/ Auto start - co z czym?
    Przez mongooes w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 22-12-2014, 08:07
  3. [elektronika] problem z comfort accessem
    Przez czarny745d w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 03-07-2014, 13:45
  4. Wymiana silnika 2.8 m52 na m52 2,8 kilka pytań
    Przez bialydaro w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-11-2012, 07:52
  5. [elektronika] comfort access
    Przez paulo79 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-08-2011, 21:02

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •