Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 56

Wątek: [E65] Regeneracja amortyzatorów EDC

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    @HTN: Jest jak chłopaki piszą. W E65 tylko tył może być pompowany i ja takie amory mam, ale nie mam EDC, czyli brak przewodów wchodzących od góry przez kielich do amora.

    Masz może gdzieś fotkę takiej wypustki? Może to jest trop :) Jeżeli amor nie wszedł do końca, to to dałoby "plusy" w pochyleniu kół.

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Tommo
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    328
    BMW
    TTRS 438 KM i 617 Nm Lex RX450h
    Skąd
    Nowe Miasto nad Pilicą
    ttrol wiem że gazowy amor sam się rozpręża, ale to jest zdecydowanie za mała siła, żeby samochód podnieść o 20 mm

  3. #3
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    no patrz a jednak, nic innego nie ruszałem

    pamiętaj jeszcze, że odciążasz jeszcze sprężynę i to jest kombinacja obu czynników
    pozdrawiam Bartek

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Tommo
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    328
    BMW
    TTRS 438 KM i 617 Nm Lex RX450h
    Skąd
    Nowe Miasto nad Pilicą
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    no patrz a jednak, nic innego nie ruszałem

    pamiętaj jeszcze, że odciążasz jeszcze sprężynę i to jest kombinacja obu czynników
    W leciutkim aucie typu seicento może ma to znaczenie ale w ciężkiej limuzynie? Przecież taki amor ręką ściskasz. Wiem że sprężyna zawsze po zdjęciu musi się ułożyć przez pewien czas.

  5. #5
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Tommo Zobacz posta
    W leciutkim aucie typu seicento może ma to znaczenie ale w ciężkiej limuzynie? Przecież taki amor ręką ściskasz. Wiem że sprężyna zawsze po zdjęciu musi się ułożyć przez pewien czas.
    Temat z piątku, wleciały nowe Sachsy do kumpla E34 w touring na przód. Stare billsten, trzy letnie, ale jakieś 150kkm najechane. Auto wstało o jakieś 26mm na suwmiarce, taki pomiar na szybko, ale w obu przypadkach dokonany podobnie. Reszta nie ruszana. Powiem więcej, już przy jednej stronie auto wyraźnie wstało, również po stronie starego amorka.

    Ciśnienie gazu w amorkach również się różni w zależności od auta do jakiego jest zaprojektowane. Więc nie ma różnicy, że auto mniejsze, lub większe.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 04-06-2017 o 14:15
    pozdrawiam Bartek

  6. #6
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Nie wiem ile auto stało mi przed. Możliwe, że to tylko wrażenie, że stoi wyżej, bo za każdym razem jak patrzyłem, to stało na lekkiej nierówności. Co do samych amorów, to przód czuć, że jest różnica, a regenerowany tył jakoś mam tak mieszane uczucia.

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Pewnie macie racje. Słyszałem jakieś buczenie i nie jest to ABS, bo buczy nawet jak koło się przestaje kręcić. Poza tym po co miałby ABS działać, jak hamulec nie jest przyciskany? Pewnie jest tak, jak piszecie, że się może utwardza albo zmiękcza, bo auto wysoko stoi. Wcześniej myślałem, że kabel jest tylko do pomiaru, ale najwyraźniej w samym amortyzatorze też jest jakiś zespół roboczy. W końcu rura z gazem i czujnikiem nie kosztowałaby 3800zł. Pewnie wbudowane są tam elektrozawory i to one tak burczą.

    Damned1, z wypustką zrobię Ci w sobotę zdjęcie, bo będę robił przy zawieszeniu.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 01-06-2017 o 18:41

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Damned1, jak popatrzysz z tył w tą szczelinę od zwrotnicy, to tam powinna wjechać wypustka z tył McPhersona. Nie dałem rady jej uchwycić, ale mniej więcej powinieneś mieć porównanie jak głęboko musi się wsunąć kolumna w zwrotnicę. Łatwo się machnąć przy składaniu zawieszenia do kupy.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 03-06-2017 o 14:58

  9. #9
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Film niedostępny :/

    Edit:
    Dziś oglądałem stare amory i widzę gdzie ten dzynks jest. W ogóle to one już w ogóle gazu chyba w środku nie miały :D
    Ostatnio edytowane przez damned1 ; 04-06-2017 o 13:50

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2016
    Posty
    654
    BMW
    E66 750Li, E66 760Li, G31 530xD, G05 45E
    Skąd
    Poznań
    Potwierdzam że po wymianie na nowe amorki auto lekko leci do góry.
    U siebie zmieniałem na sachsy z tyłu, to auto przez jakiś czas stało wyżej.

Podobne wątki

  1. [zawieszenie] Zużycie amortyzatorów EDC w e65.
    Przez Zodiac w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 14-04-2017, 22:11
  2. [E32] Regeneracja amortyzatorów EDC
    Przez Paweł 730i w dziale instrukcje / schematy
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 10-07-2016, 20:47
  3. Regeneracja amortyzatorów EDC.
    Przez Jarek971 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-05-2014, 22:40
  4. [E38] Regeneracja amortyzatorów EDC
    Przez przemek22 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-08-2013, 13:03
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-11-2011, 19:08

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •